Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: verloopstekker 7polig -> 13 polig

Member Kevin_'s Avatar
    Ingeschreven
    02/2010

Standaard verloopstekker 7polig -> 13 polig

Ik heb een nieuwe wagen gekocht met afneembare trekhaak. Het gaat over een nieuwe Opel Astra J.
    Nu is deze trekhaak voorzien van een 13 polige stekker. Gisteren wou ik mijn nieuwe fietsrek (7polig) van Thule aansluiten met een verloopstekker van Bosal maar deze paste niet.

Na wat googlen weet ik nu dat er een multicon of jeager versie is.
    Ik denk dat ik een multicon gekocht heb maar een jeager nodig heb.
    Iemand enig idee wat voor type stekker die op een opel astra staat?

Member Evert's Avatar
    Ingeschreven
    05/2008
    Leeftijd
    27

Standaard

Bestaat er geen speciaal tussenstuk om van 13-polig naar 7-polig te gaan? mss even informeren bij je Opel-dealer of een zaak waar ze trekhaken naplaatsen of allerhande campingartikelen verkopen.
    2010 Opel Astra H 1.7 CDTI Ecoflex Cosmo

Member Kevin_'s Avatar
    Ingeschreven
    02/2010

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
    Bestaat er geen speciaal tussenstuk om van 13-polig naar 7-polig te gaan? mss even informeren bij je Opel-dealer of een zaak waar ze trekhaken naplaatsen of allerhande campingartikelen verkopen.
    Ik heb zo een tussenstuk gekocht maar blijkbaar zijn er 2 uitvoeringen : Multicon en jaeger.
    Ik heb zelf nog wat gegoogled en heb het gevonden denk ik.
    Vanop 1 of andere camping site :

De twee grootste aanbieders van 13-polige stekkers en stekkerdozen zijn Multicon en Jaeger. Op de WeST-stekkerdoos van Multicon kan naast de 13-polige stekker van WeST ook een 7-polige stekker worden aangesloten. Hiervoor is dus geen adapter(kabel) nodig in tegenstelling tot de stekkerdoos van Jaeger (ook wel Volta of DIN genoemd). Hier heb je wel een adapter(kabel) voor nodig om een 7-polige stekker aan te sluiten. Dit zou een reden kunnen zijn om te kiezen voor de WeST van Multicon.

Omdat de Duitse auto- en caravanindustrie heeft gekozen voor de Jaeger lijkt het er echter op dat dit de standaard zal worden. De prijs van een Jaeger stekker + stekkerdoos bedraagt ruim EUR 21,- De WeST is met ongeveer EUR 31,- dus zo'n EUR 10,- duurder. Je hebt dan echter geen adapter nodig voor een 7-polige stekker (EUR 15,-).
    Aan de hand van afbeeldingen google denk ik dat ik de verkeerde gekocht heb.
    Straks eens mee terugrijden en is achter vragen.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten