Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen & oplossingen (deel 3)
Collapse
X
-
Ik ben aan het denken om een Ipad2 te kopen.
Hopelijk kan er iemand hier tips geven of ervaringen delen.
Ik twijfel tussen de 16gb wifi + 3g of de 32gb wifi.
De Ipad2 zou eigenlijk enkel voor professionele doeleinden gebruikt worden.
Bv, presentaties aan klanten, catalogus laten inkijken ed.
Ik heb al een smartphone, dus emails ontvangen doe ik daar op, en ik heb al een gps.
De vraag is, heb ik die 3g dan eigenlijk wel nodig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk BerichtenTegen blikseminslag helpt zo'n overspanningsbeveiliging van een stekkerdoos niet. Dat is een fabeltje.
Ach, wat maakt het uit ... meer kans om de lotto te winnen dan een blikseminslag
Comment
-
Op mijn kot is het internet met een ethernetkabel uit de muur, maar ik zou graag wifi hebben om ook met mijn gsm op internet te kunnen gaan, kan ik aan die etherent kabel een gewone draadloze router hangen en op die manier wifi hebben of is het niet zo eenvoudig? En heb ik dan de gegevens nodig van het intenet van de kotbaas? Ik ben nogal een leek in die dingen1990 SAAB 900i 2.1-16
Comment
-
Dan moet je gewoon een router installeren, naar het ip-adres van je router surfen en daar DHCP uitschakelen.
Ik vermoed dat het een gedeelde internetaansluiting is?
Als je de enige bent die op de aansluiting zit dan moet je DHCP niet afzetten.
DHCP is een service die ip adressen aan toestellen toewijst, je moet ervoor zorgen dat er maar één toestel dat doet of je krijgt problemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenEn koop aub van de eerste keer een deftig toestel zoals Cisco, Linksys, Netgear, ... en niet de goedkoopste brol, want daar krijg je later toch maar problemen mee.
En zoals gezegd: dhcp uitschakelen en een wifi beveiliging instellen want we willen niet dat iedereen begint mee te surfen he..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk BerichtenWaarom zou em 50+ euro uitgeven aan een routerke/switch als het enkel voor op zen kot wifi te hebben? Koop u een occasieke via 2dehands studentenleven is al duur genoeg en voor met uw gsm te surfen ebde geen top of the range ding nodig ze.
En tweedehands is zoiets nog altijd beter als één of ander brolmerk die goede specificaties heeft maar eigenlijk voor geen meter gaat.
Het feit dat het enkel voor zijn gsm is, is voor mij ook geen reden, want als hij een laptop koopt of iemand komt langs met een laptop dan wil je daar ook deftig mee kunnen werken.
Comment
-
Als ik dat draadloos netwerk opzet voor mijn gsm, zal ik dat uiteraard ook gebruiken voor mijn laptop.
Het wordt eentje van cisco, ik weet wel niet welk model.
Voor zo'n dingen verkies ik eigenlijk om ten eerste iets deftigs te kopen, zodat het zijn tijd meegaat en ik koop het dan ook liever in een winkel waar ik een goede service krijg als ik er problemen meeheb.
Het studentenleven is idd al duur genoeg, maar zoals tuut zegt, als je een beetje werkt moet je er geen pint minder door drinken1990 SAAB 900i 2.1-16
Comment
-
Nonkel van mij heeft een externe harde schijf aangekocht
( Freecom ) Hij wil namelijk z'n foto's backuppen.
Nu schakel ik het toestel aan via USB-poort.
Maar als ik de map met foto's wil kopiëren , geeft hij volgende
foutmelding :
Schijf of ander medium plaatsen
Plaats een schijf of ander medium in station B
In apparaatbeheer kan ik de harde-schijf terugvinden.
Maar ergens doe ik iets verkeerd denk ik
Hoe los ik dit best op ?
Comment
Comment