Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: autokeuring voor verkoop

Junior Member
    Ingeschreven
    01/2006

Standaard autokeuring voor verkoop

Ik ga een nieuwe wagen kopen en kan mijn huidige wagen van 3 jaar oud overlaten in de garage. Ik kan die wagen ook particulier aan iemand verkopen, maar dan moet die blijkbaar eerst gekeurd worden voor verkoop.

Mijn vraag is nu: kan ik die wagen nog altijd gewoon overlaten aan de garage voor de afgesproken overnameprijs indien hij niet slaagt voor de keuring voor verkoop aan particulieren?

Moet ik dat dan aan de gargage melden of geef ik hen dan gewoon mijn roze kaart aan hen af zoals dat normaal gaat?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Senior Member elio's Avatar
    Ingeschreven
    07/2006
    Leeftijd
    40

Standaard

Ik neem aan dat de garage uw auto gezien heeft voordat ze er een prijs op plakten? Normaal geldt die overnameprijs zolang uw auto in dezelfde staat blijft, gekeurd of niet. Het zou me trouwens verbazen dat een wagen van 3 jaar oud niet door de keuring geraakt, als hij "normaal" onderhouden is.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Junior Member
    Ingeschreven
    01/2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat de garage uw auto gezien heeft voordat ze er een prijs op plakten? Normaal geldt die overnameprijs zolang uw auto in dezelfde staat blijft, gekeurd of niet. Het zou me trouwens verbazen dat een wagen van 3 jaar oud niet door de keuring geraakt, als hij "normaal" onderhouden is.
    ja, altijd goed onderhouden in de garage. Maar kunnen ze mij nu bijvoorbeeld afkeuren als de lichten niet goed afgesteld staan... het lijkt te gek voor woorden, maar je weet maar nooit.

Ik vind het al belachelijk dat ik zo'n jonge wagen moet gaan laten keuren voor verkoop, pure geldklopperij in mijn opinie zeker omdat een wagen normaal pas na vier jaar gekeurd moet worden.

Senior Member BEEMER's Avatar
    Ingeschreven
    12/2002
    Leeftijd
    33

Standaard

Ik heb een bemerking op de keuring gehad voor mijn lichten. Daar word je zeker niet voor afgekeurd.
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW 520d 2002
    BMW 525da touring 2003
    BMW 635csi 1985
    BMW 728i 1999

2x BMW 635csi 1981 & BMW 320 1977 -> RIP
    BMW 635csi 1980 & Opel corsa 1.7dti sport 2003 -> sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001 -> sold

Member Skippie's Avatar
    Ingeschreven
    10/2007
    Leeftijd
    33

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door diezel Bekijk Berichten
    ja, altijd goed onderhouden in de garage. Maar kunnen ze mij nu bijvoorbeeld afkeuren als de lichten niet goed afgesteld staan... het lijkt te gek voor woorden, maar je weet maar nooit.

Ik vind het al belachelijk dat ik zo'n jonge wagen moet gaan laten keuren voor verkoop, pure geldklopperij in mijn opinie zeker omdat een wagen normaal pas na vier jaar gekeurd moet worden.
    ik vind eigenlijk normaal dat je de wagen moet laten keuren voor verkoop als je hem particulier verkoopt. Zelfs al is hij maar een jaartje oud.
    Dit is zowat de enige (al is het niet echt waterdicht) controle dat er geen malafiede praktijken gebeuren.

En ook voor de kopers is dit toch wel een manier van zekerheid. Ik zou jouw gezicht eens willen zien als je net een 3jaar oude wagen gekocht hebt denkende dat je deer eerste paar jaren goed zit en na een maand blijkt dat je bijvoorbeeld 4nieuwe schokdempers nodig hebt.

En als je je wagen goed onderhouden hebt is het maar een formaliteit en een beetje tijd dat je er moet insteken maar je krijgt meer geld voor je wagen terug dan dat je hem aan de garage overlaat. Niets gaat voor niets he

En over die lichten !!! Dat ze daar maar voor afkeuren. niets zo irritant als van die pipo's waarvan de lichten naar overal schijnen behalve voor hen op de grond. Ik moet elke avond over een 2km lange rechte baan zonder straatverlichting en vooral zonder fiets of voedpad. Heel tof als je dan al door een tegenligger van 1km ver zo verblind wordt en je dus totaal niet meer ziet of er een voetganner of fietser is.
    * Lancia Delta Integrale EVO (1992) *
    * VW Golf V 2.0 TDI *

" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "(by: Mario Anddretti)

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten