Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eigenaardig probleem : thuis heb ik Telenet draadloos. De "oude" laptop heeft probleemloos een internetverbinding, maar mijn nieuwe PC (Vista) vertelt mij "netwerk, toegang : enkel lokaal" (dus 5 groene balkjes voor verbinding met de modem, maar geen verbinding met internet !).

Alle aangeboden oplossingen (netwerkadres vernieuwen, router en modem eens uittrekken, ...) falen. Toen ik 'm net had had ik dit probleem, daarna werkte internet plots wel (gedurende weken), en nu plots weer niet...

Ik heb er geen flauw idee van waaraan het kan liggen, de PC staat trouwens op amper 3 meter van router/modem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Eigenaardig probleem : thuis heb ik Telenet draadloos. De "oude" laptop heeft probleemloos een internetverbinding, maar mijn nieuwe PC (Vista) vertelt mij "netwerk, toegang : enkel lokaal" (dus 5 groene balkjes voor verbinding met de modem, maar geen verbinding met internet !).

Alle aangeboden oplossingen (netwerkadres vernieuwen, router en modem eens uittrekken, ...) falen. Toen ik 'm net had had ik dit probleem, daarna werkte internet plots wel (gedurende weken), en nu plots weer niet...

Ik heb er geen flauw idee van waaraan het kan liggen, de PC staat trouwens op amper 3 meter van router/modem.
      Ik heb dit ook soms,ligt gewoon aan Telenet.
      Na een uurtje zal het probleem wel opgelost zijn of anders gewoon modem uit de stekker trekken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        AVG ! Tomski zal daar niet mee akkoord zijn, maar dat moet je je niet aantrekken. Hij is zelf nog aan het twijfelen tussen 37 anti-virussen.
        Merci .

Comment

• avast is ook heel goed vind ik, beter dan AVG IMO

Je moet een account als particulier aanmaken en dan krijg je daar een activatiecode voor en kan je het gratis blijven gebruiken.

Goed stabiel weinig in het oog springend AV als je het mij vraagt.

Comment

• ik heb mijn pc geformatteerd maar ik nu herkent hij mijn netwerkkaart niet meer??

bij hardware beheer ofzo staat hij niet meer in het lijstje?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
              ik heb mijn pc geformatteerd maar ik nu herkent hij mijn netwerkkaart niet meer??

bij hardware beheer ofzo staat hij niet meer in het lijstje?
              Normaal als je opnieuw opstart 'herkend' hij dat toch opnieuw?

Comment

• Uithalen, opstarten, pc 5 minuutjes aanlaten, uitzetten, insteken en opnieuw proberen?

Comment

• Of gewoon eens "zoeken naar hardware"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                    Of gewoon eens "zoeken naar hardware"
                    al gedaan.. zonder resultaat

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                    Uithalen, opstarten, pc 5 minuutjes aanlaten, uitzetten, insteken en opnieuw proberen?
                    ga ik nu eens doen

Oorspronkelijk geplaatst door kaiser Bekijk Berichten
                    Normaal als je opnieuw opstart 'herkend' hij dat toch opnieuw?
                    jip, maar 't is alsof de kaart er niet inzit.

Comment

• ok, hij wordt nu perfect herkend enzo en maakt verbinding met het netwerk hier maar als ik firefox opstart gaat het niet?

Comment

ok, hij wordt nu perfect herkend enzo en maakt verbinding met het netwerk hier maar als ik firefox opstart gaat het niet?
                        Is het draadloos?
                        zoja, dan heeft hij wel verbinding met de router maar niet met Internet?
                        en zo niet, kan je via een andere weg op internet? zodat je zeker weet dat je wel verbinding hebt met internet
                        Last edited by ; 17/11/2008, 14:40.

Comment

• neen, desktop.

hij kan perfect verbinding maken met de router en inloggen op het netwerk maar daar stopt het ook.

met mijn laptop gaat het wel.

Comment

neen, desktop.

hij kan perfect verbinding maken met de router en inloggen op het netwerk maar daar stopt het ook.

Denk dan toch dat er ergens iets aan de instellingen van je netwerkkaart iets schort, mss eens vergelijken met die van je laptop?

Welke besturingssysteem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kaiser Bekijk Berichten
                              Denk dan toch dat er ergens iets aan de instellingen van je netwerkkaart iets schort, mss eens vergelijken met die van je laptop?

Welke besturingssysteem?
                              windows xp pro

ik ga sebiet alle stekkers nog eens uittrekken om te zien wat dat geeft

thx voor je hulp btw

Comment

• Pc uitzetten, dan router eens een halfuur of een uur laten uitstaan (eindelijk rust op het forum ), dan router laten opstarten, 10tal minuten wachten en dan pc eens opzetten?

Klinkt simpel, maar zo'n lullige dingen kunnen van die problemen wel oplossen

Comment

• straks ofzo dan

Comment

neen, desktop.

Da's dus hetgeen ik thuis ook voor heb : wel internetverbinding met de laptop, noppes met de desktop. Plots, van de ene dag op de andere...

Ik hoop gewoon dat het probleem zich vanzelf oplost, dat gebeurt wel meer

Comment

• Bij mijn vriendin is het ook steeds van dat met dat draadloos.

Ik zet mijn laptop op: geen Internet.
                                      Zij zet haar laptop op: Internet.
                                      Ik probeer nog eens: Internet.

En dan mag ze haar laptop terug afzetten, ik kan gerust verder surfen. Maar zolang haar laptop niet opstaat krijg ik geen Internetconnectie. Eens de connectie gelegd dus geen probleem. Ik heb er mij nog niet mee willen bezighouden, thuis werkt alles perfect dus zoveel te beter

Comment

• Ja, je kan inderdaad alles eens 'uittrekken' maar een half uur is nu echt niet nodig hoor
                                        na 3 minuten is alles zowiezo gereset.

is wel vreemd dat, dat nu in 1 keer is...staat je router wel open voor meerdere verbindingen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Da's dus hetgeen ik thuis ook voor heb : wel internetverbinding met de laptop, noppes met de desktop. Plots, van de ene dag op de andere...

Ik hoop gewoon dat het probleem zich vanzelf oplost, dat gebeurt wel meer
                                          en gij hebt ook telenet zeker?

Comment

Working...
                                          X