![]() |
|   | |||||
|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Ik ben enkele weken geleden geschrokken, dat er anno 2009 nog oneerlijke garagisten bestaan in het autowereldje.
Ik rij met een alfa 145 Quadrifoglio ( Italiaanse GTI ) en mijn voorste remschijven zijn aan vervanging toe. Dus ik een beetje surfen op het net. Ik vind bij Quadrifoglio te boechout een niet erkende Alfa Romeo herstellingsgarage. Jaja een zaak genoemd naar mijn alfaatje, nieuwe voorste remschijven van het merk OMP voor maar 150 euro. Na een telefoontje kan ik ze gaan afhalen voor maar 120 euro, ik dus een gelukkig mens. Daar gearriveerd bij Quadrifoglio, zag ik dat ze niet echt op een professionele manier werkten(geen CO meters en high tech apparatuur) en dat de werkplaats maar een rommeltje was, de zoon van de zaakvoerder was aanwezig na een kennismakingsgesprek, heb ik meerdere malen gevraagd dat deze remschijven toch zeker op mijn Quadrifoglio passen. En hij drukte mij op het hart dat deze remschijven ZEKER gingen passen. Thuis aangekomen en enkele dagen later wil ik deze remschijven monteren en haal mijn voorste velgen eraf en wat zie ik , dat mijn originele remschijven circa 5cm in diameter groter zijn. De schijven die ik aangekocht had en ZEKER gingen passen zijn dus waarschijnlijk WEL van een 1.4/1.6/1.8 TS en van een dieseltje maar NIET van een 2.0 TS Quadrifoglio. Ik nog altijd niet wetend dat ik te doen had met oneerlijke zakenmensen. Ik neem onmiddellijk telefonisch contact op met Quadrifoglio te Boechout en kreeg de zaakvoerder aan de lijn en die kwam uit de lucht gevallen “schijven, welke schijven, tja zegt hij dat moet je maar met mijn zoon regelen, bel later nog maar eens terug” . Enkele dagen later nam ik persoonlijk contact op met de mensen van Quadrifoglio. Daar aangekomen, vroeg ik om de remschijven terug te nemen zodat ik mijn eurootjes terug had, het ging tenslotte maar om 120 euro en dacht dat ze daar niet moeilijk om zouden doen. Toen kreeg ik van de zoon te horen op een agressieve manier “gekocht is gekocht en je hebt pech gehad dat de remschijven niet passen.” ik stond aan de grond genageld en dacht dat garagisten dit in deze tijd niet meer konden/durfden doen. Na lang aandringen zouden ze de remschijven terug nemen als ik bij hen andere nieuwe duurdere remschijven (de aangekochte schijven zijn ook nieuw ) aankocht. Ik vond dit een goed idee maar was wel teleurgesteld. Enkele gegevens achtergelaten gingen ze terug contact met mij opnemen. Een tweetal weken later heb ik zelf terug contact moeten opnemen met Quadrifoglio Boechout, toen vertelde ze me dat ze me vergeten waren en dat er geen after-market remschijven te verkrijgen zijn voor men Quadrifoglio en ze enkel de originele Alfa Romeo remschijven gingen bestellen en als deze binnen waren gingen ze terug contact met mij opnemen. Nogmaals een tweetal weken later had ik nog steeds niets gehoord. Na enkele malen telefonisch contact te hebben gehad wisten ze te zeggen dat ze geen zaken meer met mij wilde doen . Ik zit hier dus nog steeds me mijn verkeerde remschijven en heb dus ook nog steeds mijn geld niet terug! Bij deze raad ik iedereen af om bij deze oneerlijke garagisten langs te gaan met zijn Italiaanse wagen. Laatst gewijzigd door cranini; 29 mei 2009 om 18:58. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Leeftijd: 34
|
Factuur gekregen? Zoja, dan moeten ze ze terugnemen denk ik.
Zoniet ==> gejost..
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Tja zonder faktuur, gejost he
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
Helmaal niks gekregen? Ook geen kasticketje of zo?
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Leeftijd: 18
|
Ga naar de belastingen, zeg dat ze je de factuur gingen opsturen, maar dat je ze weigeren die te geven.
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
helemaal niks gekregen, de schijven waren winkeldochters en ze moesten er vanaf hij wist waarschijnlijk wel dat de schijven niet gingen passen.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
Leeftijd: 31
|
Sounds like a plan.
2009:34 laps (in the dangerzone now) 2010:90 laps approximatievelijkly(+ 2 laps doodsangsten als passagier van Rami) Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
Leeftijd: 24
|
zo lukt het wel. vragen om een factuur, geven ze die niet zijn ze bezig in't zwart. geen idee wat je wettelijk kunt doen met zulke pruters
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Member
|
Ga er eens langs en zeg dat je hier naartoe gaat :
http://mineco.fgov.be/protection_con...nts_nl_001.htm En believe me, deze mensen nemen hun job heel erg serieus, ook al behoren tot "de belastingen"... Wedden dat het meteen in orde komt ?
|
|
|
#10 | ||
|
Junior Member
|
Citaat:
Citaat:
Kan dat dan zo maar, naar de belastingen stappen? |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
Zie post hierboven, ik wil zelfs meegaan als je morgenvroeg gaat en wat plankenkoorts hebt. Ben er vlakbij aan het werk...
|
|
|
#12 | |
|
Senior Member
|
Zie url van Wally.
2009:34 laps (in the dangerzone now) 2010:90 laps approximatievelijkly(+ 2 laps doodsangsten als passagier van Rami) Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Senior Member
|
Waar werkt gij dan?
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Junior Member
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Member
Leeftijd: 37
|
Amai, wat een afzetterij. Ik zou zeker stappen zetten. Dit is een principekwestie! Ben zeer benieuwd hoe dit zal aflopen.
Ik zou ze wel eerst op de hoogte brengen dat je de stap zal zetten, eens zien hoe ze reageren: nog steeds de arrogantie zelve: niet twijfelen, maar als ze een beetje slim zijn regelen ze dit in den minne. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Senior Member
Leeftijd: 24
|
Schandalig die manier van werken. Iets verkeerd meegeven kan iedereen overkomen, daar zou ik ook niet over zeiken. Maar dan die verkeerde spullen niet terug nemen
Ik had ook verkeerde remblokken gekregen. Met opengescheurd doosje naar de winkel en de juiste meegekregen (inclusief nog wat geld terug). Zo hoort het.
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
|
Bedroevend.
Mocht je de tijd hebben en de zin vinden om, zoals Wally zegt, 'es aan een belletje te rinkelen bij de autoriteiten, zodat die mannen 'es wat weerwerk worden geboden, 't zou zalig zijn. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Member
|
Krijgde al bang ofwa ? Ik moet er gewoon toevallig zijn. Wat ik doe voor job(s) staat op m'n url...
|
|
|
#19 |
|
Senior Member
Leeftijd: 21
|
Zo'n arrogante mensen moet je gewoon es goed laten voelen dat er niet te sollen valt met klanten.
Echt klote voor u
|
|
|
#20 | ||
|
Senior Member
|
Citaat:
|
||
|
|
|