Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• dieselprijs 20 cent omhoog!!!!

Voor staatssecretaris voor Milieufiscaliteit Bernard Clerfayt kan de verhoging van de accijnzen op diesel, waaraan de regering denkt in het kader van de begrotingsopmaak voor 2010 en 2011, zo'n twintigtal eurocent bedragen. Dat zei hij op La Première (RTBF).

Wegvervoerders
    Hij liet ook verstaan dat de wegvervoerders, die momenteel van een gunstregime genieten inzake diesel, hun voordelen vanaf januari geleidelijk zullen verliezen "omdat Europa ons vraagt dit mechanisme progressief te verminderen".

Particulieren
    Eerder had minister van Begroting Guy Vanhengel verklaard voorstander te zijn van een hogere dieselprijs voor particulieren. (belga/sam)

28/09/09 14u16

Leuke toekomst... Dus diesel wordt totaal niet meer interessant. Zelfs met het lagere verbruik zit je nog aan hogere kosten voor een dieselmotor qua aanschaf, wisselstukken en onderhoud.

Eens zien hoe lang het dan zal duren eer er een verhoging van accijnzen op LPG komt.

Comment

smeerlapperij... eerst de aankoop van een diesel zwaar aanmoedigen, en wanneer iedereen in ééntje rondrijdt plots de prijs de hoogte in jagen.

Comment

Dit lag in de lijn der verwachtingen De automobilist verder uitmelken is politiek gezien de gemakkelijkste oplossing. De verkiezingen zijn toch voorbij. Bende leeghoofden
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Al degenen die een e-drive, bleumotion tdi en dergelijke gekocht hebben zijn eraan voor de moeite aan de pomp (wel nog steeds de premie natuurlijk).

Comment

For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Misschien binnenkort massa's lease-priussen die elektrisch gaan aanschuiven richting Brussel/Antwerpen. Lijkt me helemaal niet slecht. Aan de andere kant is het natuurlijk weer een prijsverhoging, en daar sta ik nooit achter.

Comment

Alle producten die vervoerd zijn met vrachtwagens zullen ook duurder worden

Comment

Ik had liever gehad dat benzine goedkoper werd, maar het is een begin

Comment

20 cent duurder?

Ok, dan ga ik wel in Nederland tanken...

Comment

De "verwarmingsketels" zullen weer ongezien hoge piekverbruiken kennen in de zomer

Wel slecht nieuws

Comment

ze denken over 20cent.
                        komaan zeg zo maar ineens 0.2€ bij een liter bijflappen, en wij achterlijken gaan dat natuurlijk weer zomaar laten gebeuren....
                        wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                          ze denken over 20cent.
                          komaan zeg zo maar ineens 0.2€ bij een liter bijflappen, en wij achterlijken gaan dat natuurlijk weer zomaar laten gebeuren....
                          Tja... wat kun je er aan doen?

Je moet niet denken dat heel België uit protest stopt met diesel tanken ofzo.
                          Zou wel bangelijk zijn, die 0.2 zou er dan weer zo van af zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            20 cent duurder?

Ok, dan ga ik wel in Nederland tanken...
                            Ik kan 't ook niet meer zo goed volgen. Ik had een dikke 5 cent in gedachten, en nu blijkt 't opeens 20 cent te zijn.
                            Had men niet eerst gezegd van de accijnzen te verhogen zodanig dat de pompprijs nét onder die van onze buurlanden zou komen te liggen (ca. 5 cent extra m.a.w.) ? Door de prijs met 20 cent omhoog te trekken krijgen we prijzen gelijk in de UK, alwaar diesel maar 't kleine broertje is i.t.t. hier. Meer zelfs, met die 20 cent extra zouden we van goedkoopste dieselland opeens 't duurste worden op 't Europese vasteland.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Tja... wat kun je er aan doen?

Je moet niet denken dat heel België uit protest stopt met diesel tanken ofzo.
                              Zou wel bangelijk zijn, die 0.2 zou er dan weer zo van af zijn.
                              ik weet het, je kan er weinig aan doen. en dat is nu net de ****** een auto is de enigste post waar ze nog ongestoord taksen van allerhande op kunnen eisen, want je kan toch niet zonder.
                              kijk bv naar de lpg. eerst iedereen aanmanen om lpg te nemen voor het milieu en de prijs goed laag zetten.
                              eens er een groot deel lpg had, kwam opeens die bijkomende jaarlijke taks.
                              nu weer van hetzelfde laken een broek. eco hier eco daar koop allemaal een dieseleco, en wat doen ze.... ze smijten opeens een pak accijnzen erbij.
                              wimoptiek.be op

Comment

Eindelijk!

Naft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                  kijk bv naar de lpg. eerst iedereen aanmanen om lpg te nemen voor het milieu en de prijs goed laag zetten.
                                  eens er een groot deel lpg had, kwam opeens die bijkomende jaarlijke taks.
                                  Dat is toch een beetje te vlug van je gedacht hoor.
                                  Die jaarlijkse taks is accijnscompenserend bedoeld. En jawel, voor die jaarlijkse taks werden er dus accijnzen op LPG gehoffen (niet veel, maar die jaarlijkse taks is ook niet echt veel), en nadien niet meer. Voor veelrijders (wat LPG-gebruikers doorgaans toch zijn) zou 't geen verschil mogen gemaakt hebben.
                                  Dat staat ergens in één of andere wet van 1983 (of 85, whatever).
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Eindelijk!

Naft
                                    +1

Ze kunnen mss ter compensatie de prijs van de naft wat laten zakken.

Comment

die jaarlijkse extra tax van lpg is er al jaaaaren
                                      en gas blijft spotgoekoop in belgie tov de rest van europa

ik ben in 94 ook zo gekloot geweest dat ze de diesels van boven de 2500cc opeens dubbelen tax kregen
                                      dat ging in mijn geval over 18000 bef extra

20 cent is bij een verbruik van 7 liter en 20000 km 'ocharme' 11200 bef
                                      me dunkt dat ze toen vele dieper in mijn buidel zaten, en echt protest kwam er niet toen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Eindelijk!

Naft
                                        Ik was het daarjuist ook aan het denken

leedvermaak
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                        X