Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 51

Onderwerp: Stopzetten Renting contract?

Junior Member
    Ingeschreven
    11/2007
    Leeftijd
    39

Standaard Stopzetten Renting contract?

Hey allen,
    Heeft iemand ervaring met het stopzetten van een renting contract. Wagen is wel maar 8 maand oud maar heeft wel al 7 maand in de garage gestaan terwijl ik maar verder betaal, nu zou ik graag de wagen, wanneer die ooit terug klaar is, verkopen. De wagen is een renting met aankoopoptie van 16%. Ik schat de wagen ergens in september terug te hebben.

MVG

Senior Member A160's Avatar
    Ingeschreven
    09/2003
    Leeftijd
    40

Standaard

Het kan, maar de renting-maatschappij zal een fikse verbrekingsvergoeding vragen... (vergelijk het met de wederbeleggingsvergoeding of fundingloss die je bank aanrekent bij het vervroegd terug betalen van een krediet).

Let wel: de vervroegde terugbetaling van een consumentenkrediet (bv. hypothecaire lening of lening op afbetaling) is wettelijk geregeld, in die zin dat de bank maximaal drie maanden interest mag rekenen als wederbeleggingsvergoeding.

Een financiële leasing of renting is géén consumentenkrediet, de leasingmaatschappij zal dus al haar kosten kunnen doorrekenen, plus eventueel nog een verbrekingsvergoeding.
    2013 Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire Metallic (bosses)
    2011 Mini Cooper Hot Chocolate (misses)

Senior Member
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

Hoe kan in godsname een dergelijke toestand ontstaan ?

Member
    Ingeschreven
    07/2009

Standaard

Geef eens wat meer details over de situatie.
    Bank of leasebedrijf stellen een financiering ter beschikking.
    Als je auto door technische problemen aan de kant staat dan is dat hun zaak niet maar die van de constructeur/garagist die desgevallend in samenspraak met alle partijen een gelijkaardig vervangvoertuig ter beschikking kan stellen.

Moderator Dragon's Avatar
    Ingeschreven
    09/2002
    Leeftijd
    43

Standaard

Wat jijzelf kan ondernemen is de wagen te verkopen met overname van uw renting. Zo heb ik al meerdere wagens verkocht oa mijn 1M coupe die ook maar 6M oud was. Enkele een kost van +- 200 euro voor de administratie (bij bmw)
    2014 Bmw 118d Estorill //M
    2001 Bmw 525d Touring
    1996 Bmw M3 Coupe
    2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
    1999 Vw Beetle 1.9tdi

Member fblade's Avatar
    Ingeschreven
    09/2009

Standaard

Die verbrekingsvergoedingen zouden sowieso in je contract moeten staan.

Hier als volgt:

Stopzetten wilt zeggen 7% van het openstaand bedrag als boete.
    Stopzetten en nieuwe renting aangaan wilt zeggen 2% als boete van het openstaand bedrag.
    Stopzetten en laten overnemen door iemand anders (na goedkeuring van het Leasing maatschappij van de terugbetaalbaarheid van de nieuwe 'klant' door jaarrekenigen te geven) is enkel administratieve boete.

Sowieso, 7 maanden binnen zou mij toch sterk verbasen, ongeval mee gehad ofzo of failliet?

Garage moet u dan ook een vervangwagen kunnen geven.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Senior Member Individualizer's Avatar
    Ingeschreven
    01/2008
    Leeftijd
    36

Standaard

Ik heb dit al meermaals gedaan, in de laatste 12 maanden komt er in ieder geval geen boete bij.. Je betaalt dan gewoon de nog te betalen termijnen + 16% afkoop..
    Bij een nieuw contract betaal je ook quasi geen vergoeding, ik dacht 250 euro dossierkosten.
    Alles hangt af van de leasingmaatschappij natuurlijk, wij hadden toen KBC Lease..
    2013 BMW F20 M135iA - the perfect compromise!

Junior Member
    Ingeschreven
    04/2012
    Leeftijd
    32

Standaard

Hier ook KBC Lease en boete is 7% tenzij een nieuw rentingcontract genomen wordt, dan is het 3%.

Junior Member
    Ingeschreven
    11/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Thanks voor de info, de wagen staat al 7 maand in de garage nadat er brand was uitgebroken in de kofferruimte, net aan de zekeringenkast, de wagen kwam net terug van een herstelling want toen hij 3 dagen oud was, ben ik achteraan aangereden, echter blijkt bij een BTW-plichtige wagen de garantie anders te liggen dan bij een consumenten wagen, ikzelf moet bewijzen dat er een fout aan het produkt was of dat er een fout ligt bij de hersteller. In het begin allemaal geen probleem wagen zou vervangen worden, echter na enkele expertise's bleek dit al minder het geval. Pittig detail: er werd me een vervangwagen aangeboden aan ong 1500 euro per maand (ging dit wel kunnen recupereren) dus twee maand zonder auto, na veel heen en weer gedoe toch een wagen gekregen. Na ong 4 maand kon men niet achterhalen hoe de brand ontstaan is maar kan men ook niet bewijzen dat er een fout aan het produkt was...., echter werd wel bewezen dat er geen kwaad opzet in het spel was, ben enkele malen ondervraagd al was ik een moordenaar. Dus na 4 maand: trek uw plan, jij kan niet bewijzen dat wij u iets slecht verkocht hebben en geef ook maar onze auto terug!! Gelukkig full omnium verzekerd dus de verzekering moet betalen. Bij aanvang van de herstelling blijkt meteen dat er veel meer moet vervangen worden dan eerst gedacht maar hier is de verzekering dan weer niet mee akkoord, hier gaan we weer..., stukken die besteld moeten worden zijn zeldzaam en worden slechts 2 maal per jaar gemaakt dus wachten maar, auto staat nog steeds helemaal afgebroken (interieur) in de garage. Ik hoop de wagen ergens in september ofzo terug te hebben en deze dan direct te verkopen, echter de wagen is bijna een Full option met een dito prijskaart dus ligt mijn 2 de hands prijs die ik zou moeten halen ong bij een standaard nieuwe. Dit is slechts een klein deel van het verhaal maar het is soms te gek voor woorden.

MVG
    T

Junior Member
    Ingeschreven
    11/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Nog steeds geen stap dichter bij een oplossing, ga hier een goede advocaat opzetten!!!

MVG
    T

Member
    Ingeschreven
    11/2009
    Leeftijd
    38

Standaard

nu ben ik nieuwschierig geworden.Welk merk type?

Senior Member
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

Wat een roman zeg ! Totaal niet geloofwaardig...

Member
    Ingeschreven
    06/2009
    Leeftijd
    23

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tony0801 Bekijk Berichten
    Nog steeds geen stap dichter bij een oplossing, ga hier een goede advocaat opzetten!!!
    Had ge al veel vroeger moeten doen.
    hier stond iets interessants

2011 Fiat Punto Evo

Member Schussboelie's Avatar
    Ingeschreven
    06/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Bij een renting is de economische eigendom toch van de leasemaatschappij?
    Ik kan me niet voorstellen dat zij niet op zijn een verantwoordelijkheid hebben naar de huurder om de dienst te voorzien waar je voor betaalt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Senior Member
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

Uiteraard, die zaak lijkt mij verzonnen...

Junior Member
    Ingeschreven
    11/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Ik wou heel graag dat dit verzonnen is, echter zijn de twijfelaars vrij om bij mij thuis alle papieren in te kijken, wat veel mensen niet weten is dat de bewijslast bij een btw wagen bij de klant zelf ligt, m.a.w ik moet aantonen dat ze me een slecht produkt verkochten, renting, geen probleem meneer: breng de wagen binnen, wij verkopen u aan een handelaar en wat er tekort is moet u wel bijpassen, halve auto volgens mij niet veel waard hé, en nee het is geen merk waar je het mag verwachten, is een Mercedes E-Klasse break met bijna alle optie's en die net geen 60000 euro kost.

MVG
    T

Member Schussboelie's Avatar
    Ingeschreven
    06/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Jij bent toch de eigenaar niet?
    Ik denk dat jij dit moet aankaarten bij de leasemaatschappij en zij bij de constructeur, niet jij rechtstreeks bij de constructeur.
    Je moet de leasemaatschappij in gebreke stellen aangezien zij niet leveren waar jij voor betaalt.
    Jij betaalt de garage niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Member
    Ingeschreven
    01/2004
    Leeftijd
    38

Standaard

schussboellie: dit is toch gewoon een financiële renting en geen operationele leasing.
    Mijn bestelwagen is bv. ook renting, maar die is volledig op mijn naam ingeschreven hoor, dus bij problemen moet ik zeker hen niet contacteren maar mijn plan trekken met de betrokken dealer.

Junior Member
    Ingeschreven
    11/2007
    Leeftijd
    39

Standaard

Inderdaad, financiële renting, wagen staat ook op mijn naam ingeschreven.

GTZ
    T

Senior Member El Greco's Avatar
    Ingeschreven
    12/2009

Standaard

Leasing/renting, ze hebben je steeds bij je pitje...of proberen het toch. Als je verhaal klopt, advocaat nemen is de beste raad.
    39 reizen rond de wereld, in iets meer dan 80 dagen... (4080dg)
    Of 2 x heen & terug naar de maan...

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten