Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Aanhangwagen elektriciteit geen rem noch knipperlicht

Junior Member
    Ingeschreven
    09/2009

Standaard Aanhangwagen elektriciteit geen rem noch knipperlicht

Hey

Ik heb een tweedehands bestelwagentje gekocht, een opel combo en ook een aanhangwagen (niet samen)
    Nu heb ik een probleem met de elektriciteit van de aanhangwagen.
    Enkel de remlichten en mistlicht doen het. Lichten en richtingaanwijzers niet.
    Ik heb de stekker al uitgemeten en die geeft spanning zoals het hoort als ik licht of richtingaanwijzer aansteek.
    Als ik de lichtbehuizing op de aanhangwagen open vijs en daar op de fiches meet, heb ik ook spanning. Lampjes zijn ook goed.
    Steek ik de lampkes er echter in, dan werken ze toch niet.

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn. Kan het dat de wagen niet voldoende stroom geeft naar de aanhangwagen?

Alvast bedankt voor de tips...

Senior Member krizie's Avatar
    Ingeschreven
    04/2007
    Leeftijd
    37

Standaard

slechte massaverbinding ergens...
    De Golf is meteen een wagen van de vorige generatie als de Astra ernaast staat.

_-_Lid Van Het Trouwe AW Opel Front_-_

Senior Member frekkel's Avatar
    Ingeschreven
    04/2005

Standaard

of slechte massa of de lamphoudertjes zelf die geoxideerd zitten.

bij punt één: pak zelf eens massa sebiet op de remorque en kijk als ze dan branden. branden ze dan is de massa kabel niet goed. et zij de aansluitingen of de kabel zelf

bij punt twee: neem de lampjes er uit en kijk of het houdertje zuiver is. zo niet: wegkrabben met toernavies en nog eens proberen. of de aansluitpuntjes eens gewoon tegen de lamp houden, dus zonder houdertje

Member Atlantis's Avatar
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

steek er uw lampkes in en meet met de zwarte pen van je meter op een goede massa en 1st met de rode pen op de 2 van je lampvoet . Dat moet ong 12 V geven .
    meet dan met je rode pen op de massa van je lampje zelf . Dat mag maximum 0,5 V geven .

in het eerste geval is er een slechte verbinding met de + als je minder dan 12 V hebt
    in het tweede geval is de verbinding met massa slecht ( >0,5 V )

spanning meten met een losgetrokken stekker of een uitgehaalde verbruiker is compleet zinloos : als de draad nog met een haartje aaneen hangt , meet je de voedingsspanning en ga je compleet de mist in .
    Veel voorkomende meetfout van techniekers .
    mercedes-benz is the best - then there is unfortunately the rest

Member Atlantis's Avatar
    Ingeschreven
    03/2008

Standaard

die "2" staat daar niks te doen ; dat moet "met de rode pen op de + van je lampvoet " zijn
    mercedes-benz is the best - then there is unfortunately the rest

JeVeE
    Guest

Standaard

het zijn toch de juiste lampjes? had onlangs ook zoiets voor en bleek 24volt ipv 12volt te zijn dus werkten ze natuurlijk niet

Member
    Ingeschreven
    07/2008
    Leeftijd
    47

Standaard

Probleem al opgelost ?

Junior Member
    Ingeschreven
    09/2009

Standaard

Ik heb dit weekend eens alles uitgemeten.
    Op de lampjes die niet branden, bv. pinkers, daar meet ik 0 volt met de lampjes er in, als de pinker opstaat tenminste.
    Op de lampjes die wel branden meet ik de voedingsspanning.
    Ik heb aan een reservelampje 2 draadjes gehangen en zo gemeten op de stekker die uit de wagen komt, daar meet alles ok.
    Er zit nog een aftakdoos onder de aanhangwagen die naar linker en rechtelicht gaat, ik zal nog eens meten met het lampje of ik toch daaral iets doorkrijg... dan weet ik tenminste of er een slecht contact is in de stekker of in de lampbehuizing of op welk stuk draad.

Junior Member
    Ingeschreven
    09/2009

Standaard

Ik heb uiteindelijk een nieuwe 7-polige stekker op de aanhangwagen gestoken en alles werkte meteen!
    Bij de oude waren de vijsjes/contacten binnenin echt wel erg verroest...
    Bedankt aan alle posters voor de tips!

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten