Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe 'gezins'-wagen (break)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk Berichten
    Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk verbruikt zo'n wagen meer dan een Clio!
    Maar dat verschil begint na enkele jaren (en vele kilometers) wel op te lopen natuurlijk... en dat is ook een afweging waard vind ik.
    Mja, ik vind verbruik nogal overrated eerlijk gezegd.
    Stel je rijdt in jouw geval 25000km/jaar.
    Een liter meerverbruik komt dan aan de huidige dieselprijs op een verschil van 290€... PER JAAR.
    Mij lijkt dat nu toch niet zo onoverkomelijk
    2.0 JTDm

Comment

Mijn keuze momenteel gaat toch eerder naar de Volvo XC60... Maar verbruik telt ook mee hé... gemiddeld 8l lees ik op vele fora.

BMW komt op 2de plaats, interessante stockacties ook blijkbaar nu, en 5l/100km...
      Goh, ik denk dat verbruik veel afhangt van hoe je ermee gaat rijden. Volvo's zijn voor mij echt superauto's (minimalistisch design vanbinnen en veiligheid als hoofdzaak), maar voor mij te duur. Ik wou een luxe station, als je gaat kijken naar de V70, zeer mooi, maar kost wel wat. Ik vind dat de V70 zijn prijs waard is, pas op, maar teveel voor mijne portemonnee.

Denk dat die 8L voor een XC60 D3 niet vergelijkbaar is met 5L voor een 318d. Zijn gewoon 2 totaal verschillende auto's.

Als die XC60 je favoriet is, gewoon voor gaan. Beter je hart volgen dan voor de komende 2-3-4 jaar bij elke XC60 die je tegenkomt op de weg denken "had ik maar..."
      Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
        Goh, ik denk dat verbruik veel afhangt van hoe je ermee gaat rijden. Volvo's zijn voor mij echt superauto's (minimalistisch design vanbinnen en veiligheid als hoofdzaak), maar voor mij te duur. Ik wou een luxe station, als je gaat kijken naar de V70, zeer mooi, maar kost wel wat. Ik vind dat de V70 zijn prijs waard is, pas op, maar teveel voor mijne portemonnee.

Denk dat die 8L voor een XC60 D3 niet vergelijkbaar is met 5L voor een 318d. Zijn gewoon 2 totaal verschillende auto's.

Als die XC60 je favoriet is, gewoon voor gaan. Beter je hart volgen dan voor de komende 2-3-4 jaar bij elke XC60 die je tegenkomt op de weg denken "had ik maar..."
        Als je die xc60 naar 8 liter duwt, dan haal je met die BMW ook geen 5 ;-)
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
          Bmw wil van zijn stockwagens af
          Ik had net een mailtje van mijn dealer ontvangen.
          staat een 318d sport in die je zoekt met mooie korting van 7500 euro / 32000 euro ligt in je budget
          http://dealer.bmw.be/juma-mechelen/nl_BE/BMWStock.html
          Juma is normaal niet de dealer met de beste kortingen maar hier zitten wel mooie vb tussen. Die 640d...
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Juma is normaal niet de dealer met de beste kortingen maar hier zitten wel mooie vb tussen. Die 640d...
            De 6 reeks loopt voor geen meter, iedere dealer heeft er minstens 2 in stock met gelijkaardige korting.

Moet het een break zijn ?

In leuven staat een 518d voor 35000 euro

Comment

peugeot 508 GT SW: voor 36K hebt ge een 150 pk variant. Grote ruime koffer, royale zitplaatsen achteraan voor de kinderen. Lederen interieur, ingebouwde gps, mooie 18 duimers,...
              En vermits er nog een serieuze korting gegeven zal worden gaat ge die voor minder dan 30K kunnen krijgen ZONDER de inruil van uw 207.
              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                peugeot 508 GT SW: voor 36K hebt ge een 150 pk variant. Grote ruime koffer, royale zitplaatsen achteraan voor de kinderen. Lederen interieur, ingebouwde gps, mooie 18 duimers,...
                En vermits er nog een serieuze korting gegeven zal worden gaat ge die voor minder dan 30K kunnen krijgen ZONDER de inruil van uw 207.
                Maar zit ik terug met een Peugeot hé... geen al te beste ervaring met deze gehad. Maar heb er inderdaad al naar gekeken, best mooie wagen, neigt naar lijnen van Volvo. We geven het nog een kans...

Comment

wat was dan de slechte ervaring. Rijdt al meer dan 20 jaar eigenlijk probleemloos met peugeot. De problemen die er wel waren zijn eigenlijk altijd terug te voeren tot een slechte garage.
                  www.peugeotforum.be

Comment

in het begin regelmatig zaken vervangen : hitteschildjes motor, 2x bevestigingen losgekomen van deurpanelen, reeds 4x nieuwe pompje voor kofferklep vervangen, geblokkeerd zonnescherm van panoramisch dak.
                    En door te korte testrit niet vastgesteld dat er vervelende reflecties zijn in de voorruit, weinig rijcomfort op lange afstanden en veel rij- en windgeruis.
                    En nu wordt hij gewoon te klein voor ons gezin.
                    Maar vind dat Peugeot nog steeds mooie wagens maakt, weet het alleen niet goed qua kwaliteit.
                    En toegegeven, die GT-line is best knap.

Comment

Vandaag enkele showrooms binnengestapt.

Peugeot gaat precies toch afvallen, kon me niet overtuigen.
                      Bij BMW kreeg ik de standaard condities (met oa intense sport pack) en 7,5%
                      Volvo XC60 en V60 kreeg ik de standaard condities (met oa business motion pack) en 5%

Denk dat er bij beide toch meer moet inzitten. Overnameprijs was ook opvallend verschillend. 5100€ bij BMW tegen 4200€ bij Volvo.
                      Beide merken hadden ook hele interessante stockacties, maar miste wel telkens een essentiële optie (geen xenon of geen leder of foute kleur...).

Komend weekend nog andere dealers aandoen en eventueel andere merken bekijken.

Misschien nog een vraagje : geeft men sneller extra korting of extra opties om klanten te overtuigen?
                      Last edited by ; 11/12/2014, 20:59.

Comment

Peugeot heeft zijn nieuwe modellen wel een serieuze kwaliteitsinjectie gegeven , laatst even met een nieuwe 308 gereden , kan voor mijn part zonder schroom naast een Audi a3 of BMW 1 staan. De nieuwe Mazda 6 vind ik ook een zeer mooie wagen met heel veel ruimte in de break . Volvo V70 al overwogen ? Dit is nu een eindereeksmodel , gaan ze denk ik wel mooie kortingen op geven

Comment

Inderdaad, eerste dat in mij op kwam is een V70. Mooie tijdloze auto, en ze zullen inderdaad fikse kortingen geven.
                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Testritten ga ik zoiezo doen...

Maar het verschil tussen XC60 en V60 vind ik toch wel groot hoor. zitpositie alleen al... en vind de XC60 de mooiste van het lot.
                            Een XC60 is slechts een hoge V60. Echt. En qua koffer niet groter. Ok, de zetel staat een paar cm verder van de bodemplaat. Maar 't is niet dat je al gelijk de oude mensen een hoge auto moet voor de gemakkelijke uitstap he.
                            Een XC60 is echter wel een "algemeen aanvaard model" als het ware. Velen vinden hem mooi (vooral de dames ).
                            Maar voor de rest rijdt dat redelijk identiek.

Verbruik: met 255 20" rubber en automaat zit ik op 7.8l gemiddeld over 55 000 km. Veel autosnelweg en normale rijstijl. Eens sportief en ook eens eco-mode, maar doorgaans rustig.

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            Inderdaad, eerste dat in mij op kwam is een V70. Mooie tijdloze auto, en ze zullen inderdaad fikse kortingen geven.
                            De V70 is qua comfort een niveautje hoger dan de 60-reeks. Een andere wagen. Rijdt comfortabeler, en nog net iets betere zetels, ook al zijn deze van de 60-reeks top.
                            Kan je dus zeker ook eens overwegen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Vandaag nog wat wagens gaan kijken, met de kids .

Peugeot 508SW : kan mezelf niet overtuigen. niet mijn ding.

Citroën C4 Grand Picasso : ruime wagen, leuke features, maar dat scherm in het midden... het ligt me gewoon niet. Kinderen vonden vooral die 2 achterste zetels leuk.

Volvo : Heb nu 4 offertes van verschillende dealers, heb steeds hetzelfde gevraagd. Maar wel 4 verschillende kortingen verkregen. Zelfs ééntje zonder dealerkorting!
                              Voornaamste vraag is nu of Xenon een meerwaarde betekent.
                              De automaat kan ik desgevallend laten vallen, ben er nog niet helemaal uit... Dealer waar ik begin deze week ben geweest heeft me al terug gemaild dat hij me een hogere overnameprijs kan voorzien dan eerst gezegd. (Zou eigenlijk die geïntegreerde uitlaten willen loskrijgen )

Volvo V70 valt tussen de XC60 en de V60, maar minder opties. En is ouder model. Spreekt me toch minder aan dan de 6'ers.

Momenteel sta ik voor XC60 D3 automaat Ocean race, inscription Crystal white pearl, Busisess Motion (salonactie), light pack, getinte ruiten, versatility pack, family pack en regensensor.

Comment

Je moet eens gaan kijken op Volvo voorraadwagens,daar kun je koopjes doen,er gaan soms grote kortingen af,ikzelf heb mij deze zomer een XC70 uit voorraad gekocht(er ging 20% af)ik ben bij de plaatselijke dealer geweest en heb gewoon gevraagd als ik deze wagen bij hun kon afhalen,ze hebben dan contact opgenomen met die andere dealer en gevraagd of ze die wagen konden overnemen en dat was geen enkel probleem,en een 10tal dagen later ben ik er omgeweest

Comment

Vandaag nog wat wagens gaan kijken, met de kids .

Peugeot 508SW : kan mezelf niet overtuigen. niet mijn ding.

Citroën C4 Grand Picasso : ruime wagen, leuke features, maar dat scherm in het midden... het ligt me gewoon niet. Kinderen vonden vooral die 2 achterste zetels leuk.

Volvo : Heb nu 4 offertes van verschillende dealers, heb steeds hetzelfde gevraagd. Maar wel 4 verschillende kortingen verkregen. Zelfs ééntje zonder dealerkorting!
                                  Voornaamste vraag is nu of Xenon een meerwaarde betekent.
                                  De automaat kan ik desgevallend laten vallen, ben er nog niet helemaal uit... Dealer waar ik begin deze week ben geweest heeft me al terug gemaild dat hij me een hogere overnameprijs kan voorzien dan eerst gezegd. (Zou eigenlijk die geïntegreerde uitlaten willen loskrijgen )

Volvo V70 valt tussen de XC60 en de V60, maar minder opties. En is ouder model. Spreekt me toch minder aan dan de 6'ers.

Momenteel sta ik voor XC60 D3 automaat Ocean race, inscription Crystal white pearl, Busisess Motion (salonactie), light pack, getinte ruiten, versatility pack, family pack en regensensor.
                                  Mag het een XC60 van 1j oud zijn, met 60 000 km? Automaat, R-design, 20" velgen, electric silver?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

En aangezien die nog niet gelakt is, kun je je kleur nog kiezen 😄

.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

bedankt voor de aanbieding Bompa, maar heb het niet zo met 2dehands. Met de chance die wij hebben passen we daar nogal mee op... Maar toch bedankt.
                                      Weet niet meer precies of u Xenon op de uwe hebt... Zo ja, tevreden van?

Comment

bedankt voor de aanbieding Bompa, maar heb het niet zo met 2dehands. Met de chance die wij hebben passen we daar nogal mee op... Maar toch bedankt.
                                        Weet niet meer precies of u Xenon op de uwe hebt... Zo ja, tevreden van?
                                        Geen probleem, die zou dan derdehands zijn ;-)
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Was nu ook Biv en rijtaks aan het bekijken voor D3 of D4. Zit toch aardig verschil op...
                                          jammere is dat ik niet echt reeële verbruiken tegenkom...

Comment

Working...
                                          X