Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijzen Remblokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Prijzen Remblokken

    Hoe bepalen garages de prijs van remblokjes?

    Als je zelf zoekt op onderdeelnummers krijg je wel een reeks prijzen te zien op pakweg mister-auto
    Die variëren tussen de €11 en €44 voor een specifiek model die ik opzocht.

    Originele blokjes bij de merkdealer kosten €100 + €60 montage + btw dus zeg maar €200. De dealer krijgt pakweg 30% korting op de ingekochte stukken vermoed ik dus ze verdienen €95 voor een halfuur werk.

    Ik dacht de garage om de hoek doet dat vast goedkoper
    Wat rondbellen naar een zaak of 10 levert resultaten op tussen de €140 en €220. De merken die ze wouden verkopen kosten iets van €15a25 dus dan hebben die €115 a €195 verdient op een halfuurtje. Ze willen enkel een prijs inc montage geven zodat je niet weet wat de onderdelen kosten. Eentje deed dit wel en dat kwam neer op 130€ inc btw voor de blokken + 70€ werk dat is al duurder dan de OEM dealer. Die blokken staan aan 21€ online te koop dus daar zit 600% marge op.
    De meeste (5vd 10)willen ook geen prijs geven steek maar binnen we doen dat wel tussendoor....je koopt toch ook geen auto zonder te weten wat die kost?

    Dat er iets moet verdient worden begrijpt iedereen wel vermoed ik maar 600% marge plus nog een vol werkuur......
    Hoe werkt dat? blijft er veel plakken bij de onderdelenleveranciers? Of verdwijnt dat in de zak van de garage?


    Hetzelfde met banden tegenwoordig online kosten band X €100a110€ die laat je dan opsturen naar een bandenboer die ze monteert voor 20€ per stuk dus €500
    Bandenboeren zelf afbellen voor dezelfde band vragen ze €155a€175 inclusief montage. €620 a €700.



    Als ze uw wiellager vervangen gaan ze toch ook geen 200€ voor de lagere rekenen als die 25€ kost? (ze doen het in 2uur maar rekenen dan 4uur werk maar bon)





    Last edited by verbatim2; 01/09/2023, 01:38.
    Polo 6n 1.4

  • #2
    ’t Zijn lappen!
    Zelfs Test Aankoop maakt zo geen grondige studie!

    Comment


    • #3
      Mooie marktstudie.

      Toen ik vorig jaar in Italië mijn remblokken moest laten vervangen, rekende een niet OEM garage mij daar efkes 280€ voor aan.
      Het kan dus nog erger ;-)

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Mooie marktstudie.

        Toen ik vorig jaar in Italië mijn remblokken moest laten vervangen, rekende een niet OEM garage mij daar efkes 280€ voor aan.
        Het kan dus nog erger ;-)
        Uw Italiaans trekt dan waarschijnlijk ook op geen kl***n.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

          Uw Italiaans trekt dan waarschijnlijk ook op geen kl***n.
          Daar zou je nog van verschieten
          Zeker als er moet onderhandeld worden...

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

            Daar zou je nog van verschieten
            Zeker als er moet onderhandeld worden...
            Hahaha, dan kan ik alleen maar concluderen dat behalve uw Italiaans uw onderhandelingstechnieken ook van een bedenkelijk niveau zijn; anders had je toch geen 280 euro betaald voor die remblokken?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

              Hahaha, dan kan ik alleen maar concluderen dat behalve uw Italiaans uw onderhandelingstechnieken ook van een bedenkelijk niveau zijn; anders had je toch geen 280 euro betaald voor die remblokken?
              Over een lease auto ga ik niet discussiëren ;-)

              Comment


              • #8
                bij de dealer is het heel simpel: die mag enkel onderdelen steken welke zijn goedgekeurd door de fabrikant vd auto. Daar moet dus ook het logo opstaan van de constructeur. De grootste winst gaat naar de constructeur en niet naar de dealer want die moet evenzeer de te dure stukken daar aankopen alsook al zijn werkgereedschap nodig om zijn garage te runnen.

                Koopt ge uw onderdelen online dan hebt ge niet dat merkgekeurd onderdeel hoewel het net hetzelfde onderdeel is. Daar zit al heel wat besparing op, zeker als je dat zelf doet. En net dat laatste is wat veel mensen niet kunnen. Die betalen maw de volle pot.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  flappy
                  Ja voor een consessies houder klopt dat.
                  Maar de garage om de hoek vraagt soms meer voor wat remblokken dan de concessie... dus ik ben nog steeds nieuwsgierig wie daar 70a100€ extra in zn zakken steekt. En ze noemen eenzelfde prijs voor een bepaald merk dus hun software moet dezelfde prijzen aangeven, dan zou ik durven denken 50% in de zak van de.onderdelenboer en 50% in de garagist?

                  Ik doe het inderdaad zelf maar nu kreeg ik de vraag waarom dit zo duur is en ik ben eens wat beginnen rondbellen.
                  ​​
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10
                    als de consessiehouder het doet, waarom de garage om de hoek dan niet? die kent ook de andere zijn prijzen.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Belangrijk is dat een garage op de hoek, als ze alles in't wit doet, niet goedkoper kan zijn als de dealer…en das normaal, je zorgt niet alleen voor hun pensioen maar ook voor onze soc zekerheid


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                      Comment


                      • #12
                        En daar bovenover nog een groepsverzekering voor een beetje extra pensioen


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                        Comment


                        • #13
                          die kunnen wel goedkoper zijn omdat ze de officiële onderdelen niet moeten aankopen. en hun uurloon zou ook lager moeten liggen, want dat is bij de consessiehouder bepaalt door de importeur om interne concurrentie uit te sluiten.

                          maar ik weet dat de garage 2 huizen verder het goedkoper kan. Dat is al zo met een oliewissel. Kan ik met 200€ vanaf zijn, terwijl bij de dealer het tegen de 500 tot 600€ kan gaan.​​
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            als de consessiehouder het doet, waarom de garage om de hoek dan niet? die kent ook de andere zijn prijzen.
                            Jazeker maar remblokken kan je online kopen aan 20€ maar elke garage die je opbelt geeft exact dezelfde prijs van pakweg €100. Wie steekt die 80€ in de zak?


                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Wie hoeveel verdient is toch onbelangrijk?
                              Als je het te veel vindt ga je toch gewoon elders of doe je het zelf.
                              Er wordt tegenwoordig, dankzij het internet, nogal snel de rekening van anderen gemaakt.

                              Comment


                              • #16
                                het gebouw en alle materiaal dat een garage nodig heeft(computer, software, brug, etc) moet ook betaald worden, maat van mij heeft een garage en als de klant zelf zijn onderdelen meebrengt, is zijn uurloon anders dan als hij zelf de onderdelen aankoopt, de marge op de stukken hebben ze nodig om alles te betalen, bovendien hebben ze ofwel die onderdelen in stock(kost geld) of worden ze 2x per dag beleverd door de onderdelengroothandel(die camionettekes rijden nie zelf, dus diene bestuurder moet ook betaald worden). wanneer jij ze bestelt bij autodoc misterauto en co, mag je nog een dag of 3 wachten eer je ze geleverd krijgt(of langer)
                                mijn autootjes:

                                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                Comment

                                Working...
                                X