Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring bmw 316d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik had vorige week een Alfa Romeo Brera die in m'n kont kwam plakken. Bestuurder met één handje op 't stuur, zetel in dezelfde positie als mijn relaxstoel onder de parasol op een hete zomerdag. Steekt die mij voorbij als een echte held vlak voor een onoverzichtelijke bocht (dead wish... denk ik?) Nu, ik vind zo'n Brera een beeldschone auto (zoals de meeste Alfa's trouwens), maar daar kwam een zwarte wolk uit! Echt, had ik m'n mistlichten opgezet, het was niet misplaatst geweest. Een matzwart aangeladen achterkant en uitlaten. Ongetwijfeld een zwaar gedopeerd geval dus. Trekt echt op geen zak!
    Hahahaha, je vergist je. Dat was een 2.4JTD uit 2007 zonder DPF. Ik heb namelijk ook nog met zo eentje gereden. Bestuurders die achter je rijden worden gewoonweg bang als je daarmee plankgas geeft. Niks gedopeerds aan.

Comment

een brera met zwartgeroete achterkant is gechipt of kapot

oude tdi's (en met tdi bedoel ik de verzamelnaam cdi hdi d d4d etc) en turbodiesels roetten sterk zonder dpf

een oude volvodiesel roette normaal, een oude benz diesel roette alleen als die echt kapot was, en die gasten schroefden allemaal de dieselpomp op
      Last edited by bobo; 07/09/2015, 00:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
        Lag de DPF er ook vantussen? Ik zou wel willen weten of het de OP ook lukt
        Zie antwoord hieronder.

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Stage 2 is altijd dpf delete.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Doe geen moeite Jakkel houd enkel van het uiterlijke van een wagen. De motor en vermogen interesseerd hem niet. Velgen en bumpers wel wat uiteraard zijn recht is .
          Wat heeft uw uitlating te maken met de discussie over de 'brandbaarheid' van de DPF?? En interesseert is met een 't', ook gewoon maar om eens over iets totaal anders te beginnen hé.

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Hahahaha, je vergist je. Dat was een 2.4JTD uit 2007 zonder DPF. Ik heb namelijk ook nog met zo eentje gereden. Bestuurders die achter je rijden worden gewoonweg bang als je daarmee plankgas geeft. Niks gedopeerds aan.
          'Hahahaha', waar vergis ik me? Heb ik gezegd dat die (origineel) misschien een DPF heeft? Nee dus. Ik heb gezegd dat ie zwaar gedopeerd is, die roetuistoot dat was echt niet de normale uitstoot. Of zoals bobo zegt, hij was de soep ingedraaid.

Comment

hij was de soep ingedraaid.
            en dan is het maar kwestie van tijd eer de boel eens vlam vat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
              en dan is het maar kwestie van tijd eer de boel eens vlam vat
              Ja, maar dan ben jij daar om dat te blussen hé.

Comment

Ja, maar dan ben jij daar om dat te blussen hé.
                nee niet ik ik heb daar teveel schrik van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Zie antwoord hieronder.
                  Yep, thanks guys, weer wat bijgeleerd :-) Is er ook nog zoiets als stage 3?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaguarke Bekijk Berichten
                    Yep, thanks guys, weer wat bijgeleerd :-) Is er ook nog zoiets als stage 3?
                    Ja, maar wordt op een 'gewone' dieselstoof weinig gedaan, zijn dingen zoals andere inlaat / uitlaat enz... Ik zou zelf ook niet hoger gaan dan stage 2 op die blokken.

Comment

beste 'Bimmer'. ik wil u persoonlijk danken dat u als jongeman nog aan de brandveiligheid denkt en uw roetfilter heeft laten verwijdern om een catastrofe te voorkomen. hulde!

Comment

beste 'Bimmer'. ik wil u persoonlijk danken dat u als jongeman nog aan de brandveiligheid denkt en uw roetfilter heeft laten verwijdern om een catastrofe te voorkomen. hulde!
                        Ben jij de nieuwe forumclown? Een DPF delete wordt nooit gedaan uit bezorgdheid voor brand, vrijwel uitsluitend voor tuning: meer vermogen, betere gasrespons, lager verbruik,...

Comment

Ben jij de nieuwe forumclown? Een DPF delete wordt nooit gedaan uit bezorgdheid voor brand, vrijwel uitsluitend voor tuning: meer vermogen, betere gasrespons, lager verbruik,...
                          beste, ik gaf de jongeman een compliment. u moet dus echt niet gaan beledigen door woorden als 'tuning' of 'gasrespons' te gebruiken. dit zijn zeer kwetsende woorden voor iemand die aan zijn en anderen hun veiligheid denkt.

Comment

De nieuwe Dbr is opgestaan.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              De nieuwe Dbr is opgestaan.
                              sorry, die term is me vreemd. waar staat dbr voor?

Comment

Ik dacht dat ik de forumclown was.

Comment

Den ancien clown!
                                  Guido probeert u te evenaren.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

Weet je wat nog beter werkt? met de fiets rijden! :-) Ik kan je garanderen dat je zo geen brand zal krijgen of je moet ferm door je remmen trappen ;-)

Comment

Zeker!
                                      Als je ziet hoe bv die Porsche's tegenwoordig altijd in de fik schieten...
                                      En da's dan nog zonder DPF, ik voelde me echt niet op m'n gemak met die DPF aanwezig.

Een DPF delete wordt nooit gedaan uit bezorgdheid voor brand, vrijwel uitsluitend voor tuning: meer vermogen, betere gasrespons, lager verbruik,...
                                      Bij mij was het feitelijk gedaan omdat de DPF continue regenereerde en vrij vol zat, puur voor meer vermogen etc zou ik dat nooit doen

Comment

Ben je nu al geweest?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Ben je nu al geweest?
                                          Hij is er niet geraakt....

Comment

Working...
                                          X