Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AEcars Izegem (Alex's Exclusive Cars)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

    The full body repair.Полный ремонт кузова.#bmw #bodyrepair #ремонткузова

    Gedocumenteerd? ge krijgt er hier zelfs e filmke bij.
    En er staan er nog op jou toep van Arthur
    Haha ja, we hadden het al eens in het topic over mijnen otto... T is de moeite he. Denk niet dat ze zulke speciallekes in Belgie nog doen. Vroeger wel, heb nog een BMW geweten waar onder andere een nieuw dak op moest komen en die stond bij een officiele dealer. Dacht altijd dat als 't dak geplooid was, dat het perte totale was... Niet dus.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Denk dat het beter is bij een dealer te kopen die de wagen nieuw verkocht en onderhouden heeft. En dan nog ben je niet honderd procent zeker. Dat is het nadeel van een tweedehandswagen, je zal altijd een bepaald risico nemen. Hoe gedocumenteerd ook...
    The full body repair.Полный ремонт кузова.#bmw #bodyrepair #ремонткузова

    Gedocumenteerd? ge krijgt er hier zelfs e filmke bij.
    En er staan er nog op jou toep van Arthur

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Denk dat het beter is bij een dealer te kopen die de wagen nieuw verkocht en onderhouden heeft. En dan nog ben je niet honderd procent zeker. Dat is het nadeel van een tweedehandswagen, je zal altijd een bepaald risico nemen. Hoe gedocumenteerd ook...

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Als je als verkoper geen interesse hebt in de historiek van de wagen die je aankoopt, zeker van die prijsklasse, dan kan je niet echt weten wat je verkoopt toch? Of je moet de wagen volledig gaan doorlichten voor aankoop. Zou mij sterk verwonderen dat ze dat doen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    En hoe moet die verkoper weten, laat staan documenteren, wat er aan die wagen eventueel herspoten is en waarom ? Hij kan toch moeilijk van elke kras de details weten. Veel belangrijker is het volgens mij goed te kijken naar eventuele herstellingen. Op de Espace van ons hangt ook een nieuwe zijvleugel, maar dat kan je onmogelijk een ongevalwagen noemen.

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
    Het is inderdaad goed om die zaken te documenteren. Dat is een andere zaak. Punt is dat een lakdiktemeter geen enkele zekerheid op al dan niet ongeval vrij betekent. De mannen die dan een toonzaal binnenkomen met een lakdiktemeter, zonder eerst verdere info te vragen zijn volgens mij dan ook verkeerd bezig. Ik begrijp dan ook de zucht van autoverkopers als ze de zoveelste lakdiktemeter-hero in de toonzaal zien verschijnen....(ter info, ik heb ook een lakdiktemeter, maar heb die niet meteen nodig om te zien of er gespoten is of niet, enkel om de lakdikte te meten, niet het aantal ongevallen...)

    en bij de aankoop van mijn 993 liet ik eerst een aankoopkeuring doen bij PCK, kost wat, maar je hebt wat
    Dat is geen andere zaak. Als verkopers meteen open kaart spelen en de documentatie aankaarten en voorleggen, hoeft er zelfs geen lakdiktemeter aan te pas te komen. Hier wringt het schoentje.

    Leave a comment:


  • saabi
    replied
    Het is inderdaad goed om die zaken te documenteren. Dat is een andere zaak. Punt is dat een lakdiktemeter geen enkele zekerheid op al dan niet ongeval vrij betekent. De mannen die dan een toonzaal binnenkomen met een lakdiktemeter, zonder eerst verdere info te vragen zijn volgens mij dan ook verkeerd bezig. Ik begrijp dan ook de zucht van autoverkopers als ze de zoveelste lakdiktemeter-hero in de toonzaal zien verschijnen....(ter info, ik heb ook een lakdiktemeter, maar heb die niet meteen nodig om te zien of er gespoten is of niet, enkel om de lakdikte te meten, niet het aantal ongevallen...)

    en bij de aankoop van mijn 993 liet ik eerst een aankoopkeuring doen bij PCK, kost wat, maar je hebt wat

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten

    Een ongevalvrije kan je ook herspuiten hé. Ik heb er zelf al een paar keer een laten herspuiten wegens steenslag, corrosie edm.... dus een lakdiktemeter is geen rocket science. Trouwens wordt bij high end restauraties ook al de authentieke lakdikte nagestreefd. Oudere ferrari's (tot de 355 dacht ik) werden volgens mij met de hand gespoten en hadden dus ook diverse lakdiktes, en opnieuw ongevalvrij.....Op een ander forum bleek zelf dat ferrari plamuur gebruikte alvorens de laklaag aan te brengen.

    een kennis heeft een jaguar xj220 met zeer weinig kilometers, doch heeft deze ook reeds moeten laten herspuiten aan de flanken onderaan omdat er corrosie optrad aan de alu carrosserie....Is dit dan niet meer ongevalvrij?

    in se zegt een lakdiktemeter dus weinig tot niets over een eerder ongeval, een oog van de kenner des te meer!





    Allemaal correct.
    Maar : als de wagen om reden van steenslag of corrosie is herspoten, wil ik dit gedocumenteerd zien. Mijn M3 had ook steenslag en wat lakschade aan de bumper achteraan. Daar heb ik allemaal fotos van gemaakt. Dat schept vertrouwen. Kan trouwens ook bij de vorige eigenaar nagevraagd worden. Al de rest zijn losse flodders zonder bewijzen. Mijn M3 werd ook doorgelicht bij een specialist. Kan ook bevraagd worden.
    Last edited by order66; 17/12/2017, 21:26.

    Leave a comment:


  • saabi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Ik heb zelf een lakdiktemeter voor mijn detailingwerk. Ik meet altijd eerst alle panelen voor ik aan een wagen start en noteer afwijkende waardes. Je zou ervan schrikken hoeveel mensen ergens een 'ongevalvrije' wagen kochten en dan van mij moeten horen dat hun wagen al herspoten is. Dat hoeft uiteraard geen zwaar ongeval geweest te zijn, maar het gaat om het principe dat de klant niet de waarheid is verteld.

    Wie regelmatig verandert van wagen, bij Trotec kan je er al kopen voor iets van een 80 EUR. Gewoon aanzetten, en de meter meet automatisch elke lakdikte waar je de sensor op duwt, zeer makkelijk in gebruik dus.
    Een ongevalvrije kan je ook herspuiten hé. Ik heb er zelf al een paar keer een laten herspuiten wegens steenslag, corrosie edm.... dus een lakdiktemeter is geen rocket science. Trouwens wordt bij high end restauraties ook al de authentieke lakdikte nagestreefd. Oudere ferrari's (tot de 355 dacht ik) werden volgens mij met de hand gespoten en hadden dus ook diverse lakdiktes, en opnieuw ongevalvrij.....Op een ander forum bleek zelf dat ferrari plamuur gebruikte alvorens de laklaag aan te brengen.

    een kennis heeft een jaguar xj220 met zeer weinig kilometers, doch heeft deze ook reeds moeten laten herspuiten aan de flanken onderaan omdat er corrosie optrad aan de alu carrosserie....Is dit dan niet meer ongevalvrij?

    in se zegt een lakdiktemeter dus weinig tot niets over een eerder ongeval, een oog van de kenner des te meer!






    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Maar toch maar besloten om een nieuwe wagen aan te kopen. Maar ook daar heb je geen garantie dat deze niet werd herspoten. In Audi BRU is een team dagelijks bezig met zo een dingen...
    Haha... wees daar maar zeker van Gebeurt van alles tijdens het transport.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Ben er ook al geweest. Moet zeggen dat ik vriendelijk werd onthaald. Gaan kijken voor een A4 cabrio. Eerste eigenaar en Belgische eigenaar. Ik kreeg zelfs de naam van die persoon + alle andere info. Chassisnummer enz.
    Ik ben in de werkplaats geweest en heb in de stockplaats geweest.
    Is wel 5 jaar geleden. Kan zijn dat het nu veranderd is. Maar toch maar besloten om een nieuwe wagen aan te kopen. Maar ook daar heb je geen garantie dat deze niet werd herspoten. In Audi BRU is een team dagelijks bezig met zo een dingen...
    Last edited by Utah; 16/12/2017, 11:13.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
    Ik heb zelf een lakdiktemeter voor mijn detailingwerk. Ik meet altijd eerst alle panelen voor ik aan een wagen start en noteer afwijkende waardes. Je zou ervan schrikken hoeveel mensen ergens een 'ongevalvrije' wagen kochten en dan van mij moeten horen dat hun wagen al herspoten is. Dat hoeft uiteraard geen zwaar ongeval geweest te zijn, maar het gaat om het principe dat de klant niet de waarheid is verteld.

    Wie regelmatig verandert van wagen, bij Trotec kan je er al kopen voor iets van een 80 EUR. Gewoon aanzetten, en de meter meet automatisch elke lakdikte waar je de sensor op duwt, zeer makkelijk in gebruik dus.
    Is zelfs in de erkende garages zo. Ik ben ooit bij een OPC geweest en daar bijna een aankoop van een directiewagen gedaan. 100% ongevalvrij werd er gezegd maar bij nameting van de lak bleek de ganse voorzijde herspoten te zijn. Als reden werd vandalisme aangehaald en dat is geen ongeval. Maar toen we spuitfouten in de achterbumper vonden werd het een verhaal van kop-staart aanrijding. Toen ze dan spraken over juist nieuwe banden en remmen geplaatst was de geloofwaardigheid compleet weg. De wagen had juist geen 5000 km gedaan. En dan nieuwe banden en remmen?

    Over AE Cars hoor je veel verhalen de ronde gaan. Hun foto's zijn achteraf tot in het extreme bewerkt. Ga je de wagens irl controleren dan vindt je snel tientallen fouten in lak, interieur, niet correct opgenoemde opties, dubieuze verhalen over afkomst, vragen over hoeveel vorige eigenaars en het onderhoud, Belgische wagen blijkt opeens een Duiste geïmporteerde te zijn ... Ik breek die handelaar niet af want zoals deze zijn er dertien in een dozijn. Maar daar een dure wagen kopen is in mijn ogen hetzelfde als een brood bij een beenhouwer gaan kopen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
    Ja maar maak dan de omschrijving wat klopt, stof i.p.v. leder. Halogeen i.p.v. xenon...
    Misschien was de wagen al verkocht en hebben ze rap ne andere in de plaats gezet.
    En dat van die verkoper ?
    Tja dat ligt eigenlijk aan de verkoper zelf en niet zozeer aan de baas.
    Last edited by ; 12/12/2017, 14:11.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Denk het ook niet... particulier ben ik wel al altijd 100% eerlijk geweest.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Zou er één autohandelaar bestaan die nog nooit gelogen heeft over de herkomst, historiek, km-stand, enz... van één van z'n wagens die ie ooit verkocht heeft? Ik ben vrij zeker van niet.

    Leave a comment:


  • Streamline
    replied
    Ik heb zelf een lakdiktemeter voor mijn detailingwerk. Ik meet altijd eerst alle panelen voor ik aan een wagen start en noteer afwijkende waardes. Je zou ervan schrikken hoeveel mensen ergens een 'ongevalvrije' wagen kochten en dan van mij moeten horen dat hun wagen al herspoten is. Dat hoeft uiteraard geen zwaar ongeval geweest te zijn, maar het gaat om het principe dat de klant niet de waarheid is verteld.

    Wie regelmatig verandert van wagen, bij Trotec kan je er al kopen voor iets van een 80 EUR. Gewoon aanzetten, en de meter meet automatisch elke lakdikte waar je de sensor op duwt, zeer makkelijk in gebruik dus.

    Leave a comment:


  • ReV
    replied
    Ja maar maak dan de omschrijving wat klopt, stof i.p.v. leder. Halogeen i.p.v. xenon...

    Leave a comment:


  • ReV
    replied
    Ja maar maak dan de omschrijving wat klopt, stof i.p.v. leder. Halogeen i.p.v. xenon...

    Leave a comment:


  • Schnippy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
    Dat is het probleem een beetje, de foto’s zien er altijd gelikt uit met wat filters erop. Van dichtbij swirls en correcties...
    Ook ergens begrijpelijk é, kga ook de mooiste foto's doorsturen naar een dealer die mijn wagen wil overkopen...

    Leave a comment:


  • ReV
    replied
    Dat is het probleem een beetje, de foto’s zien er altijd gelikt uit met wat filters erop. Van dichtbij swirls en correcties...

    Leave a comment:

Working...
X