Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: BMW 318d met veel kilometers

Junior Member
    Ingeschreven
    09/2012
    Leeftijd
    28

Standaard BMW 318d met veel kilometers

In mijn zoektocht naar een leuke tweedehands wagen speel ik nu met het idee om een redelijk jonge audi/bmw te kopen (4 jaar oud) met veel kilometers.
    In dit soort situaties lijkt het me vaak om vele snelwegkilometers te gaan die minder schadelijk zijn voor de componenten.
    Je kan zo'n wagen dan redelijk goedkoop kopen en het is een recent model.

Wat is het risico in zo'n geval? Wat voor levensduur kan ik nog verwachten na 200.000 kilometers?
    Kan ik de meeste risico's uitsluiten door een goeie check te doen?
    Wat is "worst case"? Motor compleet kapot na een par kilometer? Onbetaalbare herstellingskosten?

Senior Member msxx's Avatar
    Ingeschreven
    04/2008
    Leeftijd
    35

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk Berichten
    In mijn zoektocht naar een leuke tweedehands wagen speel ik nu met het idee om een redelijk jonge audi/bmw te kopen (4 jaar oud) met veel kilometers.
    In dit soort situaties lijkt het me vaak om vele snelwegkilometers te gaan die minder schadelijk zijn voor de componenten.

Wat is het risico in zo'n geval? Wat voor levensduur kan ik nog verwachten na 200.000 kilometers?
    Wat is "worst case"? Motor compleet kapot na een par kilometer? Onbetaalbare herstellingskosten?
    Een moderne diesel doet easily 300.000km, zeker als ze gereden worden aan 50.000km p/j

Kosten? Remschijven, koppeling, motorsteunen. Dat zijn reguliere kosten bij dergelijke kilometerstanden
    Tegenvallers kunnen kapotte turbo's zijn.. dat is kostelijk

De vraag is hoe lang je er zelf mee wil gaan doen

Senior Member El Greco's Avatar
    Ingeschreven
    12/2009

Standaard

Als je nog even kan wachten (2.5j) kan je de A6 hier kopen (zal dan 3j zijn). Staan dan wel 450dzd op maar daar kan je nog gemakkelijk 200dzd bij zetten. Je moet hem dan wel op rijden en je kan er geen "profijt" meer uithalen natuurlijk door hem door te verkopen, maar dat weet je voor je zoiets koopt.
    Mensen denken algauw dat een goede dieselwagen na 200dzd km op is, maar als ie goed onderhouden is en geen ongevallen heeft meegemaakt kan je er nog jaaaaren plezier aan hebben. Probleem is dat de mensen dat niet willen geloven en het risico niet durven nemen.
    42 reizen rond de wereld, in iets meer dan 80 dagen... (4360dg)
    Nu voor de derde keer op weg naar de maan...

Senior Member bjorncoupe's Avatar
    Ingeschreven
    02/2011
    Leeftijd
    23

Standaard

Je moet altijd geluk wat hebben,ook met autos met weinig kilometers.
    Vaak is het wel zo als de wagen in zijn loopbaan actief is geweest (veel snelweg of nog beter enkel snelweg)
    Tijdig onderhoud heeft gehad en niet op bezuinigt is kunnen die wel probleemlozer zijn dan wagens met te weinig kilometers voor hun leeftijd.
    Tuurlijk bovenstaande kosten komen idd ter sprake als ook een versnellingsbak waar wel eens kosten aan kunnen komen (lees : bak zelf)

Je kan ook opteren voor een jonge wagen met niet veel kilometer , afhanklijk van je budget kan dit ook een mercedes of bmw oid zijn.
    Of een merk waar je niet extra betaald aleen voor het merk,en dan ben je NOG zekerder.

Senior Member BEEMER's Avatar
    Ingeschreven
    12/2002
    Leeftijd
    34

Standaard

Een occassie kopen is altijd een gok doen. En een auto met 200.000kms zal sowieso stilaan kosten beginnen hebben. Veel zal er vanaf hangen hoeveel kms je zelf jaarlijks zal afleggen.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW 520d 2002
    BMW 525da touring 2003
    BMW 635csi 1985
    BMW 728i 1999

2x BMW 635csi 1981 & BMW 320 1977 -> RIP
    BMW 635csi 1980 & Opel corsa 1.7dti sport 2003 -> sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001 -> sold

Ingeschreven
    02/2011
    Leeftijd
    23

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    Een occassie kopen is altijd een gok doen. En een auto met 200.000kms zal sowieso stilaan kosten beginnen hebben. Veel zal er vanaf hangen hoeveel kms je zelf jaarlijks zal afleggen.
    Dat is een feit da *just* is ja,ik heb bv met occasies niet veel geluk gehad,zowel ouder als nieuwer.
    Oja wat ik nog wou toevoegen aan mijn voorgaande post is,op die leeftijden kunnen ook die injectors wat slijtage gaan vertonen en iritand beginnen doen.
    Hebben in de club een vectra c2 v6 diesel en heeft alle verstuivers nu naderhand gehad,uiteraard het kan anders,maar ook hier moet je rekening met houden.
    En niet te vergeten DE dieselpomp durft ook wel eens een iritante kost te zijn die wel eens voorkomt,reviseren is meestal wel te doen,
    een nieuwe kost toch enkele 1000.
    Waarmee ik niet wil zeggen,dat zoiets effectief moet en zal voorvallen maar dit speelt zo wat he.

Senior Member MRJ's Avatar
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

Die km's op zich schrikken mij niet zo af...ik heb al auto's gezien met veel meer die nog héél goed rijden
    maar toch even een opmerking bij het gegeven dat zich hier altijd herhaald dat auto's met veel km's op korte tijd beter zijn dan auto's met leeftijd en weinig km's.....Ik volg niet.
    De meetse auto's die veel km's maken op korte tijd zijn lease wagens waarin meestal bruter gereden wordt dan andere en gaan meestal binnen voor het hoogst noodzakelijke onderhoud. En uiteraard is het aantal koudstarten van belang en zijn korte ritten niet goed,maar een motor en zeker een bak (en bvb andere onderdelen: lagers,schokdemper,stuurhuis,...) slijten van gebruik en niet van leefdtijd hoor. Ik heb hier verschillende auto's staan met leefdtijd en weinig km's en daar is echt niets mis mee

Junior Member
    Ingeschreven
    09/2012
    Leeftijd
    28

Standaard

50 km snelweg: das met beetje geluk geen 1 keer geschakeld, bijna geen krachten op de auto uitgevoerd, motor heeft hele tijd warm, constant, gedraaid, weinig stuurbewegingen, weinig acceleratie en remmen.
    10 keer 5km stadverkeer: 500 keer schakelen, 200 keer optrekken, bochten, remmen, 10 keer motor van koud naar warmer,...

een wagen met 200.000 km in 4 jaar tijd moet wel van een verkoper/vertegenwoordiger komen die over het hele land via de snelweg rijd
    procentueel dus meer snelweg km's

sowieso liever een wagen van een particulier dan een leasebak natuurlijk, das nog een ander verhaal

maar belangrijker nog een wagen van iemand die kan rijden en een volwassen rijstijl heeft

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Die km's op zich schrikken mij niet zo af...ik heb al auto's gezien met veel meer die nog héél goed rijden
    maar toch even een opmerking bij het gegeven dat zich hier altijd herhaald dat auto's met veel km's op korte tijd beter zijn dan auto's met leeftijd en weinig km's.....Ik volg niet.
    De meetse auto's die veel km's maken op korte tijd zijn lease wagens waarin meestal bruter gereden wordt dan andere en gaan meestal binnen voor het hoogst noodzakelijke onderhoud. En uiteraard is het aantal koudstarten van belang en zijn korte ritten niet goed,maar een motor en zeker een bak (en bvb andere onderdelen: lagers,schokdemper,stuurhuis,...) slijten van gebruik en niet van leefdtijd hoor. Ik heb hier verschillende auto's staan met leefdtijd en weinig km's en daar is echt niets mis mee

Ingeschreven
    02/2011
    Leeftijd
    23

Standaard

Dat is waar,maar af en toe een motor de nodige toeren geven als hij warm staat is toch ook niet slecht. Al is het voor de motor inwendig wat schoon te houden.

Senior Member Philken's Avatar
    Ingeschreven
    02/2007
    Leeftijd
    45

Standaard

ik deed met mijn vorige E91 op 2 jaar 174000km, onderhoud was altijd op tijd gedaan(leasing) auto is binnengeleverd en de enige kost die de volgende eigenaar had was op 250000km een koppeling(maar daar had ik 'm voor verwittigd, ik trek soms een autoremorque), auto is nu bijna 4 jaar en heeft bijna 300.000km en nog geen € extra kost buiten regulier onderhoud(en de koppeling), als je de wagen ziet staan zou je zeker niet zeggen dat ze al zoveel praktijkervaring heeft
    misschien beter uitkijken naar zo eentje(2 jaar oud(juist uit fabrieksgarantie) met +/-150.000km of iets meer? die zijn meestal goed onderhouden en alle kwaltjes die ze hadden zijn opgelost wegens toch garantie
    mijn autootjes:
    Volvo V70R: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49243
    BMW E91 LCI 316d:http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51040

Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Toyota Aygo voor mijn vrouwke en VW Polo Fox voor de dochter

Member Timmeke-Tim's Avatar
    Ingeschreven
    06/2010
    Leeftijd
    31

Standaard

Ik heb mijn E91 van een medeforummer gekocht hier die einde-leasing was.
    3,5jaar en net geen 170.000K Km Prijs was volgens uitrusting etc inderdaad enkele duizenden onder de "marktprijs" voor zelfde leeftijd en uitrusting en slechts enkele 10.000'en KM minder.

Ik heb bij leasing onderhoudshistoriek opgevraagd (hebben ze perfect bijgehouden normaal) en vooral gelet op aantal keer vervangen van remblokjes: had 2 keer blokjes gehad, en geen schijven. Dit is voor mij de indicatie dat de wagen weinig heeft afgezien. Snelwegkilometers malen op cc is inderdaad niet "slecht" voor een auto, dus het risico genomen....
    Ook geredeneert dat iemand hier op het forum zijn medeforummer geen kloot gaat afdraaien door die wagen einde-lease aan te bieden als die weet dat er miserie zit aan te komen of dat hij de wagen heeft afgebeult. In dat geval zou hij zwijgen en deze snel binnenbrengen en klaar denk ik dan.

Vandaag is de wagen 5 jaar en heeft hij +200.000 Km's.

Ondertussen gehad aan kosten;

-Defecte deurvergrendeling rechts-achter in garantie vervangen
    -Remblokjes achteraan na alarm sensor vervangen, vooraan bij laatste onderhoud: op "normale" interval dus geen "meerkost"
    -Koppeling op 185.000 Km vervangen, niet abnormaal, en toch 50/50 afspraak met de leasing vastgekregen. Dus €450 betaald ipv 900. Ook nieuwe as op achterruitenwisser onder garantie, blijkt gevoelig punt op de E91. Niks meerkost dus, aangezien alle kosten of garantie waren of "normaal"

Verder heb ik hem bij de carrosier eens binnengedaan voor de voorbumper en wat parkeerschade links-achter. Was voor-na klus dus viel goed mee.

Wagen ziet er goed uit en rijdt echt geweldig goed! Je zou vanzelf geloven als ik zeg dat die er maar 40.000Km heeft... Ook interieurdelen zijn niet "afgeleefd" of dergelijke.
    Mijn schoonbroertje heeft nu een L-auto gekocht: clio diesel, 10 jaar ook 200.000Km, versnellingspook half weggesleten, stuur volledig afgesleten, interieur half uit elkaar... 2 verschillende merken, maar toch!

Ik moet wel toegeven dat ik de mijne gekocht heb nadat ik contact heb gehad met de eigenaar, en nagegaan heb of de onderhoudshistoriek "merkwaardigheden" bevatte. Zomaar ergens een ex-lease met een hoop kilometers zou ik ook niet doen. Veel hangt af van de zorgen en het respect van de 1e eigenaar. Dat je kosten hebt als koppeling, remmen etc is te verwachten, en reken je mee in de prijs. Had ik ene gekocht met 120.000 Km zouden die kosten OOK komen, mogelijk iets later pas en betaalde ik misschien €5000 meer...

Als er morgen echt zware motorproblemen zijn kan ik deze zelf zien op te lossen (maat die garagist is, afbraakonderdelen,...) of vliegt hij buiten aan één of andere pool of turk voor hij helemaal in de soep draait.
    Maar ik hoop de mijne toch nog vlot op 3-400.000Km te brengen Zover, zo goed

Alles is ook relatief: ik lees hier regelmatig "problemen" van mensen aan hun wagen van enkele jaren oud, 30.000Km erop en net buiten garantie (zie consumentenzaken etc) dus risico's loop je altijd... en dan liever 3 jaar en hoge Km's dan 10 jaar en rond het dorp gereden.
    Laatst gewijzigd door Timmeke-Tim; 01-10-12 om 14:30.

Senior Member Schussboelie's Avatar
    Ingeschreven
    06/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Leuk om te lezen dat je nog content bent Tim!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Senior Member
    Ingeschreven
    06/2004

Standaard

sowieso liever een wagen van een particulier dan een leasebak natuurlijk, das nog een ander verhaal
    Mensen die leasewagens besturen worden echt wel in de gaten gehouden hoor, een hoog verbruik, hoge remmenslijtage, hoge bandenslijtage, boetes, ... Mensen met een foute rijstijl komen echt wel snel naar boven in hun statistieken Dus als je een leasewagen aankoopt moet je het gewoon via het juiste kanaal doen en dan zit je echt wel safe.

maar belangrijker nog een wagen van iemand die kan rijden en een volwassen rijstijl heeft
    Dat is iets dat heel vaak ook samengaat met het aantal kilometers op jaarbasis, dag in dag uit als een halve gare het land doorknallen is weinigen gegeven. Dat is goed voor de eerste weken en dan ga je je vanzelf een gezapige rijstijl aanmeten en je aanpassen aan je omgeving.
    '03 Volvo S60 2.4D Geartronic
    '11 Audi A4 Avant 2.0 tdie

Senior Member El Greco's Avatar
    Ingeschreven
    12/2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Ik heb mijn E91 van een medeforummer gekocht hier die einde-leasing was.
    3,5jaar en net geen 170.000K Km Prijs was volgens uitrusting etc inderdaad enkele duizenden onder de "marktprijs" voor zelfde leeftijd en uitrusting en slechts enkele 10.000'en KM minder.

Ik heb bij leasing onderhoudshistoriek opgevraagd (hebben ze perfect bijgehouden normaal) en vooral gelet op aantal keer vervangen van remblokjes: had 2 keer blokjes gehad, en geen schijven. Dit is voor mij de indicatie dat de wagen weinig heeft afgezien. Snelwegkilometers malen op cc is inderdaad niet "slecht" voor een auto, dus het risico genomen....
    Ook geredeneert dat iemand hier op het forum zijn medeforummer geen kloot gaat afdraaien door die wagen einde-lease aan te bieden als die weet dat er miserie zit aan te komen of dat hij de wagen heeft afgebeult. In dat geval zou hij zwijgen en deze snel binnenbrengen en klaar denk ik dan.

Vandaag is de wagen 5 jaar en heeft hij +200.000 Km's.

Ondertussen gehad aan kosten;

-Defecte deurvergrendeling rechts-achter in garantie vervangen
    -Remblokjes achteraan na alarm sensor vervangen, vooraan bij laatste onderhoud: op "normale" interval dus geen "meerkost"
    -Koppeling op 185.000 Km vervangen, niet abnormaal, en toch 50/50 afspraak met de leasing vastgekregen. Dus €450 betaald ipv 900. Ook nieuwe as op achterruitenwisser onder garantie, blijkt gevoelig punt op de E91. Niks meerkost dus, aangezien alle kosten of garantie waren of "normaal"

Verder heb ik hem bij de carrosier eens binnengedaan voor de voorbumper en wat parkeerschade links-achter. Was voor-na klus dus viel goed mee.

Wagen ziet er goed uit en rijdt echt geweldig goed! Je zou vanzelf geloven als ik zeg dat die er maar 40.000Km heeft... Ook interieurdelen zijn niet "afgeleefd" of dergelijke.
    Mijn schoonbroertje heeft nu een L-auto gekocht: clio diesel, 10 jaar ook 200.000Km, versnellingspook half weggesleten, stuur volledig afgesleten, interieur half uit elkaar... 2 verschillende merken, maar toch!

Ik moet wel toegeven dat ik de mijne gekocht heb nadat ik contact heb gehad met de eigenaar, en nagegaan heb of de onderhoudshistoriek "merkwaardigheden" bevatte. Zomaar ergens een ex-lease met een hoop kilometers zou ik ook niet doen. Veel hangt af van de zorgen en het respect van de 1e eigenaar. Dat je kosten hebt als koppeling, remmen etc is te verwachten, en reken je mee in de prijs. Had ik ene gekocht met 120.000 Km zouden die kosten OOK komen, mogelijk iets later pas en betaalde ik misschien €5000 meer...

Als er morgen echt zware motorproblemen zijn kan ik deze zelf zien op te lossen (maat die garagist is, afbraakonderdelen,...) of vliegt hij buiten aan één of andere pool of turk voor hij helemaal in de soep draait.
    Maar ik hoop de mijne toch nog vlot op 3-400.000Km te brengen Zover, zo goed

Alles is ook relatief: ik lees hier regelmatig "problemen" van mensen aan hun wagen van enkele jaren oud, 30.000Km erop en net buiten garantie (zie consumentenzaken etc) dus risico's loop je altijd... en dan liever 3 jaar en hoge Km's dan 10 jaar en rond het dorp gereden.
    Zo hoop ik de mijne ook eens te kunnen verkopen aan "een bekende". Kwestie van te willen weten hoever/lang hij met de wagen nog plezier kan hebben bij een normale kilometers aantal per jaar.
    42 reizen rond de wereld, in iets meer dan 80 dagen... (4360dg)
    Nu voor de derde keer op weg naar de maan...

Ingeschreven
    06/2010
    Leeftijd
    31

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Leuk om te lezen dat je nog content bent Tim!!
    Ik wilde geen namen noemen, maar inderdaad, hij doet het best goed ;-)
    Jij nog tevreden met de opvolger?

Ingeschreven
    06/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Ik wilde geen namen noemen, maar inderdaad, hij doet het best goed ;-)
    Jij nog tevreden met de opvolger?
    Bwah ja zeker, al ben ik zot van de 5GT dus als er den deze wil hebben komt er een occasie F07 in de plaats.
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Ingeschreven
    06/2010
    Leeftijd
    31

Standaard

Ja, die keuze kan ik snappen...
    Al veel Km's op de 320?
    Tegen dat ge die effectief van de hand doet mag je altijd iets laten weten! Automaat zou een leuke upgrade zijn
    Kan mijn vrouw de 318 verder oprijden

Ingeschreven
    06/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

64000, bij een goed bod mag hij van mij morgen weg!

Ingeschreven
    06/2010
    Leeftijd
    31

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Zo hoop ik de mijne ook eens te kunnen verkopen aan "een bekende". Kwestie van te willen weten hoever/lang hij met de wagen nog plezier kan hebben bij een normale kilometers aantal per jaar.
    Hier te koop zetten kan je altijd doen hé.
    Ik ken dat gevoel, ik wilde ook weten hoe mijn Daytona het zou doen bij de nieuwe eigenaar. Deze beloofde mij op de hoogte te houden, maar ik hoor er niets meer van :-(

Het enige nadeel is dat, indien er wat prutsen boven komen, sommigen dat niet kunnen relativeren en de verkoper gaan lastig vallen. Heb zo in mijn vriendenkring een serieuze ambras weten ontstaan... Stom, want je weet dat bij zo'n occasies altijd een onderdeel "einde leven" kan komen, daarom is ook de prijs vaak wat gunstiger. Maar je hebt ook altijd mensen die niet zo ver kunnen nadenken.

Ingeschreven
    06/2010
    Leeftijd
    31

Standaard

Die van ons gaat mij ni graag zien komen vrees ik
    Als hij zoals de vorige afgeschreven is na 3,5j wil ik wel eens klappen ;-)

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten