Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'k Heb ooit prijs gemaakt voor enkele metalen passerelle's voor in de fabriekshal van Vorst. Hadden vrij sterke prijs en toch heeft m'n voor een duurder, Duits bedrijf gekozen. Die mannen moesten speciaal van Duitsland komen en hier een hele week logeren. Sjovinisme kost geld en banen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      wat doe jij?
      van gas plastic maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        van gas plastic maken
        Gaaf.

Comment

Daarstraks op radio 1: een man die op de parking van VW Vorst staat. Man is jarig vandaag. Vanmorgen zat er kaartje in de bus: 'Gelukkige verjaardag, getekend door de hele Volkswagen directie'. Erg triest.
          Nog erger: vorig jaar werd zijn vrouw ontslagen op zijn verjaardag.
          Hij is 52 en werkt al 28 jaar in Vorst.
          Op het kaartje staat een foto van een Golf.

Comment

• Daarnet op 't radionieuws: de economische groei zal door de 12000 rechtstreekse en onrechtstreekse ontslagen volgend jaar een terugval kennen van maar liefst 0.2%...

Comment

• pikant detail in de marge:

Oud-voorzitter Volkert van VW is opgepakt

di 21/11/06 - In Duitsland is Klaus Volkert opgepakt, de gewezen voorzitter van de ondernemingsraad bij Volkswagen. Tegen Volkert loopt een onderzoek naar corruptie. Het gerecht heeft hem gearresteerd omdat hij probeerde medebeschuldigden onder druk te zetten.
              De hele corruptieaffaire bij Volkswagen ging midden 2005 aan het rollen.
              (foto Belga) Eerst raakte bekend dat de personeelschef bij zustermerk Skoda verschillende leveranciers had afgeperst om smeergeld op zijn eigen rekening te storten.

Vorige week werd ook de vroegere personeelschef bij Volkswagen in staat van beschuldiging gesteld.

Peter Hartz (foto) zou verschillende vakbondsleden van de ondernemingsraad hebben meegenomen voor snoepreisjes, waarbij alles door VW werd betaald, van de hotelkamer tot het vrouwelijk gezelschap.

Bedoeling was de vakbonden gunstig te stemmen voor beslissingen van de directie.

Klaus Volkert zou twee miljoen euro hebben gekregen van Hartz.

De openbare aanklager pakt Volkert nu op omdat hij begin deze maand geprobeerd heeft een medebeschuldigde onder druk te zetten. Die moest de rol van Volkert in de corruptiezaak minimaliseren.

De vroegere personeelschef van Volkswagen Peter Hartz is een vertrouweling van huidig minister en vroegere kanselier Schroeder. Hij tekende ook de recente sociale hervormingen in Duitsland uit.

vrtnieuws.Net

Comment

• Ik stel voor dat er een nieuw nummer wordt geschreven op basis van het nummer "Geen Franse wagens meer"

geen franse wagens meer
                ik denk ik rij maar nee ik hallucineer alleen maar gele lichten in het verkeer
                geen franse wagens meer geen franse wagens meer
                ze zijn van plastic en nooit van leer
                de fransen willen ze zelf niet meer
                je rijdt er een keer mee en ze blinken niet meer
                geen franse wagens meer
                de dealers die foppen je keer op keer
                hun folders hebben altijd een kleur meer
                en zelfs al krijg je er een dan geef je hem weer
                geen franse wagens het ging al fout de eerste keer
                heel het dorp lacht als ik te voet terugkeer
                jaques brel die had er een hij leeft nu niet meer
                geen franse wagens meer
                ze staan te koop voor een appel en een peer
                je herkent ze na een jaar nite meer
                mijn lief die kocht er een kwam nooit weer
                geen franse wagens meer geen franse wagens meer
                geen duitse wagens meer
                ik denk ik rij maar nee ik hallucineer alleen maar xenon in het verkeer
                geen duitse wagens meer geen duitse wagens meer
                ze zijn van chroom en soms ook van leer
                de duitsers willen ze des te meer
                je tankt veel diesel en ze blinken niet meer
                geen duitse wagens meer
                de dealers die foppen je keer op keer
                hun folders hebben altijd een kleur meer
                en zelfs al krijg je er een dan geef je hem weer
                geen duitse wagens het ging al fout de eerste keer
                heel het dorp lacht als ik te voet terugkeer
                dolfke wou er ja, die stoute meneer
                geen duitse wagens meer
                je vindt ze nooit te koop voor een appel en een peer
                je ziet ze met de jaren des te meer
                maar nu is het genoeg, het nationalistisch beheer
                geen duitse wagens meer geen duitse wagens meer

Sorry, er moet hier nu niet gezegd worden dat ik niet mag zeveren op dit moment, en dat ik moet meeleven met de mensen... Ik doe het, en je moet blijven lachen. Dat lost heel veel op.

Comment

Daarnet op 't radionieuws: de economische groei zal door de 12000 rechtstreekse en onrechtstreekse ontslagen volgend jaar een terugval kennen van maar liefst 0.2%...
                  Hoe kunnen ze dat nu in's hemelsnaam berekend hebben in zo'n korte tijd? Nattevingerwerk, dat is het.

Comment

• @ Acec: ook naar Radio1 aan het luisteren

Comment

• Ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
                        Nattevingerwerk, dat is het.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rashidelboudra Bekijk Berichten
                          Het zal eens tijd worden dat die vakbondsventjes in Vorst op hun plaats gezet worden, tesamen met degenen die ze in zo'n machtige positie hebben geholpen. Als je bij wijze van spreken al gaat staken omdat de koffie te koud is, en dan de boel nog gaat saboteren, dan is het normaal dat vroeg of laat de rekening gepresenteerd wordt. En daar ligt ze nu, de rekening, ze kunnen thuis hun warme koffie gaan drinken.

Nu blijkt dat een van de laatste vakbondsbastions in Belgie, nl. de NMBS bereid is om een deel van het VW personeel over te nemen. Daar hoeven die vakbonds-luizen zich zelfs niet aan te passen, stakingen zijn ze bij de NMBS toch al gewoon, dan kunnen ze rustig verder staken.
                          groot gelijk!
                          Alleen vraag ik me af of dat in Duitsland zoveel beter is.
                          De metaalbonden hebben in heel europa nogal de neiging om snel op de barrikaden te gaan staan...
                          Dus ik vraag me af of dàt wel de doorslaggevende factor geweest is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                            Ik weet zeker dat het nipt is of kan zijn maar probeer het geld dat je dan toch overhoud op je bankrekening te zetten.

Veel te veel mensen leven op te grote voet, eigen schuld dikke bult.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                            dat zeg ik hier al een jaar of 3. als 't niet langer is.
                            Ik kan er ook niet aandoen dat ik maat 46 heb.

Nee maar je hebt gelijk en hoe komt dat denk je. Ga eens naar een bank om een lening aan te vragen. Je kan daar soms bangelijke bedragen loskrijgen.
                            Nu moeten wij andere hunne portemonee niet maken.
                            Spaargeld is er rap doorgedaan en zeker wanneer je met z'n tweeën ineens zonder werk zit.
                            Reken je eigen kosten maar eens uit. Je valt er vanachterover hoe duur het leven tegenwoordig is.
                            Huur, eventuele lening, eten, gas, water, elektriciteit, kledij, brandstof,....
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Daarnet op 't radionieuws: de economische groei zal door de 12000 rechtstreekse en onrechtstreekse ontslagen volgend jaar een terugval kennen van maar liefst 0.2%...
                              Ik vind dat ze nogal rap klaar staan met hun cijferkes zonder echt de impact al te kennen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                Reken je eigen kosten maar eens uit. Je valt er vanachterover hoe duur het leven tegenwoordig is.
                                Huur, eventuele lening, eten, gas, water, elektriciteit, kledij, brandstof,....
                                Probleem is dat velen bij papa en mama thuis wonen en niet beseffen wat dit allemaal kost en dan afkomen met redeneringen als "ze hadden maar wat meer moeten sparen".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Probleem is dat velen bij papa en mama thuis wonen en niet beseffen wat dit allemaal kost en dan afkomen met redeneringen als "ze hadden maar wat meer moeten sparen".
                                  €1250 verdienen en als je dan thuis nog niks moeten afgeven is het natuurlijk helemaal vanzelfsprekend dat je €750 à €1000 per maand kan sparen.
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                    €1250 verdienen en als je dan thuis nog niks moeten afgeven is het natuurlijk helemaal vanzelfsprekend dat je €750 à €1000 per maand kan sparen.
                                    Ik zou graag eens horen van de jongeren hier wat zij denken dat een gezin van 3 personen maandelijks uitgeeft (moet uitgeven) aan boodschappen (eten, drinken, wasproducten,...). Kleding hoort hier niet bij.

Comment

• Het ligtook grotendeels bij de spleetogen die met hun producten onze economie om zeep helpen. Ik ben hoe langer hoe meer een voorstander dat om enkel Europese auto's te kopen.

Het zat er aan tekomen dat de overproductie ooit eens banen zou kosten hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
                                        Het ligtook grotendeels bij de spleetogen die met hun producten onze economie om zeep helpen. Ik ben hoe langer hoe meer een voorstander dat om enkel Europese auto's te kopen.

Het grote Europa werkt niet. Het is één grote luchtbel (hint).
                                        Daar hebben jouw "spleetogen" niets mee te maken.
                                        In dit geval is het VW (Duits, dus Europees) dat onze economie om zeep helpt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
                                          Het ligtook grotendeels bij de spleetogen die met hun producten onze economie om zeep helpen. Ik ben hoe langer hoe meer een voorstander dat om enkel Europese auto's te kopen.

Het zat er aan tekomen dat de overproductie ooit eens banen zou kosten hé
                                          Dat is zever. De Europeese merken moeten hun krachten bundelen om hun wagens aan de man te brengen in Azie en USA.

Comment

Working...
                                          X