Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel versus benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
    Yankin' my chain, are you?
    Sarcasme kan je niet altijd afleiden uit een tekstje, my bad!

    Ik heb zelf wel al redelijk wat met een Focus 1.0 EcoBoost gereden, zij het de versie met 125pk.
    Die kwijt zich goed van zijn taak, er valt zeker voldoende vlot mee te rijden, en het ding is fluisterstil met een verrassend sportieve grom onder maximale belasting. Qua verbruik kwam ik uit op bijna 7 liter, maar er is voornamelijk sportief mee gereden (lees: schakelen tussen 4000 en 5000 rpm).
    Lijkt me veelbelovend En je beschrijft hier mooi aspecten van autorijden die vaak niet in aanmerking worden genomen.

    Ik rij persoonlijk liever met een iets tragere wagen met een aangenaam motorkarakter en een sportief geluid dan met een sneller ding dat nul de botten sensaties geeft, ook al verbruikt het minder.

    'k Ga één dezer eens vragen om die kist als renter mee te krijgen ergens.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #42
      De dealer (familie btw) heeft er eentje aangekocht om in te schakelen als vervangwagen. En zo kan hij die meteen door een pak mensen laten uittesten, en de nodige feedback ontvangen ...

      Hij had zelf schrik van het geluid dat de driecilinder ging produceren, eerdere voertuigen met een dergelijke motorisatie indachtig (Daihatsu Charade anyone?). Zijn omschrijving van het geluid dat hij verwacht had was *retteketet-rammel-rammel*, en ik overdrijf niet. Maar het klinkt (gelukkig) veel beter dan dat.

      Comment


      • #43
        een driecilinder diesel daarentegen

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Sheba007 Bekijk Berichten
          Huidige wagen is een FOCUS diesel van juni 2003, 1.8TDCI-100 PK en al veel kosten aan gehad, een paar jaar terug 1514 EUR voor koppeling en vliegwiel, de rode kaart is hoop ik voor een prul, lampje achteraan dat niet brandt, waarschijnlijk een kortsluiting, Ford moet een diagnose doen en bedrading nakijken + opaciteit uitlaatgassen (dieselrook) hoger dan toegelaten maximum, ik kan eerst met een produkt proberen en eens goed doorrijden op de autobaan, in de hoop dat de roetfilter niet vervangen moet worden. Maar dit is de druppel die de emmer doet overlopen, nu krijg ik nog 3000 EUR van de wagen, wacht ik en maak ik nog kosten heb ik binnenkort weer één of ander voor en dan krijg ik er niets meer van. En wat thuis werkverkeer betreft, ik doe er gemiddeld een uur over, soms minder soms meer....
          Kilometerstand is 118000... km
          Die wagen is nog niet in de helft van zijn leven, herstellen en oprijden. Tenzij je per se iets nieuw wil. Een paar jaar terug 1500 euro betalen is minder erg dan een nieuwe kopen en bij de garage buiten rijden en 20% van je aankoopprijs kwijt zijn
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #45
            Nu heb ik goesting om die 1.0 te gaan uittesten!

            Tis vakantie nu..

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              dat denkik niet

              ik doe dik 40k km per jaar. pak dat ik gemiddeld 800km met een naftbak van 55 ltr doe. dat is 50x tanken @ 1.46 € ltr.
              dat is € 80 per naftbak.
              Doe dit x 50 en dat is € 4015 per jaar aan diesel. oftwel € 334,58 per maand

              stel dat ik dit doe met een benzine leon.. pak dat die gemiddeld 10ltr verbruikt met mijn rijstijl (gemeten bij een testrit).
              550km / naftbak @ 1,69 € per ltr.
              Dat is dan € 93 per bak
              Dan kom ik uit op aan € 6780 per jaar aan naft. oftewel € 565 per maand

              toch serieus verschilleke
              de regering heeft iedereen willen laten dieselen,nu zijn er veel die vlug vlug een diesel aangekocht hebben.
              wacht maar,het zal nog wel veranderen.
              hoge instanties hebben officieel gezegt dat diesel kanker verwekkend is,een tijd geleden heeft touring al openbaar gemaakt dat men autos moet gaan belasten op roet ipv co2
              omdat roet gevaarlijker is tov de volksgezondheid tov co2 eerder voor de *opwarming vd aarde* en co2 meer door een benz dan een diesel wordt gemaakt.
              nu roet is weer een ander verhaal.
              ik zelf heb nu in de zoektocht naar mijn nieuwe wagen een berekening laten maken voor inschrijving.
              benz uiteraard meer co2 tov diesel (stukje meer zelfs) en toch kwam de benzine versie goedkoper uit .
              nu vertelde me enkele verkopers (peug,citroen) dat vorig jaar veel meer diesels werden verkocht,maar dat nu de tendens weer meer op benzine wagens licht.
              en de benzine verkoop weer omhoog gaat.
              verder wil ik zeggen dat 40 k te doen is met een benzine.
              niet dat het goedkoper zou zijn tov diesel,heb ik ook niet gezegd he.
              ik heb met 1ste wagen 40 k met een 1600 i gedaan,en me zeker niet beklaagd.
              want de volgende wagen was een benzine,en nu weer .

              een benzine wagen in de stad niet onder de 8 liter krijgen,hmm denk wel dat dat moet lukken.
              maar oordeel ik niet over doe sporadish eens een stad trip en blijf onder de 8 liter,maar rijd dan ook niet met een v6.
              ik rijd voornamelijk snelwegen,en heb niet te klagen .

              en tot slot,auto rijden kost nu eenmaal geld,om dan te klagen over dat de diesel momenteel wat lager staat,en dat een stimulans is om een diesel te nemen,diesel en benzine zullen op termijn,echt niet meer veel van elkaar verschillen in prijs.
              een diesel zuiniger dan een benzine,die kans is er maar zo erg veel zal dat nu ook weer niet verschillen.
              (lees : 1300 diesel- 1400 benzine genomen)
              en ik heb liever het rij plezier van een echte benzine wagen
              en daarom in TS zijn geval,zou benzine meer interesanter zijn *denk* ik dan
              Last edited by ; 19/06/2012, 19:30.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                nu vertelde me enkele verkopers (peug,citroen) dat vorig jaar veel meer diesels werden verkocht,maar dat nu de tendens weer meer op benzine wagens licht.
                en de benzine verkoop weer omhoog gaat.
                Kleine modellen (stadswagentjes) ja, maar bv. de 508 en C5 zijn voor de overgrote meerderheid diesels.

                Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                een benzine wagen in de stad niet onder de 8 liter krijgen,hmm denk wel dat dat moet lukken.
                Een benzine in de stad onder de 8 liter?
                Ik krijg hem zelfs niet onder de 8 liter met 75% snelweg en 25% stad en heb geen zware voet.
                Ik wil de eerste benzine wel eens zien die met 100% stadsverkeer onder de 9-10 liter raakt.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                  Kleine modellen (stadswagentjes) ja, maar bv. de 508 en C5 zijn voor de overgrote meerderheid diesels.



                  Een benzine in de stad onder de 8 liter?
                  Ik krijg hem zelfs niet onder de 8 liter met 75% snelweg en 25% stad en heb geen zware voet.
                  Ik wil de eerste benzine wel eens zien die met 100% stadsverkeer onder de 9-10 liter raakt.
                  Belachelijk. Een stadswagen hou je makkelijk onder de 8L. Ik hield m'n eerste op een 7L.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                    Ik wil de eerste benzine wel eens zien die met 100% stadsverkeer onder de 9-10 liter raakt.
                    Opel Meriva B 1.4 100 pk = 7,5 à 7,9 liter met voornamelijk ritjes rond de kerktoren. Wagen doet sporadisch eens autosnelweg.

                    En die wagen weegt bijna 1400 kg, zeker geen lichtgewicht dus.
                    Last edited by ; 19/06/2012, 22:22.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      Kleine modellen (stadswagentjes) ja, maar bv. de 508 en C5 zijn voor de overgrote meerderheid diesels.



                      Een benzine in de stad onder de 8 liter?
                      Ik krijg hem zelfs niet onder de 8 liter met 75% snelweg en 25% stad en heb geen zware voet.
                      Ik wil de eerste benzine wel eens zien die met 100% stadsverkeer onder de 9-10 liter raakt.
                      dan zal je u auto best eens binnen doen,voor een nazicht.
                      want mijn c4 haalt dit wel ,maar zoals ik eerder zij ik rij ook niet met een v6.
                      en ben gene *jhon* die constant naar 7000 trpm trekt...
                      nuja ik ben niet in het kleinste segment gaan kijken,bij citroen kwam dit tersprake om de c4,ds3 en ook c5.

                      Comment


                      • #51
                        Diesel bevat 20% meer energie per liter dan benzine... Dus diesel moet eigenlijk 20% duurder staan dan benzine...

                        Comment


                        • #52
                          Ja, natuurlijk met beide wagens een testrit gemaakt en de benzine reed veel aangenamer en geruislozer dan de diesel. De 1.6 benzineversie van de Focus verbruikt volgens de verkoper een liter meer maar is iets goedkoper in aankoop.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                            dan zal je u auto best eens binnen doen,voor een nazicht.
                            want mijn c4 haalt dit wel ,maar zoals ik eerder zij ik rij ook niet met een v6.
                            en ben gene *jhon* die constant naar 7000 trpm trekt...
                            nuja ik ben niet in het kleinste segment gaan kijken,bij citroen kwam dit tersprake om de c4,ds3 en ook c5.
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Diesel bevat 20% meer energie per liter dan benzine... Dus diesel moet eigenlijk 20% duurder staan dan benzine...
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #54
                              Ik heb ook al met de 1.0 Ford Focus gereden, testritje was wel veel te kort (circuit zolder).
                              Maar dat rijd echt heel goed. Ik zou d'r zeker eens een langere testrit mee willen doen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #55
                                Geef mij de diesel maar gezien de herverkoopwaarde.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Geef mij de diesel maar gezien de herverkoopwaarde.
                                  Voorlopig wel ja, maar niemand weet wat de toekost brengt he.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #57
                                    Jep, voor dezelfde prijs naait Di Rupette de dieselrijders.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #58
                                      Ford Focus + diesel = problemen
                                      Ford Focus + bezine = TOP !!!!
                                      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                        Ford Focus + diesel = problemen
                                        Ford Focus + bezine = TOP !!!!
                                        Waarom problemen? Gekend om ambras te hebben?

                                        Heb enkel nog maar Focus benzines gereden en moet zeggen dat die best goed bolden.
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                          Jep, voor dezelfde prijs naait Di Rupette de dieselrijders.
                                          En dan, dan kopen we toch een benzine. Maar nu blijf ik diesel rijden, omdat dat voor mij nog veruit het goedkoopste is. 1500 euro per jaar of telt dat niet meer. Ik maak me ook geen zorgen, de volgende wordt misschien wel een hybride.

                                          Voor dezelfde prijs naait Di Ruppo de dieselrijders, maar dan naait hij ook de transport sector. Ik wil het nog eens zien.

                                          PS. Vandaag getankt aan 1.27 euro (In Nederland). Verschil tss diesel en benzine is weer aan het vergroten. Dalende economische groei in China?
                                          Last edited by ; 20/06/2012, 00:11.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X