Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto verkopen - meegaan naar keuring? Wat met betaling?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto verkopen - meegaan naar keuring? Wat met betaling?

Hallo iedereen,

Ik heb een koper gevonden voor mijn wagen, en ik heb me laten vertellen dat je als verkoper ofwel je wagen zelf kan aanbieden voor een tweedehandskeuring, of dat de koper dat voor jou kan doen.
    Maar nu vraag ik mij af: geef ik zomaar mijn sleutels en papieren mee aan een wildvreemde die er dan mee naar de keuring gaat?
    Ik vind dat nogal een rare gedachte, dus dacht ik zelf mee te gaan. Maar hoe gebeurt dat meestal?

Dan nog een tweede vraag: wat is de beste manier om de betaling te regelen? Cash? Via cheque? Met een voorschot?

Bedankt alvast voor jullie advies, want ik ben zelf een totale leek in alles wat met auto's te maken heeft, en wil alles correct doen zodat ik geen problemen krijg.

Groetjes,

Ik heb net de mijne verkocht.

Zelf ben ik ermee naar de keuring gereden voor een keuring voor verkoop. Natuurlijk kan je de koper dit ook laten, maar dan moet hij moet jouw auto, jouw verzekering en jouw nrplaat gaan. Of met een garage plaat. Maar kan je niemand sturen die kent die ermee kan gaan.

Ivm de betaling, ik had een bankcheque. Volgens de bank als het een officiële is mag er geen probleem zijn. En bankcheque is blijkbaar altijd gedekt. En gewone cheque niet.

Ivm contante betaling, dit werd door mijn boekhouder afgeraden. Natuurlijk alles is afhankelijk van het bedrag waarvoor je hem verkoopt. Tot 3000 euro was het geen probleem.

Comment

Bankcheques kunnen vervalst zijn. Als particulier mag je onbeperkte bedragen cash ontvangen. Best wel direct met de koper naar de bank gaan en daar laten controleren of het echt geld is.

Keuring kan je beter gewoon zelf doen. Zeker geen auto meegeven die nog niet volledig betaald is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ArtyFarty Bekijk Berichten