Hoe bepalen garages de prijs van remblokjes?
Als je zelf zoekt op onderdeelnummers krijg je wel een reeks prijzen te zien op pakweg mister-auto
Die variëren tussen de €11 en €44 voor een specifiek model die ik opzocht.
Originele blokjes bij de merkdealer kosten €100 + €60 montage + btw dus zeg maar €200. De dealer krijgt pakweg 30% korting op de ingekochte stukken vermoed ik dus ze verdienen €95 voor een halfuur werk.
Ik dacht de garage om de hoek doet dat vast goedkoper
Wat rondbellen naar een zaak of 10 levert resultaten op tussen de €140 en €220. De merken die ze wouden verkopen kosten iets van €15a25 dus dan hebben die €115 a €195 verdient op een halfuurtje. Ze willen enkel een prijs inc montage geven zodat je niet weet wat de onderdelen kosten. Eentje deed dit wel en dat kwam neer op 130€ inc btw voor de blokken + 70€ werk dat is al duurder dan de OEM dealer. Die blokken staan aan 21€ online te koop dus daar zit 600% marge op.
De meeste (5vd 10)willen ook geen prijs geven steek maar binnen we doen dat wel tussendoor....je koopt toch ook geen auto zonder te weten wat die kost?
Dat er iets moet verdient worden begrijpt iedereen wel vermoed ik maar 600% marge plus nog een vol werkuur......
Hoe werkt dat? blijft er veel plakken bij de onderdelenleveranciers? Of verdwijnt dat in de zak van de garage?
Hetzelfde met banden tegenwoordig online kosten band X €100a110€ die laat je dan opsturen naar een bandenboer die ze monteert voor 20€ per stuk dus €500
Bandenboeren zelf afbellen voor dezelfde band vragen ze €155a€175 inclusief montage. €620 a €700.
Als ze uw wiellager vervangen gaan ze toch ook geen 200€ voor de lagere rekenen als die 25€ kost? (ze doen het in 2uur maar rekenen dan 4uur werk maar bon)
Als je zelf zoekt op onderdeelnummers krijg je wel een reeks prijzen te zien op pakweg mister-auto
Die variëren tussen de €11 en €44 voor een specifiek model die ik opzocht.
Originele blokjes bij de merkdealer kosten €100 + €60 montage + btw dus zeg maar €200. De dealer krijgt pakweg 30% korting op de ingekochte stukken vermoed ik dus ze verdienen €95 voor een halfuur werk.
Ik dacht de garage om de hoek doet dat vast goedkoper
Wat rondbellen naar een zaak of 10 levert resultaten op tussen de €140 en €220. De merken die ze wouden verkopen kosten iets van €15a25 dus dan hebben die €115 a €195 verdient op een halfuurtje. Ze willen enkel een prijs inc montage geven zodat je niet weet wat de onderdelen kosten. Eentje deed dit wel en dat kwam neer op 130€ inc btw voor de blokken + 70€ werk dat is al duurder dan de OEM dealer. Die blokken staan aan 21€ online te koop dus daar zit 600% marge op.
De meeste (5vd 10)willen ook geen prijs geven steek maar binnen we doen dat wel tussendoor....je koopt toch ook geen auto zonder te weten wat die kost?
Dat er iets moet verdient worden begrijpt iedereen wel vermoed ik maar 600% marge plus nog een vol werkuur......
Hoe werkt dat? blijft er veel plakken bij de onderdelenleveranciers? Of verdwijnt dat in de zak van de garage?
Hetzelfde met banden tegenwoordig online kosten band X €100a110€ die laat je dan opsturen naar een bandenboer die ze monteert voor 20€ per stuk dus €500
Bandenboeren zelf afbellen voor dezelfde band vragen ze €155a€175 inclusief montage. €620 a €700.
Als ze uw wiellager vervangen gaan ze toch ook geen 200€ voor de lagere rekenen als die 25€ kost? (ze doen het in 2uur maar rekenen dan 4uur werk maar bon)
Comment