Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV op Duitse import

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BIV op Duitse import

Ik ben van plan een Mazda MX-5 NB te importeren uit Duitsland. Maar ik vroeg me af als de datum van eerste inverkeerstelling de eerste inverkeersstelling in België is of die in Duitsland. dat komt op een verschilletje van 3000€ volgens de simulator https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top Dus wil ik er toch wel zeker van zijn

In duitsland hé....anders kocht niemand een auto in buitenland.
    Polo 6n 1.4

Comment

Verschil van 3000€ BIV op een MX-5????? Denk toch dat ge iets verkeerd hebt ingegeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Verschil van 3000€ BIV op een MX-5????? Denk toch dat ge iets verkeerd hebt ingegeven.
        Ik denk dat euronorm 2 en 230 gram/km uitstoot niet meer van deze tijd zijn

Comment

Plaats eens een link van de wagen want ik kom met m'n berekening nog niet in de buurt van 3000€.

Comment

zoiets is een paar honderd euro biv of zo

als ge over verschil van 3000 euro spreekt, dan doet ge duidelijk iets verkeerd

Comment

Plaats eens een link van de wagen want ik kom met m'n berekening nog niet in de buurt van 3000€.
              Nog niet 100% zeker dat deze het wordt, maar toch dit type: http://suchen.mobile.de/auto-inserat...NLY_DEALER_ADS als de inverkeerstelling en inschrijvingsdatum alletwee bvb volgende week worden genomen (waar ik mij zorgen om maak) en je rekent voor 232gram CO2 en euronorm 2, dan komt de simulatie uit op +-3300€

Comment

als ik de eerste inschrijving op het jaar 2000 neem is dit inderdaad een 300€, maar als ik deze op dag van vandaag neem komt dit op 3300€. het kan natuurlijk ook zijn dat die simulator op niets trekt, maar ik vindt nergens de formule terug die gehanteerd wordt.

Comment

Kom uit op ong. 200€ biv voor die wagen. Simulator werkt perfect. Volgens mij geeft gij de verkeerde datum in van 1ste inverkeersstelling. Dat moet het jaar 2000 zijn, niet 2013.

Comment

Kom uit op ong. 200€ biv voor die wagen. Simulator werkt perfect. Volgens mij geeft gij de verkeerde datum in van 1ste inverkeersstelling. Dat moet het jaar 2000 zijn, niet 2013.
                    Jip, dat was dus eigenlijk mijn vraag, wordt de eerste inverkeerstelling in België genomen of die in Duitsland. Duitsland dus.

Comment

Euro2? Ik heb op uwe link van mobile.de de Mazda bekeken en het is daadwerkelijk euro2. Straf. mijne tuut is van 2002 en is een euro4.

Het zal heel waarschijnlijk de inschrijvingsdatum van Duitsland zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whatever Bekijk Berichten
                        Jip, dat was dus eigenlijk mijn vraag, wordt de eerste inverkeerstelling in België genomen of die in Duitsland. Duitsland dus.
                        Even terug tot leven roepen hier.
                        Men kijkt dus toch echt naar eerste inverkeerstelling van het buitenland en niet wanneer je hem hier voor de eerste keer inschrijft? Want dit maakt echt wel een groot verschil op de BIV hoor.
                        Kan iemand dit (uit ervaring) mij met zekerheid zeggen?

Comment

Yep,ze kijken naar de eerste inschrijving van het voertuig.
                          Zou anders nogal wat geven he als ze begonnen te tellen van wanneer het voertuig voor het eerst in Belgie op de weg komt.....stel je koopt vandaag een corvette van het jaar 95 dan zou er nog 10000 biv opkomen als ze opnieuw beginnen tellen

Comment

Working...
                          X