Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 323 GTS 1.6i turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mazda 323 GTS 1.6i turbo

    Beste,

    Ik sta op het punt een mazda 323 gts turbo te kopen.
    Iemand ervaring met deze auto?
    Zijn dit degelijke auto's, komen hier veel stukken aan.
    Iemand evt. een adres voor een schone klassieke velg evt. speciale originele mazdabumpertjes enzo, voor hem wat op te leuken.

    Alvast bedankt voor het advies!!

    groetjes,
    Wouter

  • #2
    Velgen

    Voor de rest kan ik je niets vertellen over de auto. Die is van voor mijn tijd.
    En heb ik nog nooit zien rondrijden wegens te exclusief.
    Last edited by Mazdastruction; 27/04/2008, 17:35.
    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

    1985 Mazda 626 Coupé

    Comment


    • #3
      Ik heb geen ervaring maar die zullen wel betrouwbaar zijn. Maar vergeet niet dat die veel zullen verbruiken en dat als er kosten aan zijn, dat het dure kosten zullen zijn.

      Comment


      • #4
        Leuke karretjes!!

        Is het een 4x4?
        Ik heb zo een Formula4 gehad, leuk en vinnig

        Alleen de koppakking is vrij gevoelig,allez bij mij toch

        Comment


        • #5
          Tis jammer genoeg geen4x4...
          Dus de join de culas wilt wel een stuk gaan? Naja ik krijg er een reserve blok bij en nog een hele hoop onderdelen.
          Toch maar doen dan :p

          groetjes

          Comment


          • #6
            Als je er een garageboek van deze model wilt, heb ik er eentje liggen voor een zachte prijsje.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door carterbeschermer Bekijk Berichten
              Als je er een garageboek van deze model wilt, heb ik er eentje liggen voor een zachte prijsje.
              Dat zou zeer handig zijn!!!

              Comment


              • #8
                Ik ben zelf ook eigenaar van een 323 GTS. Ik vermoed dat het hier gaat om de GTS die op kapaza staat.

                Ter info: wagen heeft 150 PK (geen 160 PK). 0-100 km/h in 7.8 sec en een top van 213 km/h. Gemiddeld verbruik van de mijne hangt rond de 8l, max. 9 bij echt stevige rijstijl. Het zijn echt geen zuiplappen.
                Wat de betrouwbaarheid betreft: altijd goed laten opwarmen en laten nadraaien na een stevige rit, en je zal geen problemen hebben. Motoren zijn zeer betrouwbaar (ik heb nog een 323 GTi gehad - 105 pk ipv 150) en niettegenstaande zware rijstijl heeft die pas na 320.000 km de geest gegeven).
                Echt zwakke plekken heeft de wagen vanuit mechanisch standpunt niet. Wel wat de carrosserie betreft: wielbogen achter roesten vrij snel, steunpunten krik idem, onderkant deuren en de balk waar de radiator op gemonteerd is. De dubbele achterspoiler durft ook wel weten van het vocht (begint uit te zetten) en die is NIET meer verkrijgbaar.

                Wil je hem "opleuken":
                - verlaging H&R: mogelijkheid om attesten te krijgen. Bolt wel vrij hard (ik spreek uit ervaring)
                - velgen: steek 4x114,3 - et35 of 38 naargelang. Latere 323-modellen passen dus niet.
                - bodyparts: spoiler en bumpertoestanden mag je vergeten, tenzij je vanuit Amerika wil importeren (corksport).

                Mag ik je succes wensen bij de al dan niet aankoop ervan?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk Berichten
                  Ik ben zelf ook eigenaar van een 323 GTS. Ik vermoed dat het hier gaat om de GTS die op kapaza staat.

                  Ter info: wagen heeft 150 PK (geen 160 PK). 0-100 km/h in 7.8 sec en een top van 213 km/h. Gemiddeld verbruik van de mijne hangt rond de 8l, max. 9 bij echt stevige rijstijl. Het zijn echt geen zuiplappen.
                  Wat de betrouwbaarheid betreft: altijd goed laten opwarmen en laten nadraaien na een stevige rit, en je zal geen problemen hebben. Motoren zijn zeer betrouwbaar (ik heb nog een 323 GTi gehad - 105 pk ipv 150) en niettegenstaande zware rijstijl heeft die pas na 320.000 km de geest gegeven).
                  Echt zwakke plekken heeft de wagen vanuit mechanisch standpunt niet. Wel wat de carrosserie betreft: wielbogen achter roesten vrij snel, steunpunten krik idem, onderkant deuren en de balk waar de radiator op gemonteerd is. De dubbele achterspoiler durft ook wel weten van het vocht (begint uit te zetten) en die is NIET meer verkrijgbaar.

                  Wil je hem "opleuken":
                  - verlaging H&R: mogelijkheid om attesten te krijgen. Bolt wel vrij hard (ik spreek uit ervaring)
                  - velgen: steek 4x114,3 - et35 of 38 naargelang. Latere 323-modellen passen dus niet.
                  - bodyparts: spoiler en bumpertoestanden mag je vergeten, tenzij je vanuit Amerika wil importeren (corksport).

                  Mag ik je succes wensen bij de al dan niet aankoop ervan?
                  Beste Siegfried,

                  Eerst en vooral hartelijk dank voor het duidelijk antwoord.
                  Ik ben al gaan informeren bij mijn verzekering, en ik ben dus idd van plan hem te gaan kopen!
                  Waar is de verlaging van H&R verkrijgbaar, ik zat helemaal niet te denken aan body parts in mijn ogen moet je zo een autootje zoveel mogelijk standaard houden.
                  Wat ik me wel afvraag heeft Mazda ooit leuke zetels gemaakt voor deze wagens zoals een escort rs turbo recaro's sportzetels had?
                  En wat de motor betreft is het verstandig om deze wat op te leuken, zoja heb je er al ervaring mee?
                  Het gaat trouwens niet om de wagen op kapaza, wat ik wel kan is je eventueel een foto sturen van de auto zodat je is kan zien hoe hij eruit ziet!
                  Wat de velgen betreft zat ik te denken aan een vrij klassieke maar toch stoere velg, mss is een schmidt of een ronal turbo velgje er wel leuk onder.
                  Weet u mss een site waar ik zowat foto's kan vinden van andere mensen die ene GTS hebben.

                  groetjes Wouter

                  Comment


                  • #10

                    Nog een Mazda op het forum.


                    Naar mijn mening moet je hem ook zo standaard mogelijk houden en wat die zetels betreft betwijfel ik of je er van Mazda zelf zou vinden.
                    Voor hoeveel staat ie te koop? Hoeveel kilometers?
                    I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

                    1985 Mazda 626 Coupé

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten

                      Nog een Mazda op het forum.


                      Naar mijn mening moet je hem ook zo standaard mogelijk houden en wat die zetels betreft betwijfel ik of je er van Mazda zelf zou vinden.
                      Voor hoeveel staat ie te koop? Hoeveel kilometers?
                      180 000km 1250€
                      Wie zoekt die vind eh

                      Comment


                      • #12
                        Beste Wouter,

                        Bij iedere verdeler van verlagingsset kan je wel H&R veren vinden. De invoerder is Vaso (www.vaso.be), die voor de validatieverslagen voor de keuring kan zorgen.
                        Speciale zetels heeft Mazda nooit gemaakt, wel enigszins anders zijn de zetels van de 323 Formule 4.
                        Het opkietelen van de motor zou ik niet doen, om meerdere redenen. Ten eerste trekt dat ding al enorm op. Je moet je maar de gelaatsuitdrukking van de bestuurder van een RX-8 inbeelden, wanneer hij beseft dat hij niet van je kan wegrijden .... Bovendien heeft de GTS wel een traktieprobleem, wat niet echt verwonderlijk is gezien de verhouding vermogen/gewicht/afmetingen van de banden. Ik ben trouwens niet zeker dat de versnellingsbak veel meer vermogen aankan. En last but not least: motorvoertuning en verzekering zijn geen goede vrienden, zeker niet wanneer je een ongeval in fout zou hebben.
                        Een foto mag je altijd doorsturen, ik ben daar altijd in geïnteresseerd!
                        Op http://www.formule323club.nl/index.php kun je nog eigenaars van een GTS vinden (kijk maar bij de sectie "BF"). De mijne staat op www.mazda-club.be
                        Wat de velgen betreft: je gaat flink mogen zoeken om Schmidt's of Ronal's in de juiste steek te vinden. Brock en RC-design hebben het alleszinds wel in hun gamma.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk Berichten
                          Beste Wouter,

                          Bij iedere verdeler van verlagingsset kan je wel H&R veren vinden. De invoerder is Vaso (www.vaso.be), die voor de validatieverslagen voor de keuring kan zorgen.
                          Speciale zetels heeft Mazda nooit gemaakt, wel enigszins anders zijn de zetels van de 323 Formule 4.
                          Het opkietelen van de motor zou ik niet doen, om meerdere redenen. Ten eerste trekt dat ding al enorm op. Je moet je maar de gelaatsuitdrukking van de bestuurder van een RX-8 inbeelden, wanneer hij beseft dat hij niet van je kan wegrijden .... Bovendien heeft de GTS wel een traktieprobleem, wat niet echt verwonderlijk is gezien de verhouding vermogen/gewicht/afmetingen van de banden. Ik ben trouwens niet zeker dat de versnellingsbak veel meer vermogen aankan. En last but not least: motorvoertuning en verzekering zijn geen goede vrienden, zeker niet wanneer je een ongeval in fout zou hebben.
                          Een foto mag je altijd doorsturen, ik ben daar altijd in geïnteresseerd!
                          Op http://www.formule323club.nl/index.php kun je nog eigenaars van een GTS vinden (kijk maar bij de sectie "BF"). De mijne staat op www.mazda-club.be
                          Wat de velgen betreft: je gaat flink mogen zoeken om Schmidt's of Ronal's in de juiste steek te vinden. Brock en RC-design hebben het alleszinds wel in hun gamma.
                          bedankt voor het antwoord ik ga morgen kijken voor de auto.
                          Zijn er bepaalde punten waar ik op moet letten alvorens hem te kopen?
                          Mag de motor tikken of moet hij echt geruisloos draaien?
                          gelieve me zoveel mogelijk info te verschaffen!

                          groetjes Wouter

                          Comment


                          • #14
                            Waar op te letten:

                            - carrosserie: zoals hierboven vermeld, misschien ook best achter de rubbers van de raamstijlen van de deuren kijken (durven roesten), onderkant deuren, deurdorpels, kortom gebruikelijke plaatsen.
                            - motor mag bij 180.000 km zeker niet tikken. De mijne heeft nu 160.000 km, heeft drie jaar stilgestaan, maar draait als een zonnetje. Mijn oude GTI is pas op 220.000 licht beginnen tikken .... Als hij tikt, is er ofwel geprutst met de km-stand ofwel is hij afgeragd.
                            - wat ik bij de aankoop van de mijne gedaan heb: chassisnummer gecontroleerd bij Mazda zelf om te zien dat het wel een echte was en geen omgebouwde.

                            Veel succes!

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk Berichten
                              Waar op te letten:

                              - carrosserie: zoals hierboven vermeld, misschien ook best achter de rubbers van de raamstijlen van de deuren kijken (durven roesten), onderkant deuren, deurdorpels, kortom gebruikelijke plaatsen.
                              - motor mag bij 180.000 km zeker niet tikken. De mijne heeft nu 160.000 km, heeft drie jaar stilgestaan, maar draait als een zonnetje. Mijn oude GTI is pas op 220.000 licht beginnen tikken .... Als hij tikt, is er ofwel geprutst met de km-stand ofwel is hij afgeragd.
                              - wat ik bij de aankoop van de mijne gedaan heb: chassisnummer gecontroleerd bij Mazda zelf om te zien dat het wel een echte was en geen omgebouwde.

                              Veel succes!
                              Ben gaan kijken het was geen gts maar een gtx.
                              De carosserie was in slechte toestand bij de veerpoten zat roest, hij was nog optelappen maar dan moest je hem echt helemaal kaal plukken, en die tijd, goesting heb ik er niet voor.
                              Dan zoek ik liever even verder naar een mooi exemplaar in goede staat!
                              Dus als jij iemand weet!
                              toch bedankt voor de uitleg, hulp!
                              groetjes,
                              Wouter

                              Comment

                              Working...
                              X