Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 62

Onderwerp: SUV rapper kapot na trekken?

  1. #1
    Junior Member
    Ingeschreven
    01/2010
    Locatie
    Brugge
    Leeftijd
    28
    Berichten
    6

    Standaard SUV rapper kapot na trekken?

    Thuis rijden wij met een VW Touareg die ondertussen al 6 jaar oud is.
    Hij wordt al altijd gebruikt om onze boot (2ton) te trekken in de zomer.
    Soms zijn dat wel eens verre afstanden van 1000km of korte afstanden van 20km.
    De laatste 3 jaar ondervonden we al niets anders dan problemen met onze wagen dus vinden we het tijd om een nieuwe SUV aan te schaffen.
    Nu zijn we een beetje bang dat we binnen enkele jaren weer hetzelfde zullen tegenkomen als met de Touareg.
    Zou het kunnen dat je auto rapper verslijt van zo'n gewichten te trekken?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Member Tomaat's Avatar
    Ingeschreven
    12/2009
    Locatie
    Groot-Evergem
    Leeftijd
    22
    Berichten
    239

    Standaard

    Is een SUV niet gemaakt om te trekken??
    Overweeg eens een echte SUV waar dat soort dingen allemaal geen probleem mee zijn. Ik denk aan Jeep, Toyota LC enz... No offense, maar dat zal een pak schelen en bewijst nogmaals dat wanneer men een auto wat hoger op de poten zet, en een grotere maat poten aanpast men nog geen goede SUV heeft...

    Edit: heb eigenlijk niet op je vraag geantwoord...
    Ja: een auto verslijt meer door gewicht te trekken (denk maar aan koppeling)
    Nee: het zou niet bijster veel extra problemen mogen geven, zeker niet voor een SUV...

  3. #3
    Senior Member JanC's Avatar
    Ingeschreven
    11/2003
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    26
    Berichten
    18.569

    Standaard

    2.5 TDI?
    Die zal al ferm zijn best moeten doen om dat te trekken, denk ik...

  4. #4
    Senior Member BlackFox's Avatar
    Ingeschreven
    11/2005
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    26
    Berichten
    33.999

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
    Is een SUV niet gemaakt om te trekken??
    Overweeg eens een echte SUV waar dat soort dingen allemaal geen probleem mee zijn. Ik denk aan Jeep, Toyota LC enz... No offense, maar dat zal een pak schelen en bewijst nogmaals dat wanneer men een auto wat hoger op de poten zet, en een grotere maat poten aanpast men nog geen goede SUV heeft...
    Zo'n Touareg zou toch nog iet of wat in de buurt moeten komen van een degelijke SUV, in vergelijking met die patserbakken.

  5. #5
    Junior Member
    Ingeschreven
    01/2010
    Locatie
    Brugge
    Leeftijd
    28
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
    2.5 TDI?
    Die zal al ferm zijn best moeten doen om dat te trekken, denk ik...
    Jep de 2.5TDI, hij kan hem nog goed vooruit trekken. Haalt vlot 120

  6. #6
    Member Tomaat's Avatar
    Ingeschreven
    12/2009
    Locatie
    Groot-Evergem
    Leeftijd
    22
    Berichten
    239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Zo'n Touareg zou toch nog iet of wat in de buurt moeten komen van een degelijke SUV, in vergelijking met die patserbakken.
    Patserbakken??? Ik denk dat dingen als X5 en Touy eerder patserbakken zijn (alhoewel ze der wel goed uitzien, moet ik toegeven)

    Een kennis van ons reed met zijn boot naar duitsland, hij met een LC, zijn kameraad met een ML met ook een boot achter (ongeveer zelfde gewicht)... De ML wou de LC volgen bergop, maar heeft hem langs de kant mogen zetten en laten afkoelen...

  7. #7
    Senior Member glennvc's Avatar
    Ingeschreven
    11/2003
    Locatie
    Heist-op-den-Berg
    Leeftijd
    25
    Berichten
    2.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
    Jep de 2.5TDI, hij kan hem nog goed vooruit trekken. Haalt vlot 120
    Dat lijkt me toch nip allemaal. Ik kan me voorstellen dat zo'n boot redelijk wat luchtweerstand veroorzaakt. Standaard haalt zo'n 2.5 TDI slechts 185 ofzo, als je dan nog 120 aantikt kan het al goed zijn dat je in de buurt van het maximaal vermogen komt. Continu zo'n last aanleggen lijkt me niet ideaal.

    Over wat voor problemen gaat het hier?

  8. #8
    Senior Member BlackFox's Avatar
    Ingeschreven
    11/2005
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    26
    Berichten
    33.999

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
    Patserbakken??? Ik denk dat dingen als X5 en Touy eerder patserbakken zijn (alhoewel ze der wel goed uitzien, moet ik toegeven)
    Met patserbakken bedoel ik dan ook uiteraard een X5, Q7, ML en ander schoolkindermama gespuis

  9. #9
    Senior Member glennvc's Avatar
    Ingeschreven
    11/2003
    Locatie
    Heist-op-den-Berg
    Leeftijd
    25
    Berichten
    2.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomaat Bekijk Berichten
    Patserbakken??? Ik denk dat dingen als X5 en Touy eerder patserbakken zijn (alhoewel ze der wel goed uitzien, moet ik toegeven)

    Een kennis van ons reed met zijn boot naar duitsland, hij met een LC, zijn kameraad met een ML met ook een boot achter (ongeveer zelfde gewicht)... De ML wou de LC volgen bergop, maar heeft hem langs de kant mogen zetten en laten afkoelen...
    Zo'n Touey en een X5, dat zijn toch nog twee zeer aparte wagens hoor. Een Touareg wordt geleverd met terreinreductie en is denk ik zelfs te verkrijgen met sperdifferentiëlen. Op de vorige ML was dat ook allemaal te krijgen denk ik? Ook nog op de huidige? Ik weet dat die softer is, maar was er geen off-road pakket te verkrijgen? Ik denk in alle geval dat een Touareg met de juiste opties (luchtvering, krachtige motor, sper, banden) op niet veel moet onderdoen voor een Landcruiser of iets dergelijks. Al zal die laatste waarschijnlijk wel "the dady" zijn.



    Ik zou aan de topicopener zeggen: koop hetzelfde maar dan in V10, maar dat ding is dan weer zo krachtig en koppelrijk dat de versnellingsbak het zonder last al niet lang volhoudt. Om nog maar te zwijgen van de taksen. Een 3.0 TDI misschien dan maar? Anders een Range of een LC.

  10. #10
    Junior Member
    Ingeschreven
    01/2010
    Locatie
    Brugge
    Leeftijd
    28
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Dat lijkt me toch nip allemaal. Ik kan me voorstellen dat zo'n boot redelijk wat luchtweerstand veroorzaakt. Standaard haalt zo'n 2.5 TDI slechts 185 ofzo, als je dan nog 120 aantikt kan het al goed zijn dat je in de buurt van het maximaal vermogen komt. Continu zo'n last aanleggen lijkt me niet ideaal.

    Over wat voor problemen gaat het hier?
    De topsnelheid van onze touareg is slechts 150 zonder boot.
    Het zijn meestal Electronica problemen (lichten, signalen op dashboard, automatische vensters, ...)
    Zo was laatst de airco gesneuveld en toevallig blokkeerden de automatische ruiten. Daar zaten we dan int zuiden van frankrijk...
    Vorige maand is onze Kardan as nog gesneuveld

  11. #11
    Senior Member BlackFox's Avatar
    Ingeschreven
    11/2005
    Locatie
    Limburg
    Leeftijd
    26
    Berichten
    33.999

    Standaard

    150?

  12. #12
    Member Tomaat's Avatar
    Ingeschreven
    12/2009
    Locatie
    Groot-Evergem
    Leeftijd
    22
    Berichten
    239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
    De topsnelheid van onze touareg is slechts 150 zonder boot.
    Het zijn meestal Electronica problemen (lichten, signalen op dashboard, automatische vensters, ...)
    Zo was laatst de airco gesneuveld en toevallig blokkeerden de automatische ruiten. Daar zaten we dan int zuiden van frankrijk...
    Vorige maand is onze Kardan as nog gesneuveld
    Electronicaproblemen zullen volgens mij geen gevolg zijn van het gewicht... kardan, daz wat anders...

  13. #13
    Junior Member
    Ingeschreven
    01/2010
    Locatie
    Brugge
    Leeftijd
    28
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    150?

    jep, het is raar...
    Ook is de isolatie van de motor zo slecht dat je moet rappen naar elkaar vanaf je boven de 100 gaat.

  14. #14
    Senior Member toere's Avatar
    Ingeschreven
    04/2005
    Locatie
    Gullegem
    Leeftijd
    48
    Berichten
    33.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
    De topsnelheid van onze touareg is slechts 150 zonder boot.
    Het zijn meestal Electronica problemen (lichten, signalen op dashboard, automatische vensters, ...)
    Zo was laatst de airco gesneuveld en toevallig blokkeerden de automatische ruiten. Daar zaten we dan int zuiden van frankrijk...
    Vorige maand is onze Kardan as nog gesneuveld
    150

    Ik heb eens met een 2.5 TDI 180 gereden zonder problemen

  15. #15
    Senior Member glennvc's Avatar
    Ingeschreven
    11/2003
    Locatie
    Heist-op-den-Berg
    Leeftijd
    25
    Berichten
    2.324

    Standaard

    Inderdaad, die elektronicaproblemen hadden ook de kop opgestoken zonder het trekken van een boot denk ik. Ik dacht dat het hier effectief ging om gesneuvelde versnellingsbakken, gebarsten motorblokken, afgebroken achterassen...

    Elektronicaproblemen zijn gewoon een ziekte van de tijd. En dan mag je eender welke Duitser of Engelsman kopen, overal zitten er wel een paar rotte appels. Misschien dat je toch best voor Toyota gaat als je zo'n dingen wilt vermijden?


    edit: Het is een 2.5 TDI. Was het één van de eerste misschien? Die 2.5 is toch niet zooo lang leverbaar geweest dacht ik?

  16. #16
    Member Tomaat's Avatar
    Ingeschreven
    12/2009
    Locatie
    Groot-Evergem
    Leeftijd
    22
    Berichten
    239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Zo'n Touey en een X5, dat zijn toch nog twee zeer aparte wagens hoor. Een Touareg wordt geleverd met terreinreductie en is denk ik zelfs te verkrijgen met sperdifferentiëlen. Op de vorige ML was dat ook allemaal te krijgen denk ik? Ook nog op de huidige? Ik weet dat die softer is, maar was er geen off-road pakket te verkrijgen? Ik denk in alle geval dat een Touareg met de juiste opties (luchtvering, krachtige motor, sper, banden) op niet veel moet onderdoen voor een Landcruiser of iets dergelijks. Al zal die laatste waarschijnlijk wel "the dady" zijn.



    Ik zou aan de topicopener zeggen: koop hetzelfde maar dan in V10, maar dat ding is dan weer zo krachtig en koppelrijk dat de versnellingsbak het zonder last al niet lang volhoudt. Om nog maar te zwijgen van de taksen. Een 3.0 TDI misschien dan maar? Anders een Range of een LC.
    Op een SUV zou dat geen optie mogen zijn om SUV-waardig te zijn, daz mijn gedacht... Maar k weet dat niet veel mensen die delen. Vind al die toestanden standaard nogal wanabee-SUV...

  17. #17
    Junior Member
    Ingeschreven
    01/2010
    Locatie
    Brugge
    Leeftijd
    28
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Inderdaad, die elektronicaproblemen hadden ook de kop opgestoken zonder het trekken van een boot denk ik. Ik dacht dat het hier effectief ging om gesneuvelde versnellingsbakken, gebarsten motorblokken, afgebroken achterassen...

    Elektronicaproblemen zijn gewoon een ziekte van de tijd. En dan mag je eender welke Duitser of Engelsman kopen, overal zitten er wel een paar rotte appels. Misschien dat je toch best voor Toyota gaat als je zo'n dingen wilt vermijden?


    edit: Het is een 2.5 TDI. Was het één van de eerste misschien? Die 2.5 is toch niet zooo lang leverbaar geweest dacht ik?
    Jep, twas één van de eerste. misschien daarmee...

  18. #18
    Junior Member
    Ingeschreven
    01/2010
    Locatie
    9000
    Leeftijd
    32
    Berichten
    6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nic0 Bekijk Berichten
    Thuis rijden wij met een VW Touareg die ondertussen al 6 jaar oud is.
    Hij wordt al altijd gebruikt om onze boot (2ton) te trekken in de zomer.
    Soms zijn dat wel eens verre afstanden van 1000km of korte afstanden van 20km.
    De laatste 3 jaar ondervonden we al niets anders dan problemen met onze wagen dus vinden we het tijd om een nieuwe SUV aan te schaffen.
    Nu zijn we een beetje bang dat we binnen enkele jaren weer hetzelfde zullen tegenkomen als met de Touareg.
    Zou het kunnen dat je auto rapper verslijt van zo'n gewichten te trekken?

    Alvast bedankt!
    Echt jammer voor je maar van quasi alle SUV's op de markt heb je het model met verruit de meeste problemen (volgens oa. ADAC, DEKRA, ANWB, ....) in de periode dat jij hem kocht

    Het valt ook op dat in die klasse de betrouwbaarheid slechter is dan pakweg C segment.

    Mocht je veranderen - neem eens een kijkje bij BMW, Mercedes, Range Roover en Toyota, de mercedes ML en de X3 zijn de laatste 5 jaar wel heel goed gebleken.

    Ben geen specialist op auto -vlak maar heb reeds wat ervaring met bvb landcruiser 100, defender, terrano, hilux en ML, allen voor gebruik in de bouwsector - vrij grote lasten van meer dan 2 ton hoor.

  19. #19
    Senior Member Levi's Avatar
    Ingeschreven
    12/2007
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Leeftijd
    25
    Berichten
    2.997

    Standaard

    Tomaat, zoek eens de definitie op van een SUV.

  20. #20
    Senior Member
    Ingeschreven
    12/2007
    Locatie
    Maaseik
    Leeftijd
    47
    Berichten
    8.622

    Standaard

    De Touareg heeft bij z'n lancering behoorlijk wat last gehad van kinderziektes. De 2.5tdi is ook niet de meest geschikte motor om in zo'n zware wagen te lepelen.
    Volgende keer zeker minstens voor een 3.0L kiezen.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  



Metriweb