Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kilometer correctie of kilometer stand aanpassen in Belgie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb ooit zoiets gehoord van een meter die ineens terug op 0 sprong na 18000 km, maar dat was 1 geval.

ik begrijp ook niet goed dat je ineens een toestel koopt van 650 euro. terwijl mensen dit 1 malig probleem waarschijnlijk kunnen weghalen voor 90 euro.
    jah, dan denk ik ook dat jij denkt een handeltje geroken te hebben in het terugdraaien van kmtellers.
    de reden dat je bedrijven vind in nederland en amerika die dat kunnen is omdat ze daar de kmstand op de keuring niet moeten vermelden. daar mag je zo andere metertjes plaatsen in je auto. hier in belgie willen ze alles controleren ook die dingen waar ze geen zaken mee hebben. zoals u kmstand enz. ( je weet wel, IVM de veiligheid [sarcasme] )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      hier in belgie willen ze alles controleren ook die dingen waar ze geen zaken mee hebben. zoals u kmstand enz. ( je weet wel, IVM de veiligheid [sarcasme] )
      geen zaken mee ?
      er zijn veel centen mee gemoeid, die vadertje staat mag uitkeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jelle111 Bekijk Berichten
        Als het illegaal is, waarom doen hierboven genoemde bedrijven als vastec.be het wel?
        Ik koop het niet om te wachten dat het 8 keer fout gaat, hopelijk gaat het nooit meer fout, maar op andere forums lees ik dat ik niet de enige ben met zo'n probleem, en ik heb 5 dealers gebeld vandaag, ze kunnen mij allemaal niet helpen.

Zaten vroeger in BE, en zijn naar NL verhuisd voor een goede reden. Ge moogt raden waarom.

Comment

heel de opzet van deze draad lijkt om klanten te ronselen

Comment

Beste Bobo,

Jouw begrijp ik niet volledig, eerst geef je het adres van iemand die het doet en vervolgens zeg je dat het niet legaal is.

Hier nog een andere voorbeeld,
            Hét autotechnisch forum: zoek en filter binnen 224.524 topics. Problemcar.nl, al bijna 20 jaar hét autotechnisch forum v...

Sommige dashboarden gaan gewoon kapot, of krijgen een storing.
            Maar het is wel raar dat je het bij de dealer niet recht kan laten zetten.

Mijn onderhoudsboek is afgestempeld tot 226.000 km, terwijl nu 168.000 op de teller staat.
            Als ik het straks wil verkopen, dan komt het niet erg vertrouwd over.

En wat betreft het kopen van dat apparaat, ik heb het nog niet gedaan, maar overweeg het sterk om het te doen, omdat de bedrijfjes die zo'n apparat hebben, erg veel willen voor werk van waarschijnlijk 3 minuten. Voor 3 minuten werk willen ze 90 euro voor hebben. Als dat eerlijk is...

Ik kan dus nu 650 euro betallen voor een apparaat of 90 euro voor 3 minuten werk.
            Last edited by ; 17/11/2009, 17:12.

Comment

ja oke, het spijt me je gelijk te verdenken

toch denk ik dat mensen zo'n draad openen, dikwijls met een verhaaltje afkomen en zo info inwinnen hoe je kan frauderen

Comment

Hallo mensen,

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de kilometerstand van je auto te laten aanpassen?

De kilometerstand van mijn golf is opeens van 168.000 naar 231.000 gesprongen.
                Ik wil dit nu graag laten terugzetten, maar ik kan nergens vinden waar dat mogelijk is.

Weet iemand toevallig waar ik terecht kan en of zoiets mogelijk is?

Graag jullie adviezen

Inmiddels is mijn probleem opgeloost
                http://www.w33.nl/kilometer-correctie-apparaat.html
                Zie mijn laatste post.
                Beste Bobo,

Jouw begrijp ik niet volledig, eerst geef je het adres van iemand die het doet en vervolgens zeg je dat het niet legaal is.

Hier nog een andere voorbeeld,
                Hét autotechnisch forum: zoek en filter binnen 224.524 topics. Problemcar.nl, al bijna 20 jaar hét autotechnisch forum v...

Sommige dashboarden gaan gewoon kapot, of krijgen een storing.
                Maar het is wel raar dat je het bij de dealer niet recht kan laten zetten.

Mijn onderhoudsboek is afgestempeld tot 226.000 km, terwijl nu 168.000 op de teller staat.
                Als ik het straks wil verkopen, dan komt het niet erg vertrouwd over.

En wat betreft het kopen van dat apparaat, ik heb het nog niet gedaan, maar overweeg het sterk om het te doen, omdat de bedrijfjes die zo'n apparat hebben, erg veel willen voor werk van waarschijnlijk 3 minuten. Voor 3 minuten werk willen ze 90 euro voor hebben. Als dat eerlijk is...

Ik kan dus nu 650 euro betallen voor een apparaat of 90 euro voor 3 minuten werk.
                Zoek de fout

Comment

nou heb ik een mekanieker in mijn kenissekring die bij de grootste vw-dealer van apen-noord en waasland werkt
                  ff vraag gestelt want we frequenteren dezelfde bruin kroeg

probleem is niet courant, als probleem zich voordoet mogen zij nix doen
                  komt er een cd met de gegevens van dietren + attest met de kilometers

van horen zeggen kan dus gelijk zijn aan liegen

Comment

Er is geen probleem hoor, als ze zeggen op de keuring,

Zo, jij hebt veel kms gedaan, zeg je:
                    Ja.

Comment

er staan minder km's op zijn teller

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        er staan minder km's op zijn teller
                        "van 168.000 naar 231.000 gesprongen"

Comment

Comment

hoe kan de garage dan het onderhoudsboekje afstempelen op 226.000?
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oh oh, ik begrijp al vanwaar alle verwaring is ontstaan, jullie denken dat ik terug wil draaien, terwijl ik van 168.000 naar 231.000 wil maken. Omdat mijn onderhoudsboekje op 226.000 gestempeld is.

In mijn eerste post moet natuurlijk zijn van "231.000 naar 168.000 gesprongen".

Dat jullie nu pas het zien.... en ik moet mij natuurlijk duidelijker uiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                nou heb ik een mekanieker in mijn kenissekring die bij de grootste vw-dealer van apen-noord en waasland werkt
                                ff vraag gestelt want we frequenteren dezelfde bruin kroeg

probleem is niet courant, als probleem zich voordoet mogen zij nix doen
                                komt er een cd met de gegevens van dietren + attest met de kilometers

van horen zeggen kan dus gelijk zijn aan liegen
                                Maar nu even terug op de echte vraag, dus als ik bij ze langs ga kunnen zij een cd bestellen waarop de gegevens staan en ze het kunnen repareren?

Comment

ik denk dat ze het alleen doen als die wagen regelmatig in hun database voorkomt

zo zou't moeten althans

Comment

Lijkt me een verdacht zaakje hier. Kilometertellers terugzetten is hoogst illegaal in België, ik ken iemand die daarvoor in de cel heeft gezeten. Dergelijke toestellen kosten trouwens wel iets meer dan €650, toch zeker als je recente wagens wil doen. Moderne auto's zijn meer en meer beveiligd, ik weet bvb dat bij BMW de kilometerstand zowel in de teller als apart in de ECU als in de sleutel wordt opgeslagen.

Comment

Ik heb daar een reportage over gezien en dat is poepsimpel. Apparaat aansluiten en alles is in één keer gereset. Teller, ecu en sleutel.
                                      Die gast had zelfs leasingfirma's als klant, al zullen ze dat nooit toegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Lijkt me een verdacht zaakje hier. Kilometertellers terugzetten is hoogst illegaal in België, ik ken iemand die daarvoor in de cel heeft gezeten. Dergelijke toestellen kosten trouwens wel iets meer dan €650, toch zeker als je recente wagens wil doen. Moderne auto's zijn meer en meer beveiligd, ik weet bvb dat bij BMW de kilometerstand zowel in de teller als apart in de ECU als in de sleutel wordt opgeslagen.
                                        Het gaat hier dan ook niet over terugdraaien, maar over vooruitdraaien.
                                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

En toch heb ik weet van een opel astra G 1.7d waarvan de teller van 99.999 naar 200.000 is gegaan. Persoon heeft hier niets aan gedaan en op de keuringsbewijs staat gewoon dat ie dat jaar zogezegd 130.000 km heeft gereden

Comment

Working...
                                          X