Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Opel Astra Cabrio

Senior Member RUBN's Avatar
    Ingeschreven
    04/2008
    Leeftijd
    25

Standaard Opel Astra Cabrio

Stof of staal voor Opel Astra Cabrio?

Hij komt pas in 2013, maar laat zich nu al betrappen: de nieuwe Opel Astra Cabrio. Hamvraag is natuurlijk of de dakloze Astra wederom een Cabrio-Coupé – TwinTop in Opel-taal – wordt of toch een stoffen kap krijgt.

Nu de Astra GTC onder de hoede van de afdeling marketingcommunicatie valt kunnen de technici van Opel hun aandacht vestigen op de vierde telg in de Astra-familie: de Opel Astra Cabriolet. In Rüsselsheim zijn zojuist de eerste prototypes naar buiten gerold en onze spionagefotografen waar er als de spreekwoordelijke kippen bij om enkele platen te schieten. Opel had daar natuurlijk zelfs ook op gehoopt om zodoende de aandacht op de nieuwe Volkswagen Golf Cabriolet te verstoren.

CC of Cabriolet
    Nieuwsgierig zijn we uiteraard naar Opel’s invulling van de dakconstructie. Wordt het weer een Astra TwinTop, dus met stalen dak of terug naar weleer met overdekking van canvas? De camouflage neigt naar dat laatste, maar de weg naar het productiestadium is nog lang en dus kan er nog van alles veranderen. Om zich te onderscheiden van de Golf Cabriolet – toch zijn belangrijkste rivaal – is de terugkeer van een hard dak de beste keus, maar in het geval van een klassieke kap staan de Peugeot 308 CC en de Renault Mégane CC te trappelen om de strijd aan te gaan. Opel heeft nog even.

Liposuctie
    Ook niet onbelangrijk voor Opel is de esthetische kant van de dakloze Astra. De vijfdeurs en de kakelverse GTC worden in het bijzonder geprijsd om hun geslaagde, sierlijke exterieur design en aan Opel om dit vast te houden bij de Astra Cabriolet. Bij de voorzijde levert dat geen problemen op, maar wat te doen met de omstreden, uitstekende derrière waar CC’s nogal last van blijken te hebben, zo ook de huidige Astra TwinTop. Afgaande op deze spyshots lijkt Opel daar vooralsnog geen antwoord op te hebben, maar nogmaals: wat niet is kan nog komen. Laten we in ieder geval hopen op zo’n liposuctiebehandeling.

freude am fahren

Ingeschreven
    04/2008
    Leeftijd
    25

Standaard

freude am fahren

Ingeschreven
    04/2008
    Leeftijd
    25
    freude am fahren

Ingeschreven
    04/2008
    Leeftijd
    25
    freude am fahren

Senior Member krizie's Avatar
    Ingeschreven
    04/2007
    Leeftijd
    37

Standaard

als ik kijk naar de vorm en de lengte van dat kofferdeksel gaan ze weer voor een stalen dak. wat ik dan weer jammer vind
    De Golf is meteen een wagen van de vorige generatie als de Astra ernaast staat.

_-_Lid Van Het Trouwe AW Opel Front_-_

Member
    Ingeschreven
    12/2004

Standaard

+ t'stalen dak van de Astra H trok op geen hol qua betrouwbaarheid. Dat zal weer wa worden zeker ;-p

Member
    Ingeschreven
    12/2008

Standaard

Ik heb nu zelf een drie zomers met de twintop gereden en heb nog maar 1 probleem gehad met het dak. Voor de rest werkt het prima, en rijd de auto aangenaam.
    Ik ben wel eens benieuwd of het stof of staal wordt, bij mijn dealer (Opel Hens lier) zeggen ze alleszins dat het terug een stalen dak wordt. En als ie even mooi wordt als de GTC dan zal de volgende terug een Astra Twintop worden, maar deze keer met een iets performantere motor erin.

Member lele's Avatar
    Ingeschreven
    04/2003
    Leeftijd
    33

Standaard

Komt, zoals de rest vh astra-gamma, meer dan goed!
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Member
    Ingeschreven
    12/2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
    Ik heb nu zelf een drie zomers met de twintop gereden en heb nog maar 1 probleem gehad met het dak. Voor de rest werkt het prima, en rijd de auto aangenaam.
    Ik ben wel eens benieuwd of het stof of staal wordt, bij mijn dealer (Opel Hens lier) zeggen ze alleszins dat het terug een stalen dak wordt. En als ie even mooi wordt als de GTC dan zal de volgende terug een Astra Twintop worden, maar deze keer met een iets performantere motor erin.
    Dan ben jij 1 van de gelukkigen die wél een marcherend dak heeft

Member
    Ingeschreven
    12/2008

Standaard

http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...dakloos-gespot

nu ook foto's met het dak open, maar er is duidelijk te zien dat de ingenieurs nog veel werk hebben.

Senior Member Jocar's Avatar
    Ingeschreven
    01/2008

Standaard

Vooralsnog valt de zomer van 2012 in het algemeen een beetje tegen, maar de voortekenen voor volgend jaar zijn nu al goed. Dan kunnen we namelijk genieten van de nieuwe Opel Astra Cabrio, waarin de ontwikkelingsmensen van Opel nu lekker met de kap open testen.

Dat er een open variant van de Astra zou komen, was natuurlijk al lang bekend, maar dit jaar zullen Opel-klanten er niet meer van kunnen genieten. Gezien de hoeveelheid camouflage zal de Astra voorlopig nog niet bij de dealer staan. We rekenen op een onthulling in Parijs, in september dit jaar, waarna de cabriolet aan het einde van dit jaar bij de lokale autohandel zal verschijnen. In ieder geval ruim op tijd voor de zomer van 2013 dus.
    In tegenstelling tot z’n voorganger krijgt de nieuwe Astra Cabrio weer een ouderwetse stoffen kap. Dat betekent minder gewicht en een slanker profiel. Om het dynamische karakter van de Cabrio te onderstrepen, krijgt de open Astra veel kenmerken mee van de sportieve GTC. Daarmee deelt de cabriolet waarschijnlijk ook het motorenaanbod, dus reken op de 1.4 en 1.6 Turbo en bij de diesels de 1.3, 1.7 en 2.0 CDTI.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
    2012 Kia Sportage

Ingeschreven
    01/2008

Standaard

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
    2012 Kia Sportage

Ingeschreven
    01/2008

Standaard

2012 Kia Sportage

Ingeschreven
    01/2008
    2012 Kia Sportage

Member
    Ingeschreven
    05/2009
    Leeftijd
    46

Standaard

een echte klasse bak !!! Wat een lijn !!!!

Senior Member nickotje's Avatar
    Ingeschreven
    10/2010

Standaard

Wauw, is wel een mooie auto! Ale, wordt een mooie auto

Member lele's Avatar
    Ingeschreven
    04/2003
    Leeftijd
    33

Standaard

Terug een canvas-dak, eindelijk!
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Moderator BMWMB's Avatar
    Ingeschreven
    01/2005
    Leeftijd
    43

Standaard

Idd, een canvas-dak is veel mooier dan een stalen dak. Dit komt dik in orde.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Member Matti_DG's Avatar
    Ingeschreven
    01/2012
    Leeftijd
    23

Standaard

Dit ziet er veelbelovend uit!

Member brammelo's Avatar
    Ingeschreven
    07/2010
    Leeftijd
    43

Standaard

They got my attention
    Saab 9-3 SS Vector TiD 150PK sinds 05/2005 - verkocht in 12/2010 na 260.000 km
    Saab 9-3 Cabrio Linear TTiD 160PK sinds 12/2010
    I'm going to take care of my SaabSlut. She will drop her top for me, and I'll get inside her. We'll be at least a hour. Don't wait up.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten