Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhandelen met de dealer voor dummies

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderhandelen met de dealer voor dummies

Hallo,

Binnenkort koop ik een nieuwe wagen. Ik heb al meerdere malen bij meerdere dealers van diverse merken gepolst of de fabriekskorting ook de effectieve korting is. Steeds krijg ik te horen dat, dat idd zo is. Enkel voor het inleveren van mijn huidige wagen kan een geste worden gedaan.

Klopt dit met de realiteit (buiten de salontijden) of heb ik de verkeerde dealers aangesproken?

Graag jullie feedback.
    Thx
    Tom

Fabriekskorting???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Fabriekskorting???
      standaardkorting.

goh, dit is eigenlijk niet zo maar je moet rekening houden dat indien je extra korting vraagt en dealers tegen elkaar laat inspelen deze het extra toegestane korting terug zullen krijgen via onderhoud,...

Comment

zorg dat je een eigen bedrijf hebt,
        en vanaf 4 wagens krijg je per wagen nog een percentje korting

Comment

goed topic!

Als je vraagt naar fabriekskorting, is dat dan niet de korting die arbeiders van Ford Genk bijvoorbeeld krijgen als zij een ford willen kopen?

Verder uitkijken of het automerk acties of promoties heeft!? Bij autogids staat er meestal een pagina acties en koopjes van het moment in hun magazine. Steek je neus er eens in en vraag er dan naar bij de garage.
          Wat voor auto wil je aanschaffen?

Comment

Mijn vader heeft een 3 maanden geleden een Audi A4 gekocht.
            Alle dealers geven in principe dezelfde korting: 4%. Al vond hij een dealer die 8,5% gaf, wat een flinke slok op de borrel kan schelen. Als een dealer zijn aantal moet halen, kun je gouden zaken doen. Meestal op het einde van de maand en zeker op het einde van het jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
              goed topic!

Als je vraagt naar fabriekskorting, is dat dan niet de korting die arbeiders van Ford Genk bijvoorbeeld krijgen als zij een ford willen kopen?

Verder uitkijken of het automerk acties of promoties heeft!? Bij autogids staat er meestal een pagina acties en koopjes van het moment in hun magazine. Steek je neus er eens in en vraag er dan naar bij de garage.
              Wat voor auto wil je aanschaffen?

Ik bedoelde idd de standaardkorting. Ik denk aan een peugeot 207 of opel corsa (of skoda fabia)

Comment

Bij FIAT heb ik de afgelopen weken ervaren dat de FLEET korting altijd 11 percent is.
                Als je iets in te ruilen hebt durven sommigen wel een recyclage premie van 1500 euro geven, anderen doen dit niet of geven bijna niets.

Vier jaar geleden heb ik bij mercedes ervaren dat de kortingen voor één en dezelfde mercedes A (via email ) van 0 tot 2500 euro gingen!

Stuur is eens mailtje naar alle verdelers in de buurt, zou ik zeggen....

Comment

Ik zou sowieso een aantal offertes opvragen bij verschillende dealers van hetzelfde merk, daar zit wel degelijk verschil op. Ik heb onlangs nog een Passat moeten aankopen voor het werk, met inruil van een andere Passat. Op de prijs van de nieuwe zat een verschil van 2000 euro tussen de goedkoopste en de duurste, en ook de inruilprijs varieerde tussen 6000 en 9000 euro, dus de tijd die je daarin steekt, haal je er zo weer uit.
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                  X