Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e hands 4x4 lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2e hands 4x4 lichte vracht

Hallo

Ik ben (niet heel dringend) op zoek naar een stevige tweedehands auto om regelmatig mee door de modder te ploeteren met een groot laadvermogen (volume) die niet te veel kost omdat hij niet veel kilometers moet doen. Een (zware) aanhangwagen met dieren kunnen trekken zou leuk zijn, maar dat kan in principe ook nog met een andere auto. Ik dacht eerst aan een 4x4 Peugeot partner of een Syncro transporter T4 of zo maar die zijn bijna onvindbaar

In die zoektocht ben ik per ongeluk op een aantal SUV's, in het bijzonder Touaregs gestoten met V6 en V8 motoren, zelfs erg recente, die (soms) super goedkoop zijn. Vooral V8 dan.

Ik denk dat het mogelijk is om de achterbanken te verwijderen, een permanent tussenschot te zetten en zo'n ding als lichte vracht in te schrijven? Ik had gedacht: dat gaat traag en saai worden (mijn daily is een Octavia VRS TSI), maar als het wat leuker rijdt, is dat natuurlijk meegenomen.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Tips? Looks spelen in deze niet zo mee... Prijs en functionaliteit wel...

Groet
    Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI

Volvo XC70 rijden er wel een paar rond als LV

Zelf omvormen als particulier en dan inschrijven als LV gaat niet meer denk ik

Naar Subaru foresters kan je ook steeds eens kijken, rijden ook vaak als LV rond

Comment

Een XC70, daar had ik nog niet aan gedacht... Eens bekijken.

Weet iemand wat omvormen via een bedrijf kost?

Ik heb trouwens gemerkt dat de goedkope Touaregs een scam waren .

Heeft iemand ervaring met 4motion transporters van VW? Kan je daar met deftige (AT) banden mee op onverharde wegen door de modder zonder vast te lopen?

Bedankt voor de tips al!

Comment

Funfactor? Geen vrienden nodig? Hier nog een alternatief:

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Land Rover Defender?

Comment

Op mijn vorig werk reed ik regelmatig met een transporter 4motion op onverharde landwegjes in soms zware slijkomstandigheden. Moet toch zeggen dat een goeie jeep heel wat verder geraakt, vooral bodemvrijheid was vaak een heikel punt.
            Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

Comment

Bedankt voor de reacties.

Een hummer is voor mij een statie te ver... Helemaal niet mijn ding. Ditto met RAM's en Ford F, al zou ik die laatste nog overwegen als ik in Canada of de US verbleef.

Een defender was en is een van de opties maar die zijn wel traag en ook niet super om te trekken denk ik met hun 2.5l diesel? Als ik niet boven de 110 km/u geraak is het ook niet de beste auto voor Belgisch verkeer...

Spijtig dat die transporter niet heel erg goed is op modderwegen...

Ik moet er nog even over denken dus

Alvast bedankt

Comment

Wat is uw budget? Anders eens kijken naar een Toyota Hilux, Nissan Navaro, Mitsubishi L200 enz.........

Comment

Er stond laats een cayenne s lichte vracht op lpg te koop voor 12k.

Comment

Ik ben een jaar geleden nog gaan kijken naar een Range Rover Lichte Vracht. Reed wel goed, maar luchtvering moest vervangen worden, was voor mij te kostelijk wat ik van plan was ermee. Maar zoiets zou wel beter zijn dan een defender.
                    Defender is zeer degelijke wagen, en goede trekker, maar niet aan te raden boven 90km/u, verbruik is hoog en comfort nihil, daarbij komt nog dat ze redelijk waardevast zijn.
                    Persoonlijk ben ik ook steeds fan geweest van de Lada Niva, Basic, onverwoestbaar en offroad zwaar onderschat. De meesten zijn lichte vracht geloof ik, en de meesten hebben ook LPG liggen, wat de kost wel drukt... En enorm fun, en de motor is compleet afragbaar zonder problemen, niet zoals veel van de dieselmotoren die in de meesten liggen... Maar je moet er echt voor zijn...

Comment

Working...
                    X