Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: BMW K1600gt/K1600gtl

  1. #21
    Moderator wooter's Avatar
    Ingeschreven
    02/2003
    Leeftijd
    34
    Berichten
    8.478

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    het was een testrit in groep.
    Je eerste probleem. Mijn broer heeft 'm ook zo getest en kon de voordelen tov een RT niet herkennen. Maar dat is ook omdat je ermee gaat rijden als een bompa in groep.

    Een motorfiets moet je altijd eens op je eentje testen, best met een parcours in gedachten doorheen de stad, doorgaande wegen en een stukje rustige snelweg wat je hebt gescout zodat je veilig wat kan testen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    Maar om eerlijk te zijn vind ik hem wel absoluut geen 5 keer meer waard dan mijn Bandit..
    Als naakte motorfiets vind ik de K 1600 GT al een beest van een machine, maar dan heb je er nog een laag accessoires (GPS, zadel- en handvatverwarming, instelbaar scherm, adaptieve xenon, ESA, tractiecontrole, ABS, zijkoffers, navigatie,...) en vind ik het totaal natuurlijk wel duur, maar ook correct. Iemand die een K 1600 GT koopt gaat er hopelijk niet 2000 km per jaar op zetten.

    Mijn testrit:


  2. #22
    Junior Member
    Ingeschreven
    09/2012
    Locatie
    Tilburg
    Leeftijd
    38
    Berichten
    8

    Standaard

    Mooi filmpje. Ik vind 'm een strak dashboard hebben.

  3. #23
    Junior Member
    Ingeschreven
    09/2008
    Leeftijd
    28
    Berichten
    22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    Maar om eerlijk te zijn vind ik hem wel absoluut geen 5 keer meer waard dan mijn Bandit..
    Ook niet zo moeilijk, nen Bandit is een van de meest el cheapo motos die er is. Alles is daar goedkoop goedkoop aan.
    Zet daar eender wat van enige kwaliteit en comfort naast en het kost instant het dubbel.

  4. #24
    Senior Member binnenmuisarchitekt's Avatar
    Ingeschreven
    12/2008
    Locatie
    Tielt
    Berichten
    9.472

    Standaard

    Nochtans zijn de motorblokken van Suzuki wel oerbetrouwbaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ST-Optic Bekijk Berichten
    "Dat keump hej néét op het gelèèg"* zegt de pap.

    * Vertaling voor de niet-limburgers: dat komt hier niet in huis.

  5. #25
    Senior Member M3 is the best's Avatar
    Ingeschreven
    04/2003
    Locatie
    Overmere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4.925

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk Berichten
    Ook niet zo moeilijk, nen Bandit is een van de meest el cheapo motos die er is. Alles is daar goedkoop goedkoop aan.
    Zet daar eender wat van enige kwaliteit en comfort naast en het kost instant het dubbel.
    Wat wil je daar mee zeggen? Dat een bandit brol is? Misschien zijn die andere moto's wel overpriced?

    Ik kan alleen maar zeggen dat ik nooit van mijn leven 5x meer zou uitgeven voor een K1600 dan aan mijn bandit, omdat hij gewoonweg voor mij niet 5x beter is dan de bandit.

    Ik zit nu al aan mijn 3de bandit, en heb daar nooit problemen mee gehad.. En het vroege koppel van een 1250 heb ik op geen enkele andere moto gevoeld die ik gereden heb.
    BMW E39 525d Touring '01
    Suzuki Bandit 1250 GT '08

  6. #26
    Moderator wooter's Avatar
    Ingeschreven
    02/2003
    Leeftijd
    34
    Berichten
    8.478

    Standaard

    Een bandit is leuk voor de lokale ritjes, maar daarmee dagelijks 200 km pendelen is gestoord. Betrouwbaar of niet.

    Die K1600GT is dan 5 keer zo duur, maar dat is ook het verschil tussen een Suzuki Swift en een BMW 535d.

  7. #27
    Senior Member Individualizer's Avatar
    Ingeschreven
    01/2008
    Locatie
    Brugge
    Leeftijd
    37
    Berichten
    2.554

    Standaard

    Normaal ga ik me volgende maand zo ene bestellen. Alleen twijfel ik tussen de GT en GTL.
    Op de huidige K1200GT vind ik het zadel te hard en staat het stuur te ver naar voor voor een ukkie van 1m70. Daarom denk ik steeds meer om voor de GTL te gaan. Het prijsverschil is € 1000 voor ene met alle opties dus dat maakt niets uit.
    Wat ik ook zie is dat de GTL langer is dan de GT (2489mm en 2324mm), weet iemand of dan ook de wielbasis langer is? Want dat zou voor mij direct een NO GO zijn. Maar ik vermoed dat dit enkel komt doordat de GTL standaard een topkoffer heeft en zo verder uitsteekt naar achter?
    Verder vraag ik me ook af wat er nieuw is aan het 2013 model. De bevestiging van de extra led lichten zou veranderd zijn en het kleurenpallet vernieuwd, en ook het touchscreen zou een paar extra functies hebben. verder nog geen info gevonden.
    En weet iemand trouwens wanneer de salonvoorwaarden normaal kenbaar gemaakt worden?
    Alle tips welkom.
    2013 BMW F20 M135iA - the perfect compromise!

  8. #28
    Senior Member Individualizer's Avatar
    Ingeschreven
    01/2008
    Locatie
    Brugge
    Leeftijd
    37
    Berichten
    2.554

    Standaard

    OK gevonden op de BMW site, de wielbasis van beide is 1680mm. Toch wel een verschil met de 1572mm van de K1200GT..
    2013 BMW F20 M135iA - the perfect compromise!

  9. #29
    Moderator wooter's Avatar
    Ingeschreven
    02/2003
    Leeftijd
    34
    Berichten
    8.478

    Standaard

    De GTL is langer omdat de topkoffer een paar centimeter naar achteren is geplaatst. Als je de GT met kopkoffer bestelt, dan zit die topkoffer op zijn RT's gemonteerd en is het baggagerekje volledig lichtgrijs gespoten. En natuurlijk bij de GTL is de topkoffer inbegrepen, bij de GT niet. Met de GTL is het kunststof middenstuk van het baggagerekje zwart zoals het zadel.



    Denk eraan dat de GTL gelimiteerd is op 220 km/u, en de GT op 250 km/u.

    Verder voor de zitpositie is het zadel en de voetsteunen anders.

    Beste is dat je met beide een testrit gaat doen.

  10. #30
    Senior Member timothy's Avatar
    Ingeschreven
    11/2003
    Locatie
    Hemelveerdegem
    Leeftijd
    27
    Berichten
    4.673

    Standaard

    Eergisteren heel lang achter zo eentje gereden met de scooter. Wat maakt dat een machtig geluid, zowel stationair (ik stond er een paar keer naast/achter aan de lichten) als wanneer hij doortrekt... manman

    Grappig was wel dat nadat ik de eerste keer achter hem komen staan was aan de lichten, hij telkens een stuk harder optrok (wat wil je, 125 vs 1600 cc), maar telkens de pech had om voor't rood te staan, ik had altijd geluk dat ik net aankwam net voor het groen ging worden, dus kon altijd mooi aansluiten. Heef toch zo'n 6-7 km geduurd en hij had de pech 5x voor't rood te staan daartussenin...

    Toen ik op't einde mijn oprit moest opdraaien en mijn pinker opzette, stak hij toch zijn been uit om 'salu' te zeggen (hadden ook al begroet aan de eerste lichten). Zalige motor!

    Wat verbruikt zoiets, gemiddeld? Lijkt me wel zo'n moto waar je 200k km kan opzetten...
    1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
    1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
    2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (123.500 km and counting)
    2012 Honda PCX 125 (25.900 km and counting)
    2013 Fiat 500 1.2i Lounge (7.500 km and counting)

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  



Metriweb