Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Automerk Rover

Junior Member
    Ingeschreven
    10/2011

Standaard Automerk Rover

Ik ben op zoek naar een tweedehandswagen en stootte daarbij op een interessante wagen van het merk Rover. Vermits ik helemaal niet veel van auto's weet vroeg ik mij af of het wel een goed idee is om op zo'n aanbieding in te gaan nadat het bedrijf failliet is gegaan?
    Ik dacht dan bijvoorbeeld dat onderdelen duurder zouden zijn omdat ze niet meer geproduceerd worden...

Wat is jullie ervaring hiermee?
    En wat denken jullie in het algemeen van het merk Rover?

Hartelijk dank voor alle informatie

Member sink's Avatar
    Ingeschreven
    09/2006
    Leeftijd
    29

Standaard

onderdelen zijn nog steeds makkelijk verkrijgbaar, en zijn zeker niet duur..

het grootste probleem van Rover is/was een zwakke koppakking, maar verder zijn dat meer dan degelijke wagens

Senior Member MRJ's Avatar
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

Hey,

zeg eerst eens wat je zoekt voor Rover?

een Rover kopen kan zeer interessant zijn,gezien de prijzen erg laag liggen. De meeste Rover modellen kan je zien als degelijke wagens. Ik heb voor jou eens een overzicht gemaakt van de courante modellen en hun puntje voor op te letten. (ben zelfs zo vrij geweest ze een persoonlijke score te geven over hun betrouwbaarheid)

Rover 200/25/400/45
    1.4-1.6-1.8: koppakking in de gaten houden (rond 150a200d km) wel makkelijk te herstellen 7/10
    2.0IDT: olielekjes aan motor (erg onschuldig),brandstofpomp (hoge kms standen): 9/10
    2.0 V6: thermostaathuis durft lekken,duur voor distributieriem,kleppen in inlaat 7/10

Rover 600
    1.8-2.0-2.3: beresterk 10/10
    2.0Turbo: olielekjes aan motor,versnellingsbaklagers 7/10
    2.0IDT: olielekjes aan motor,brandstofpomp 9/10

Rover 75
    algemeen:silentbloks voorwiel ophanging,schroef ventilator,automaatbak
    1.8: koppakking in de gaten houden 7/10
    2.0-2.5 thermostaathuis durft lekken,kleppen in inlaat 7/10
    2.0 CDT/CDTI: opvoerpomp brandstof,koppellingscilinder 8/10
    4.6: geen eigen ervaring,afgaande op andere: 9/10

Rover 800
    algemeen:elektronische problemen
    2.0-2.0Turbo:olielekjes aan motorblok,versnellingsbaklagers 7/10
    2.5: motorblok 4/10
    2.7: beresterk 10/10
    2.5diesel: lekken,koppakking: 6/10

Check ook even mijn fototopic "mijn garage met mijn Rovers" dan kan je zien dat ik die-hard ben

Senior Member Utah's Avatar
    Ingeschreven
    01/2011

Standaard

Het is zelf zo erg dat MRJ al een officiële aanvraag heeft ingediend om zijn familienaam in Rover te veranderen.

Anders gezegd: als hij het niet weet over Rover.....dan weet niemand het.

Junior Member
    Ingeschreven
    10/2011

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Hey,

zeg eerst eens wat je zoekt voor Rover?

een Rover kopen kan zeer interessant zijn,gezien de prijzen erg laag liggen. De meeste Rover modellen kan je zien als degelijke wagens. Ik heb voor jou eens een overzicht gemaakt van de courante modellen en hun puntje voor op te letten. (ben zelfs zo vrij geweest ze een persoonlijke score te geven over hun betrouwbaarheid)

Rover 200/25/400/45
    1.4-1.6-1.8: koppakking in de gaten houden (rond 150a200d km) wel makkelijk te herstellen 7/10
    2.0IDT: olielekjes aan motor (erg onschuldig),brandstofpomp (hoge kms standen): 9/10
    2.0 V6: thermostaathuis durft lekken,duur voor distributieriem,kleppen in inlaat 7/10

Rover 600
    1.8-2.0-2.3: beresterk 10/10
    2.0Turbo: olielekjes aan motor,versnellingsbaklagers 7/10
    2.0IDT: olielekjes aan motor,brandstofpomp 9/10

Rover 75
    algemeen:silentbloks voorwiel ophanging,schroef ventilator,automaatbak
    1.8: koppakking in de gaten houden 7/10
    2.0-2.5 thermostaathuis durft lekken,kleppen in inlaat 7/10
    2.0 CDT/CDTI: opvoerpomp brandstof,koppellingscilinder 8/10
    4.6: geen eigen ervaring,afgaande op andere: 9/10

Rover 800
    algemeen:elektronische problemen
    2.0-2.0Turbo:olielekjes aan motorblok,versnellingsbaklagers 7/10
    2.5: motorblok 4/10
    2.7: beresterk 10/10
    2.5diesel: lekken,koppakking: 6/10

Check ook even mijn fototopic "mijn garage met mijn Rovers" dan kan je zien dat ik die-hard ben
    Hey MRJ hartelijk dank voor de uitgebreide informatie. In mijn geval zou het om het volgende model gaan :Rover 200 214 iS 16v Het bestaan van zo'n die-hard fan als jou doet mij vermoeden dat er helemaal niks mis is met de aankoop van een Rover.
    Ik stuur je de occasieaanbieding eens door via PM om te horen wat je ervan denkt...

Heeft er iemand trouwens een idee of het bij dit model (nl de Rover 200 214 iS 16v) gaat om een motor van Honda?

Member bzguy's Avatar
    Ingeschreven
    08/2006
    Leeftijd
    41

Standaard

Heb jaaaaaaaaaaaren geleden een Rover 45 2.0 TDI gehad (nieuw aangekocht) : heel mooie wagen, maar

1) zeer luidruchtig (handsfree gesprek ONMOGELIJK, zelfs met Parrot !)
    2) zwakke koppeling (na 130k km sleepte die als gek, waren vooral autosnelweg-km's !)
    3) luchtmassa-meter tig keer vervangen
    4) olie-lekkage

Heb de wagen na 3,5 jaar weggedaan van 'miserie' ; daarna Skoda Octavia gekocht, was VEEL beter !

Maar desalniettemin kan een Rover 75 (of de MG variant) mij ZEER bekoren !

Senior Member MRJ's Avatar
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nizoslim Bekijk Berichten
    Hey MRJ hartelijk dank voor de uitgebreide informatie. In mijn geval zou het om het volgende model gaan :Rover 200 214 iS 16v Het bestaan van zo'n die-hard fan als jou doet mij vermoeden dat er helemaal niks mis is met de aankoop van een Rover.
    Ik stuur je de occasieaanbieding eens door via PM om te horen wat je ervan denkt...

Heeft er iemand trouwens een idee of het bij dit model (nl de Rover 200 214 iS 16v) gaat om een motor van Honda?

214 Si is de 14K4 motor van Rover zelf. Niets mis mee,heel tof hoogtoering blokje. Motor draait indien goed onderhouden makkelijk 300000km. Bij deze motor kan de koppakking wel kapot gaan. Meestal na een waterlek maar gezien de koppakking vast staat met rekbouten van kop naar kruksaskast is de druk hier groot op en is dit het meest fragiele deel van de motor. De positieve zijde van deze constructie is het lage aantal trillingen in de draaiende delen waardoor de motor trager gaat slijten.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten