Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Ypsilon - Goede keus?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lancia Ypsilon - Goede keus?

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuw klein autotje voor mijn vriendin. Een jaar geleden hebben we een impuls aankoop gemaakt die nu, omdat er geen airco inzit, niet meer voldoet. Ik ben mij bewust dat een auto na een jaar inruilen duur is, ben er ook nog niet 100% zeker van of we het wel doen, maar dat terzijde.

Na in eerste instantie naar een Polo rond 2003/2004 gezocht te hebben zag ik vandaag een Lancia Ypsilon rijden en dacht ik: "Oja! Das ook een idee". Zo gedacht zo gedaan; vandaag heb ik in 2 Ypsilon's gereden. Een 1.2 16V en een 1.2 8V, allebei uit 2004. Waarbij de voorkeur toch wel naar een 16V uitgaat. Ik had absoluut geen idee wat ik bij een lancia moest verwachten, maar wat een ongeloofelijk goed auto'tje! Hij rijdt erg lekker, schakelt heerlijk soepel en is bovendien behoorlijk stil! En hij ziet er natuurlijk, zowel vanbinnen als vanbuiten, erg leuk uit!

Maar nu, hoe zit het met de betrouwbaarheid van zo'n Lancia? Zoals ik al zei: ik ben er eigenlijk helemaal niet bekend mee, ik zou dus graag dingen horen van mensen die er één bezitten met name over de betrouwbaarheid, want de rest is helemaal top. Nog even klein vraagje om mee af te sluiten: De 8v had een veel zwaardere koppeling dan de 16v, hoort dit zo of is er waarschijnlijk een koppeling versleten bij één van de twee?

Zelfde topic ook op het Autoweek forum gepost, maar ik hoor ook graag hier reacties,

Mattor

Een zware koppeling kan idd op slijtage duiden.

Heb het altijd een zalig autoke gevonden. Een maat van mij heeft er zo eentje gehad maar heb er zelf nooit ingezeten ofzo maar ik heb hem nooit horen klagen buiten over de ruimte. Daarom heeft hij hem ook weggedaan doen maar hij kwam van een 9-5 estate dusja...
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Lancia Ypsilon, goede keuze?

Ik vind het al vast een heel smaakvolle keuze. Ik zou zeggen, ga er voor

Comment

ik heb een punto 1.2 8v...

leuk blokje en nog geen enkel probleem mee gehad
        wel een beetje dorstig maar verdomd pittig en toerengeil!!!

een ypsilon is een superkeuze!!! Met olifantje!

Comment

Het gaat hier toch al over het nieuwe model? Hebben die wel nog olifantjes?

Comment

Het gaat hier inderdaad om het nieuwe model, maar wat zijn Olifantjes? De 8v gaat het trouwens sowieso niet worden. Buiten het feit dat de 16v gewoon veel lekkerder reed had ik het gevoel dat er iemand dood was gegaan in de betrefende 8v, hij stonk en kleefde aan alle kanten.

Comment

Hallo Mattor,

Wij bezitten zelf ook een lancia Ypsilon, een 1.3Multijet uit 2004. Je kan het topic terugvinden in de rubriek 'mijn auto'. We zijn er eigenlijk heel tevreden over. Ik heb er zelf een jaar mee gereden en nu rijdt mijn zus er al 2 jaar mee rond.
              Deze motor is zeker een aanrader! Heel erg soepel en zuinig (5,5l gemiddeld in de stad). Ook de kwaliteit staat buiten kijf, geen gekraak, geen gepiep, niets!, ook technisch!
              En tevens buitengewoon comfortabel. Ik zou haast zeggen dat het een ideale stadsauto/2de wagen is.

Een nadeel vind ik misschien het stuur dat nogal indirect is (er is ook een lichtsturdende 'city'-stand), maar mijn zus houdt daar dan weer wel van...
              Ook is de koffer niet zo groot, en als je met 4 personen rondrijdt is de vinnigheid van de motor er duidelijk uit. Maar dat heb je altijd bij wagens uit deze klasse.

Veel succes met de keuze allesinds. Ik kan heb alleen maar aanraden (De arico werkt schitterend btw! Beter dan die van onze Range Rover )

Comment

Hierbij nog wat foto's, want die zijn blijkbaar verdwenen in het 'mijn auto' topic.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Het gaat hier toch al over het nieuwe model? Hebben die wel nog olifantjes?
                  ah oei.... oh, dan is die onderhuids net hetzelfde als mijn punto, in dat geval kan ik hem zeker aanraden!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mattor Bekijk Berichten
                    maar wat zijn Olifantjes?
                    vraag dat maar eens aan die van ons...

die was in 2000 op slag verliefd op de Ypsilon wegens dat lief olifantje wat erop hing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matso Bekijk Berichten
                      Hierbij nog wat foto's, want die zijn blijkbaar verdwenen in het 'mijn auto' topic.

[foto's verwijderd]

Mooi! Wij hebben een mooie rode op het oog, waarbij het rood ook terugkomt op de stoelen.

Verder heb ik de city stand ook al geprobeerd, vriendin zal dat ook wel waarderen en voor het inparkeren vind ik dat ook wel prettig. Het moet verder echt een benzine worden, diesel is niet rendabel met het verwachte kilometrage en meer dan 2 personen tegelijk zullen we er eigenlijk nooit inzitten, dan gaan we wel met mijn Audi. Achterbak voldoet volgensmij ook wel voor boodschappen enzo, maar als ze boodschappen gaat doen pakt ze toch vaak ook mijn A6, dus dat is ook geen issue.

Dit weekend gaan we er dus nog even heen, kan mijn vriendin hem ook even bekijken en waarschijnlijk ook wel goedkeuren.

Bedankt voor alle reacties en laat nog maar wat horen als je wat wil melden!

Als laatst nog even foto'tje van die we op het oog hebben:
                      Last edited by ; 15/06/2007, 13:50.

Comment

Working...
                      X