Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belang 0-100 tijd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
    Ik ervaar nochtans hetzelfde als fcapri. Mijn traagste wagen doet 0-100 in 14,5sec. Bij het optrekken erger ik er mij ook steeds blauw aan hoe langzaam sommige mensen er in slagen hun snelheid te halen. Ik word ook zelden voorbijgestoken tijdens het optrekken en dit ondanks dat 3/4e van de auto's sneller is dan de mijne.

Dus 0-100 tijd is relatief, want het merendeel vraagt nooit 100% van hun wagen. Ik trek (als de baan vrij is) altijd volgas op tot aan de toegestane snelheid Vermits ik met elke wagen ongeveer 10jaar en +200.000km rij en nog nooit motorproblemen gehad heb zal het zo slecht wel niet zijn voor de motor.

Zelfs destijds met fiesta (45pk) en swift (53pk) moest ik steeds inhouden omdat de gemiddelde belg trager optrekt. De enige auto die ik ooit gehad heb die niet mee kon was mijn fiat 126 met 23pk 0-100 in 54.5sec, voorbijsteken kon enkel met een lange aanloop
    Lol 54 seconden

Ik begrijp wel diegenen die zeggen 100-200 is belangrijker. Op circuit maar toch niet voor een daily?

Ik geef ook redelijk vaak plankgas, vraag me in elk geval af of dat nu echt slecht is. Goed kan het niet zijn denk ik dan?
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      bwa, gelijk dewelke.
      ik zoek online achter de eerste beste 1.0 benzine atmo en vind een citroen C1.
      1.0 benzine, 67pk.
      0-100 in 13sec, topspeed 157km/h

fiat 500 1.0, 59pk, 0-100 in 15s, top 159km/h

peugeot 108, 1.0, 67pk, 0-100 in 14,5sec top 160km/h

toyota aygo...

stuk voor stuk autos met korte versnellingen waardoor ze best nog aardige acceleratietijden neerzetten voor hun beperkt vermogen, maar in topsnelheid dan toch in elkaar stuiken. t zal gene vette zijn om van 120 naar top te geraken.
      gewoon om aan te tonen dat een beetje spelen met de versnellingsbak, toch nog een fun karreke kan brengen met beperkt vermogen
      Beperkt vermogen? Hoeft geen probleem te zijn. https://youtu.be/EdJU7iXsCPw

Comment

• 0-100 zegt me weinig.
        0-60 is nog een beetje relevant in ons verkeer, als je vanuit stilstand wil invoegen bij drukker verkeer bv.

Belangrijker vind ik hernemingen zodat ik af en toe een beetje vlot en veilig de vele tractoren, vrachtwagens en 45/u autootjes voorbij geraak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
          Ik ervaar nochtans hetzelfde als fcapri. Mijn traagste wagen doet 0-100 in 14,5sec. Bij het optrekken erger ik er mij ook steeds blauw aan hoe langzaam sommige mensen er in slagen hun snelheid te halen. Ik word ook zelden voorbijgestoken tijdens het optrekken en dit ondanks dat 3/4e van de auto's sneller is dan de mijne.

Dus 0-100 tijd is relatief, want het merendeel vraagt nooit 100% van hun wagen. Ik trek (als de baan vrij is) altijd volgas op tot aan de toegestane snelheid Vermits ik met elke wagen ongeveer 10jaar en +200.000km rij en nog nooit motorproblemen gehad heb zal het zo slecht wel niet zijn voor de motor.

Zelfs destijds met fiesta (45pk) en swift (53pk) moest ik steeds inhouden omdat de gemiddelde belg trager optrekt. De enige auto die ik ooit gehad heb die niet mee kon was mijn fiat 126 met 23pk 0-100 in 54.5sec, voorbijsteken kon enkel met een lange aanloop
          Waarom trekt gij ook plankgas op? Niemand doet dat dus misschien is uw rijgedrag wel afwijkend.

Het is vaak zo dat diegene die aan de lichten het snelst weg is aan de volgende lichten stil staat terwijl de rest, het peleton dat traag optrekt gewoon kan blijven rijden en slechts een beetje moet uitbollen om weer groen te hebben. Het heeft dan ook geen nut om tussne die lichten sneller te rijden dan toegestaan. Wie is er dan het slimst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Waarom trekt gij ook plankgas op? Niemand doet dat dus misschien is uw rijgedrag wel afwijkend.
            Ge kunt u beter afvragen waarom de rest zo traag moet optrekken.
            Trouwens doe ik hetzelfde als ik vrije baan heb en mijn motor goed warm staat. Is af en toe toch leuker om eens goed door te trekken.

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Het is vaak zo dat diegene die aan de lichten het snelst weg is aan de volgende lichten stil staat terwijl de rest, het peleton dat traag optrekt gewoon kan blijven rijden en slechts een beetje moet uitbollen om weer groen te hebben.
            Das waar, maar dat heeft vooral met de slechte afstelling van de verkeerslichten te maken, wat aan het traagrijden ook bijdraagt.

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Het heeft dan ook geen nut om tussne die lichten sneller te rijden dan toegestaan. Wie is er dan het slimst?
            Degenen die niet te snel maar ook niet te traag rijdt.
            Ik kan nu nog begrijpen dat je op een ringweg waar 90 is toegelaten 70 gaat rijden om groen licht te hebben, maar das toch geen reden om tergend traag te gaan optrekken tot die snelheid?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten

Het is vaak zo dat diegene die aan de lichten het snelst weg is aan de volgende lichten stil staat terwijl de rest, het peleton dat traag optrekt gewoon kan blijven rijden en slechts een beetje moet uitbollen om weer groen te hebben. Het heeft dan ook geen nut om tussne die lichten sneller te rijden dan toegestaan. Wie is er dan het slimst?
              Als niemand het doet, dan is dus hun theoretische 0-100 tijd irrelevant.

Ik zei dat ik dit deed tot de toegelaten snelheid. Dus uw opmerking van sneller rijden dan toegestaan? Snel optrekken is hier blijkbaar altijd gelijk aan rijden gelijk een zot. En wat is snel optrekken? Mijn auto gaat ocharme van 0-100 in 14,5sec dat is echt levensgevaarlijk snel.

Dat van aan de lichten staan, dat overkomt me net altijd als ik achter een slak rij.

Comment

• ik rijd dus heel weinig met de golf nu (dashcam), maar ben donderdag dus naar de keuring gereden. en heb de beelden eens bekeken. ik woon in waregem en ga in harelbeke naar de keuring.
                ik rij hier net de keuring buiten en ga richting E17. grote brede 4vaksbaan met middenberm waar we aan de lichten dus optrekken. en t begon mij al tegen te steken dat ik voor het amusement al zei hoe snel we gingen. (kmteller afgelezen, dus wacht elke keer nog 2sec voor de effectieve snelheid om mijn afwijking van de teller te compenseren.

toen we erna de E17 opgingen, zaten er ook 2 voor mij die nog alle vrachtwagens voorlieten. heb direct ingevoegd, en die autos + vrachtwagens voorbij gegaan, en dit allemaal met mijn 'trage, kan niet meer mee met het verkeer' golf.

t spelleke begint op 27sec als het groen is en ze vertrekken.

t is niks geediteerd, niks geknipt. zuiver 3min beeld van mijn camera rechtstreeks op youtube
                27sec: start
                14sec later: 60km/h
                19sec later: 70km/h
                24sec later: 80km/h
                27sec later: 90km/h
                35sec later: 100km/h

ik rijd daar rond de 105km/h op die baan (90 toegelaten) en als je dan ziet hoeveel autos ik inhaal.
                er is er maar ene die doortrekt, en dat is die witte camionette die vooraan stond. en dat ziet er ook geen supercar uit dat 0-100 onder de 12sec haalt.
                ik koos al voor het rechtse vak omdat er een camionette vooraan staat (die trekken niet traag op) en erna een bmw X1 (normaal ook geen traagrijders).
                die 2 blinkende propere autos links... daar heb ik geen vertrouwen in.
                zo erg is het dat ik aan de lichten meestal de trage al kan voorspellen. was helaas fout met de X1.

PS: wie zich afvraagt waarom mijn banden zo piepen als ik die scherpe bocht pak, de golf is afgekeurd voor de ophanging. achterdemper volledig door, kogelgewricht vooraan speling. maar ik kan rijden
                Last edited by ; 07/11/2015, 05:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Beperkt vermogen? Hoeft geen probleem te zijn. https://youtu.be/EdJU7iXsCPw
                  Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                  0-100 zegt me weinig.
                  0-60 is nog een beetje relevant in ons verkeer, als je vanuit stilstand wil invoegen bij drukker verkeer bv.

Belangrijker vind ik hernemingen zodat ik af en toe een beetje vlot en veilig de vele tractoren, vrachtwagens en 45/u autootjes voorbij geraak.
                  En daar heb je inderdaad geen vermogen voor nodig. Ben al een paar dagen onderweg met een 45 pk diesel en ik heb wagens ingehaald. Ik ben zelfs de snelweg opgegaan op een hellende oprit (Bekkevoort) en heb na het invoegen bergop nog twee wagens ingehaald. Op de snelweg 130 op de teller aan 2500 toeren. Wat maakt bij dat wagentje het verschil? Gewicht, versnellingsbak en een anticiperende bestuurder. Mijn dagelijkse wagen heeft dubbele cilinderinhoud, 2 cilinders meer, 3 keer zoveel pk en presteert gelijkaardig in dagelijks verkeer ...
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Je redenering klopt, maar de snellere komen niet boven de 2000 tpm. En reserve heb je al even min. Het valt me ook op dat je sneller voorbij rijdt wanneer anderen braaf op het eerste vak rijden. En je je tragere optrekken compenseert door langer je snelheid aan te houden. Net voor die bocht met piepende banden. Wat ik gevaarlijk vind, zeker als er plots iemand van rijrichting verandert... Als bestuurder haal je altijd het beste uit je auto, en compenseer je tekortkomingen door je rijgedrag. Snellere auto's zijn meestal ook voorzien van performantere remmen.
                    Last edited by ; 07/11/2015, 07:47.

Comment

• Ik durf toegeven dat ik het wel belangrijk vind. (Niet enkel dat) mijn huidige doet het in 5,7 en de 0-100miles in 11,5 dit is al hard ivgl met wat je tegenkomt op de baan. Wil je aanzetten/ inhalen, nooit nadenken gewoon planken 80-120 inhalen -> minder dan 3 seconden. Het is leuk veel reserve te hebben.

Comment

• Ik heb eens een vraag over die 80-120 tijden.

Doe je dat door 80 te rijden en dan te planken of rekenen ze de 80-120 terwijl ze al bezig zijn aan een plankgas acceleratie van 50 of 0?

Comment

• Je rijd 80, zet hem in de beste versnelling en duwt tot 120. Of met automaat kickdown

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Ik heb eens een vraag over die 80-120 tijden.

Doe je dat door 80 te rijden en dan te planken of rekenen ze de 80-120 terwijl ze al bezig zijn aan een plankgas acceleratie van 50 of 0?

vanaf stabiele snelheid

Comment

• Wat zijn zo de normale tijden voor een doorsnee gezinswagen?

Comment

• 0-100? Ca 9'5 a 11 schat ik, mijn Volvo v60 doet vb 9,3

Comment

• MOmenteel problemen met de wagen. ik mag al blij zijn als ie de 100 haalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                    0-100? Ca 9'5 a 11 schat ik, mijn Volvo v60 doet vb 9,3
                                    Ik bedoel eerder hernemingen van 80 tot 120. Geen idee wat voldoende is eigenlijk. Jammer dat dit niet meer getoond wordt in de brochures.

Comment

• Ca 6-7 mijn Volvo met 400nm en 163pk (geen stakker) doet er iets meer dan 5 over denk ik

Comment

• Oei doet er meer dan 6 over

Comment

• Er worden hier wat dingen door elkaar gehaald heb ik de indruk. Tuurlijk is een +400 Pk kar wel eens handig als je graag asociaal of agressief of offensief of rijbewijsonveilig of.... rijdt. Je moet dan niet teveel nadenken wil je plots een kar of vijf in één keer voorbij knallen. Wat eigenlijk van meer belang is. Hoe kan ik op een veilige en normale manier mee in het dagelijkse verkeer. En dan voldoet een auto die rond de 11 naar de 100 gaat en in 33/34 s de 1.000 m doet, zeker. Zowat alles van +/- 1.500 kg en boven de 100 Pk's eigenlijk.

Comment

Working...
                                          X