Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voordelen 8-nummerplaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voordelen 8-nummerplaat

Hallo iedereen,

Weet er hier iemand wat meer over de voordelen om met een 8-plaat rond te rijden? En hoeveel wagens je kan inschrijven per eu ambtenaar?
    Heb ergens gelezen dat je geen verkeersbelasting hoeft te betalen, klopt dit? En hoef je dan ook geen BIV te betalen?

Alvast bedankt voor alle moeite, want veel vind je er niet over...

Mikhail

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Voordelen, moeilijk te geloven maar géén enkele. Zij betalen verkeersbelasting en BIV zoals iedereen. Alleen buitenlandse EU-ambtenaren kunnen één maal in het begin van hun carrière taksvrij een wagen kopen en daarmee is de kous af. In Luxemburg gelden er andere lees interessantere regels voor EU-ambtenaren, maar dat was de vraag niet.

Comment

ik zag daarnet ook nog een 8

op een xc90

Comment

Wel, de situatie is wonen in Belgie, europees ambtenaar in Luxemburg. Geen idee of dat de zaak verandert...

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

En wat zijn de nadelen?

Comment

mogelijkheid dat uwe wagen bekrast wordt in Brussel

Comment

maat van me kan 8 plaat vragen (moeder werkt voor nato) maar doet het niet want heeft er geen enkel voordeel aan
              ze hebben wel voordelen door brandstof via nato en wagens met korting te kopen, maar dat heeft niets met de plaat te maken

bekrast worden uw autos zeker niet meer, 99% van belgne heeft geen idee wat 8 plaat is en brussel rijd bomvol mee. ken volk genoeg met CD en 9 platen en geen problemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ik zag daarnet ook nog een 8

op een xc90
                In De Pinte zie ik vaak een W124 met zo'n 8 plaat staan.

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

ik haal hieruit dat er geen verkeersbelasting moet betaald worden, maar ik kan dan ook volledig mis zijn :p
                  8 plaat.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten
                    ik haal hieruit dat er geen verkeersbelasting moet betaald worden, maar ik kan dan ook volledig mis zijn :p
                    [ATTACH=CONFIG]104409[/ATTACH]
                    Geen idee.
                    Maar ehmm als in Lu werkt zet daar dan ergens je domicilie ? Ik denk niet dat er nadelen zijn daar ik ken maar eentje onbetaalbare huurprijzen. Vorige week op een halfuur meer v8 gehoord dan op heel het jaar samen hier.
                    Polo 6n 1.4

Comment

Ahahaaaaa!!! Nog een nadeel! Je bent de plaat kwijt als je je job kwijt bent

Comment

Ik haal daaruit dat er juist wel verkeersbelasting betaald moet worden. Je bent sowieso beter af met een CD plaat, daarop staat in dikke letters 'onschendbaar. ' Een Z plaats is ook zeer handig. Je kan immers van auto wisselen zonder biv te moeten betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                          Geen idee.
                          Maar ehmm als in Lu werkt zet daar dan ergens je domicilie ? Ik denk niet dat er nadelen zijn daar ik ken maar eentje onbetaalbare huurprijzen. Vorige week op een halfuur meer v8 gehoord dan op heel het jaar samen hier.
                          idd, gekke huurprijzen, maar los daarvan is het financieel veel interessanter om woonst in België te hebben.

en voor de CD platen, daar zijn we nog niet aan toe

Comment

"Je blijft verkeersbelasting schuldig zolang de overtreding duurt". De overtreding is blijven rijden als de plaat vervallen is. Verkeersbelasting schuldig blijven, betekent volgens mij dat je voordien ook al verkeersbelasting betaalde en die verschuldigd blijft ook al is de plaat vervallen en je er mee blijft rijden.

Comment

Ik heb een 8-plaat, en ik kan je garanderen dat dit geen enkel voordeel biedt : je betaalt evenzeer evenveel BIV, je betaalt evenzeer evenveel wegentaks, en je betaalt evenzeer evenveel verkeersboetes

"Voordeel" wat je vroeger wel had, toen het nog 'EURO-platen' waren is dat de flikken je altijd lieten doorrijden bij controle Maar soit, als je in orde bent & niet gedornken hebt, dan heb je ook niks te vrezen van de smurfen

Comment

Onze auto's van de Universiteit Gent zijn bv. vrijgesteld van belastingen omdat ze net zoals bv. de auto van de koning of sommige ministers toebehoren aan de staat of anderen aan een ambassade.

Ik zie niet in waarom auto's van natuurlijke personen vrijgesteld zouden kunnen worden.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

wie komt er precies in aanmerking voor een 8-plaat, is precies nogal een grijze zone?
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

INTERNATIONALE NUMMERPLATEN

De leden van het diplomatiek en consulaire korps of mensen die deel uitmaken van een internationale instelling van publiek recht die gevestigd is België hebben het recht een internationale nummerplaat aan te vragen. Ze moeten een document kunnen voorleggen dat bevestigt dat ze voor de internationale instellingen werken.EUR- en EURO-kentekenplaten

De DIV reikt niet langer EUR- en EURO-kentekenplaten uit. Maar de in België gevestigde organen en ambtenaren van de Europese Unie en van EUROCONTROL kunnen aanspraak maken op een internationale nummerplaat voor de duur van hun functie. De EUR- en EURO-kentekenplaten worden immers vervangen door één internationale kentekenplaat. Deze nummerplaat is geldig voor de duur van de functie bij de internationale instelling. De maximumduur is afhankelijk van de categorie van titularissen en telkens mogelijk verlengbaar. Eén maand voor het verstrijken van de geldigheidsduur zal er een verwittiging verstuurd worden naar de titularis. Deze kentekenplaat zal eveneens een 7-karakterplaat zijn volgens Europees model, witte achtergrond en robijnrood opschrift, die begint met een indexcijfer “8” gevolgd door 3 letters + 3 cijfers.

Voordelen: geen, tenzij dat je met een 8- bij de buren kunt opscheppen over je 'internationale' functie
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Dus als je in Luxemburg werkt voor een europese instelling en in België woont heb je er geen recht op. Hmmmz zal dus idd een gewone plaat blijven.

Comment

Dus als je in Luxemburg werkt voor een europese instelling en in België woont heb je er geen recht op. Hmmmz zal dus idd een gewone plaat blijven.
                                        Werk jij bij IANS ?

Comment

Working...
                                        X