Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
    tja... wat mij een hypothetische vraag lijkt...

is VW eigenlijk niet overbodig geworden??

skoda breid nu z'n gamma uit en Audi gaat nu met de A1 downsizen...

het middenmerk VW lijkt me een beetje overbodig. natuurlijk kan je argumenteren dat de naam nog steeds pakken beter is dan skoda en dat het aanbod van VW veel groter is... maar toch...
    Vind je dat zelf niet vergezocht?

Ze hebben een sterk imago, en ze verkopen nog. Het gaat nu al een tijdje minder, en lang kan het niet verdergaan. Dat zullen ze hopelijk zelf beseffen. Maar als ze werk maken van hun nieuwe modellen kunnen ze weer een referentie zijn, zoals de Golf vroeger en in mindere mate de Passat.

Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
    ik ga even totaal off-topic gaan: maar persoonlijk stel ik wel vragen bij het nut van al die kleine/monovolumes/... met premium badge.

Persoonlijk zou ik dus nooit een wagen als een Mercedes B-klasse kopen,je betaalt veel meer terwijl je veel minder hebt als bv een Ford S-max. In de hogere klassen zou ik echter niet snel een 607 of iets dergelijks kopen omdat de premiummerken daar echt de verfijning/comfort/prestaties/.... bieden die je ervan verwacht. Wagens als de Audi A1 lijken mij gewoon zelf-kanibalisme
    Dan stel ik mij vragen met die veel te dure SUV'kes van de duurdere merken.

Men richt zich met die monovolumes vooral op mensen die een ruimere wagen zoeken, en toch bij hun trouwe merk willen blijven.

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Ik ben content van mijn Golfke en ik hoop van u hetzelfde
    Voila, en ik vind het een prachtig Golfke.

Ik ben niet de grootste fan van VW. Maar ik probeer kritisch te blijven. En de opmerkingen en haat zijn hier compleet van de pot gerukt. "Steun het Duits sociaal systeem en koop een VW" Dat is kortzichtig!

Comment

• Vind je dat zelf niet vergezocht?

Ze hebben een sterk imago, en ze verkopen nog. Het gaat nu al een tijdje minder, en lang kan het niet verdergaan. Dat zullen ze hopelijk zelf beseffen. Maar als ze werk maken van hun nieuwe modellen kunnen ze weer een referentie zijn, zoals de Golf vroeger en in mindere mate de Passat.
      niet echt nee... ik stel me die vraag al een beetje langer hoor...

als skoda nu naast de octavia ook nog een hatch brengt en een MPV groter dan de roomster, en als opvolger van de superb ook nog een break... dan hebben ze alleen maar en SUV nodig en wat is dan, als je het heeeel rationalistisch bekijkt... nog het nut van VW...

idd, de golf GTI is echt een icoon, net als de naam golf zelf...

maar zowel skoda als VW vissen in dezelfde vijver als ford, opel, peugeot en dergelijke...

Comment

• Het aanbod is inderdaad enorm vergroot. Maar dat is nog geen reden om de helft op te doeken. Dan krijg je monopolies.

Laat ze maar vechten om hun aandeel in de markt, de consument wordt er enkel beter van. Want om nog winst te maken moeten de constructeurs steeds betere en betrouwbare wagens bouwen, en dat tegen scherpe prijzen. Liberalisme noemt dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          NATIONALE MANIFESTATIE 2 DECEMBER 2006
          stom???

Comment

• Dat is natuurlijk mooi. Allemaal samenkomen als 1 collectief en laten zien dat het op dergelijke manier niet langer kan. Het zou met nochtans meer moeten gebeuren, er gebeuren hier dingen die niet door de beugel kunnen. Na de witte mars hebben we zoiets niet meer gezien, jammer. Mensen zijn egoïstischer geworden. En hopelijk wordt onze regering ook eens wakkergeschud.

Maar of het iets gaat uithalen, dat is een andere vraag.

Ik kan wel zeggen dat de vakbonden van Vorst (en in het algemeen) te conservatief zijn. En daarmee kom je er niet!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
              stom???
              Goh, waarom? Ik doe niet mee aan al die manifestaties en marsen. Maar zo maken ze wel duidelijk dat ze willen dat er iets veranderd in dit land. Het toont ook nog eens medeleven t.o.v. de ontslagenen. En zolang het in het weekend gebeurt en dus het werk niet verstoort kan het geen kwaad. In het slechtste geval is het gewoon een gezonde middag-wandeling!

Comment

• ik hoop dat het regent

Comment

ik hoop dat het regent
                  Wat heb je tegen een (hopelijk) vredige optocht tijdens het weekend?

Comment

• Wat is dat voor een opmerking?

Van Frankie verwacht ik zoiets, niet van jou.

-edit-
                    Ik hoop ook dat ze vredig verloopt, anders is het een afgang en gaan de Duitsers lachen in hun vuistje.

Comment

• Ik vind het belachelijk, altijd dat gezaag.

Het is nu al wat, 1 week geleden. Ondertussen zouden ze al een nieuwe baan moeten hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                        Wat is dat voor een opmerking?

Van Frankie verwacht ik zoiets, niet van jou.

-edit-
                        Ik hoop ook dat ze vredig verloopt, anders is het een afgang.
                        jij hoeft van mij niets te verwachten, Porsche-dromertje.

Comment

Ik vind het belachelijk, altijd dat gezaag.

Het is nu al wat, 1 week geleden. Ondertussen zouden ze al een nieuwe baan moeten hebben.
                          Stakingen krijgen ook maar zelden mijn goedkeuring...
                          Optochten keur ik niet persé goed, maar als ze het willen doen heb ik er geen probleem mee.

Comment

• Gezaag, dat zal er altijd zijn. En niet alleen in Belgenland.

Ze zullen wel verplicht zijn om op termijn een andere job te zoeken. Maar dit is iets groot, en zeker in tijden als er geen nieuws te rapen valt wordt zoiets uitgebuit door de media. Maar ik vind het goed. Het is een signaal naar onze regering toe.

Comment

Gezaag, dat zal er altijd zijn. En niet alleen in Belgenland.

Ze zullen wel verplicht zijn om op termijn een andere job te zoeken. Maar dit is iets groot, en zeker in tijden als er geen nieuws te rapen valt wordt zoiets uitgebuit door de media. Maar ik vind het goed. Het is een signaal naar onze regering toe.
                              Ik ben absoluut geen aanhanger van paars maar wat heeft de stopzetting van de productie van de golf met de regering te maken?

Comment

ik hoop dat het regent
                                Timo studeert voor werkgever zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                  Ik ben absoluut geen aanhanger van paars maar wat heeft de stopzetting van de productie van de golf met de regering te maken?
                                  Dat ze meer initiatieven moeten nemen om buitenlandse investeerders aan te trekken. Of andere voordelen geven.

Comment

Dat ze meer initiatieven moeten nemen om buitenlandse investeerders aan te trekken. Of andere voordelen geven.
                                    Akkoord maar de huidige verhuis heeft meer te maken met wat er in Duitsland is gebeurd dan met wat er in Belgie had moeten gebeuren. Moesten de vakbonden in Duitsland niet zo'n zware toegevingen gedaan hebben dan produceerde Vorst waarschijnlijk nog altijd Golfjes. Ik vind uiteraard ook dat het investerings- en arbeidersklimaat in Belgie nog moet verbeterd worden maar ik vind de huidige gebeurtenissen rond Vorst daar eigenlijk geen goede aanleiding voor.

Comment

• Daar heb je gelijk. In Duitsland hebben ze toegevingen gedaan. Onze vakbonden zijn te conservatief.

Maar ik kijk natuurlijk niet alleen naar Vorst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                                        als skoda nu naast de octavia ook nog een hatch brengt en een MPV groter dan de roomster, en als opvolger van de superb ook nog een break... dan hebben ze alleen maar en SUV nodig en wat is dan, als je het heeeel rationalistisch bekijkt... nog het nut van VW...
                                        Skoda lijkt dan nu wel dé Volkswagen van toen ik een twintiger was.
                                        Hyundai is wat Toyota diezelfde 15 jaar geleden was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                          Akkoord maar de huidige verhuis heeft meer te maken met wat er in Duitsland is gebeurd dan met wat er in Belgie had moeten gebeuren. Moesten de vakbonden in Duitsland niet zo'n zware toegevingen gedaan hebben dan produceerde Vorst waarschijnlijk nog altijd Golfjes. Ik vind uiteraard ook dat het investerings- en arbeidersklimaat in Belgie nog moet verbeterd worden maar ik vind de huidige gebeurtenissen rond Vorst daar eigenlijk geen goede aanleiding voor.
                                          Indien 't investeringsklimaat samen met de loonlast in België meer afgestemt zou zijn of handenarbeid en ploegensystemen stond er in Antwerpen een Toyota-fabriek die 4500 mensen werk gaf. Nu staat die elders.

Comment

Working...
                                          X