Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mar hey, de Ambtenarij krijgt toch weer een opslag... dit met een totaalkostenplaatje 25000000 euro...
ah ja.. anders kunnen ze die dure diesel ni betalen ...
Waarom diesel goedkoper is , altijd goedkoper geweest is,en altijd goedkoper zal blijven...
Zoals veel gezegd,
Belgie is een transitland, Belgie DRAAIT op vrachtwagens... we teren er op...
Dus maakt Belgie de diesel lekker goedkoop om zijn positie als ideaal transitland te verstevigen..
En dat zal imho niet snel veranderen.. en je wil niet weten hoeveel geld er gepaard gaat met dat transit gebeuren, banden, onderhoud, chauffeurs, terminals...
ik kan u zeggen dat dat nog 100 keer erger is dan een opelfabriekske dat sluit...
voor mij pesoonlijk. Of diesel nu goedkoper wordt of niet , al doen ze er 50 cent bij...
ik kan het gerust betalen.. ze doen maar ... voor mij part maken ze ALLE brandstoffen 50 cent duurder...
Dan laten mss is wat meer mensen, die eigenlijk geen wagen nodig hebben (verplaatsing kortbij etc), de wagen staan en kan ik rustig en op men gemak naar het werk ...
En of ik nu met diesel of benzine rijdt, maakt me niet uit... het is allebei een fossiele brandstof, afkomstig van hetzelfde goedje... met elk zijn specifieke voor en nadelen. Weiger je dat te zien, en staar je je blind op 1 facet. Dan ben je dom en heb je een gemiddeld IQ lager dan dat van de homosexuele rood-bruin gerande bosmier in Zuid-Botswana...
Zeker als je je daarmee nog verkneukeld op de eventuele komende (financiele) miserie voor een ander
En over 2 - 3 jaar hoop ik mijn droomwagen te kunnen aanschaffen dus boeit het me (zoals gezegd) eigenlijk niet wat er gebeurd.
Ik vind het vooral erg voor de mensen die er effectief wel last van zullen hebben, vooral voor die mensen die er hun broodwinning mee verdienen.
Dit topic laat vooral zien dat er nog veel "kindjes" op het forum zitten... die niet verder kijken dan hun varkensneusje lang is
Het begint hier te stinken...en het zal niet zijn van één of andere benzine of dieselwagen...
Is het dan niet goedkoper om uwen auto weg te doen en op kot te gaan zitten; als ik goed kan tellen zit je nu aan 5000€/jaar aan dieselkosten ?
rond de 4000 ja gelukkig zuipt em nie teveel. en gelukkig moet ik het grootste deel daarvan niet betalen. Ik heb elke maand een bepaald budget en als ik er over zit dan is het voor m'n eigen. Dus nu zou da plots 1000€ meer zijn per jaar, da's dan een groot stuk van m'n vakantiejob :/
als ze da echt doen, dan moet ik misschien toch nog eens zoeken naar een speedster die nog nie is afgeragd
edit: in luxemburg ist momenteel 0.821€/L, binnenkort in belgie is het 0,4€ duurder per liter... mijn nonkel heeft een tankwagen en ik heb tijd, wie legt bij?
Hebt ge al eens gezien in wat voor kleine kotjes die mensen in een calcenter zitten?? Ge kunt u vaak nog niet eens fatsoenlijk draaien!
En het hem geleerd krijgen hoe dat allemaal in elkaar steekt is nog een ander.
Mijn ma heeft al 100 keer gezegd hoe dat het wasmachien hier werkt, hem kan het nog niet (om maar een ding op te noemen).
Verder moet ge in een callcenter ook al veel geduld hebben met de mensen die bellen, en dat is ook iets wat hem niet heeft
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Nuance in heel deze polemiek: hoeveel % van de dieselwagen in ons land zijn bedrijfsgebonden? 75%, 80% ?
Een ietwat inventief bedrijfsleider trekt de meerkost van de extra dieseltaks af van de bedrijfswinst zodat op 't einde van de rit de staat amper iets wint.
Als ik trouwens deze 12 bladzijden lange discussie nog even beschouw heb ik de indruk dat heel wat benzinerijders, hier op AF, om één of andere reden het bijzonder oneerlijk vinden dat diesel minder belast wordt dan benzine en dit verpakken onder de 'milieuvriendelijkheids'mantel.
Vreemd is dat men vooral voorstander is van een gelijktrekking van beide accijnzen door middel van een verlaging van de benzine-accijns. Aanzetten tot meer benzinerijden lijkt mij niet milieuvriendelijk. En dat staat volledig los van het feit of diesel al dan niet benzine nu milieuvriendelijker is.
Ook opvallend is dat weinig benzinerijders, dewelke dieselrijders verwijten milieuverontreinigend te rijden, zélf hun verantwoordelijkheid niet opnemen en bvb gaan LPG-rijden. Milieu is blijkbaar zéér belangrijk zolang het niets kost.
Comment