Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 66

Onderwerp: Pakketjes versturen / ontvangen met "De Post"

Member De Fille's Avatar
    Ingeschreven
    01/2007
    Leeftijd
    30

Standaard Pakketjes versturen / ontvangen met "De Post"

Voorbije donderdagvoormiddag een bestelling geplaatst bij wax-it.be, levering was de dag nadien voorzien. Great service Bert !

Maar dan ........ onze vrienden van "De Post", u weet wel die rode camionetjes met witte hoorn ...
    GODDAMN !!!!!!!!!

Er was gezorgd dat de hele dag iemand thuis was zodat het pakketje ontvangen kon worden. Normaal is die postbestelling in de voormiddag rond 11 uur. So far, so good ... rond 12 uur nog steeds niemand aan de deur gehad, of toch ... dat dachten we.
    Na het ledigen van de brievenbus vonden we een papiertje in de brievenbus met de melding dat er om 11 uur iemand aan de deur was geweest, maar dat er niemand thuis was. Ik kan u verzekeren, er was wel degelijk iemand thuis en het was oerstil, aangezien mijn broer moet studeren voor herexamens. Even gecheckt of onze bel nog werkte, en jawel hoor die deed het.

Boze telefoon naar het postkantoor om uit te leggen wat er gebeurd was en geëist dat dat pakket in de namiddag nog zou gebracht worden. "Sorry, maar dat zal niet gaan, de postbediende die de pakjes rondbrengt zijn dienst zit er al op, u zal het pakket maandag zelf moeten gaan ophalen op het postkantoor".

WTF, niet moeilijk, als die mens overal gewoon een papiertje in de brievenbus steekt met de melding "helaas, er was niemand thuis ...." en linea recta naar kantoor terug rijdt en daar alle "niet-bezorgbare" pakketjes afzet, dan is het niet moeilijk dat die mens snel gedaan heeft.
    Toevallig was het gisteren (vrijdag dus) mooi weer, wilde die persoon mss snel naar huis om nog te genieten of is dit eerder standaard procedure ?

Wat denken jullie hiervan en heeft iemand dit ook al voorgehad ? Wat een praktijken ...

Oh ja, we mochten een "klacht" doorsturen via de website, lekker gemakkelijk te deleten dus EN er worden blijkbaar geen schriftelijke antwoorden verstuurd.

Ik bestel wel vaker via internet, en meestal wordt dat via TNT ofzo geleverd, nog nooit problemen gehad. Eén keer eens iets met de post en 't is van da ... * zucht *

--> Wax-it, gelieve niets meer met de post te versturen, da zijn krabbers

Member
    Ingeschreven
    01/2004

Standaard

1 woord, 5 lettergrepen

Senior Member wisali's Avatar
    Ingeschreven
    12/2008
    Leeftijd
    36

Standaard

ook al meermaals meegemaakt.
    als een pakje te groot is naar hun goesting nemen ze dat gewoon niet mee, en deponeren ze zonder bellen gewoon het afhaalbriefje.
    je kon wel dat pakje vrijdagmiddag al gaan afhalen zijn. ze zetten er altijd een dag late rop. maar van als de postbode terug binnen is kan je dat opeisen.
    wimoptiek.be op

Member De Fille's Avatar
    Ingeschreven
    01/2007
    Leeftijd
    30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
    je kon wel dat pakje vrijdagmiddag al gaan afhalen zijn. ze zetten er altijd een dag late rop. maar van als de postbode terug binnen is kan je dat opeisen.
    Het ding is, je betaalt De Post om dat bij je thuis af te leveren, niet "tot in de buurt van je huis".
    Ik maak tijd om het te ontvangen (5 minuten), niet om het te gaan halen (als je alles samentelt 60 minuten).

Als ze geen grotere pakketten kunnen/willen afleveren, moeten ze die dienst niet aanbieden eh. Dat die post-markt maar zo snel mogelijk volledig vrij gemaakt wordt, ook wat brieven betreft. Dan gaan ze misschien wat minder arrogant monopolie-gedrag vertonen...

Senior Member Alexanderr's Avatar
    Ingeschreven
    10/2002
    de; v -s voor een bep. doel uitgezocht terrein
    Leeftijd
    28

Standaard

Zelfde ervaringen hier. Pakketjes via De Post; altijd gezever.

Member
    Ingeschreven
    01/2004

Standaard

Dan spreken we nog niet over de werkelijke kost van de diensten van de Post (via het belastingsgeld). Ik refereer dan ook naar m'n post hierboven.

Member Spooksken's Avatar
    Ingeschreven
    01/2008
    Leeftijd
    24

Standaard

Yup, hetzelfde hier, van de 5 keer dat ik iets via de Post moest krijgen is het maar 1 keer "goed" verlopen (een dvd die hij in de brievenbus had gezwierd) Grotere pakketjes zijn altijd opgehaald moeten worden wegens "niet thuis" (terwijl dat dus wél zo was).

Zoals hierboven gezegd, vrijmaking van de sector kan niet vlug genoeg gebeuren imo.

Member
    Ingeschreven
    03/2008
    Leeftijd
    34

Standaard

hehe, ik koop redelijk veel via e-bay
    vrouw is altijd thuis, sommige pakketjes krijg ik niet meer uit mijn brievenbus (model aan de muur). Hoe ze dat er in stampen niet normaal... en die tarieven is ook niet normaal, naar nederland kost enorm veel maar anders om bijna niks....

Member Scaglietti's Avatar
    Ingeschreven
    04/2007
    Leeftijd
    26

Standaard

Toch even reageren, doe zelf al 5 jaar vakantiewerk op de Post.

Heb nog nooit gedaan wat de topicstarter zegt, ik bel altijd aan (merk ik geen beweging na een 20 tal seconden wandel ik rustig naar de postbus om het briefje te deponeren, soms komt er dan nog wel iemand opendoen, maar zelden).

Ik kan echter bijna zeker zeggen dat er postbodes zijn die gewoon het briefje in de bus gooien, zeker als ze van mening zijn dat er daar meestal niemand thuis is.. Al denk ik niet dat het echt zoveel voorkomt als jullie hier zeggen.. Maar dit kan echt van het postkantoor en het beleid daar afhangen.
    2010-2013: Mini One D
    2014-.......: Volvo C30

Member De Fille's Avatar
    Ingeschreven
    01/2007
    Leeftijd
    30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scaglietti Bekijk Berichten
    Toch even reageren, doe zelf al 5 jaar vakantiewerk op de Post.

Heb nog nooit gedaan wat de topicstarter zegt, ik bel altijd aan (merk ik geen beweging na een 20 tal seconden wandel ik rustig naar de postbus om het briefje te deponeren, soms komt er dan nog wel iemand opendoen, maar zelden).
    Proficiat

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scaglietti Bekijk Berichten
    Ik kan echter bijna zeker zeggen dat er postbodes zijn die gewoon het briefje in de bus gooien, zeker als ze van mening zijn dat er daar meestal niemand thuis is.. Al denk ik niet dat het echt zoveel voorkomt als jullie hier zeggen.. Maar dit kan echt van het postkantoor en het beleid daar afhangen.
    Ik vind het triest dat een werkwijze van een nationaal "bedrijf" afhankelijk is van regiokantoor tot regiokantoor. Wat voor signaal geeft dat niet ? Dat zou hetzelfde zijn dat je bij sommige McDonalds'en een BigMac met 1 "hamburger" krijgt, en bij andere dan weer 2 "hamburgers" (zoals het voorgeschreven is). De prijs is daarentegen wel dezelfde.

Hoewel het vechten tegen de bierkaai is, ga ik hier toch wat mensen voor aanschrijven om dan (als er al reactie komt) sussende reacties te krijgen. To be continued :-)

Member SilentSpring's Avatar
    Ingeschreven
    02/2009
    Leeftijd
    25

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glenn1980 Bekijk Berichten
    hehe, ik koop redelijk veel via e-bay
    vrouw is altijd thuis, sommige pakketjes krijg ik niet meer uit mijn brievenbus (model aan de muur). Hoe ze dat er in stampen niet normaal... en die tarieven is ook niet normaal, naar nederland kost enorm veel maar anders om bijna niks....
    Op dat vlak zijn sommige jobstudenten wel beter.
    Die hier bijvoorbeeld brengt de post gemiddeld 1u vroeger dan de vaste postbode.
    Toen de catalogus van Colruyt er was samen met een pakje belde hij zelfs aan om ze af te geven zodat hij het niet in de brievenbus moest pressen.

Die persoon mag direct vast in dienst gaan van mij

Senior Member DRIVER-W's Avatar
    Ingeschreven
    10/2006

Standaard

Ik heb dezelfde ervaringen als jou, Fille. Overlaatst moest ik ook een pakket gaan afhalen in een Postpunt, terwijl ik de postbode heb zien doorrijden en ik dus weldegelijk thuis was.

Overigens heb ik een paar dagen geleden een pakket verstuurd. De bestemmeling is zijn pakket ook in een Postpunt kunnen gaan halen

Met UPS daarentegen heb ik heel goede ervaringen(al gebruiken die geen fiets om dingen te vervoeren )
    Audi A4 1.9TDI

Senior Member Wax-it.be's Avatar
    Ingeschreven
    08/2006

Standaard

Ik ga mijn contactpersoon bij Taxipost hier eens over aanspreken.

Ik vind het goed dat er iemand op reageert want tot op heden had ik geen weet van deze praktijken.

Dat je het de dag erop gaat ophalen op het postkantoor of postpunt ALS JE EFFECTIEF NIET THUIS BENT kan ik nog begrijpen ... maar dit

Ik heb voor taxipost gekozen om zo de prijs van de verzending te drukken. Met ups krijg ik de verzendkost per pakket niet onder de 12 euro !!!
    Dwz dat al je een washmitt of wafeldoek besteld je dus meer verzendkosten betaald dan het product waard is ...

Bij taxipost heb ik nu een contract dat me in staat stel gratis verzending te voorzien vanaf €100 en €5,70 voor alles eronder.

Ik kan eventueel wel de optie voorzien via 2 koeriers te werken. Je zou dan zelf kunnen kiezen wie je wil gebruiken (evenwel met kleine meerprijs). Zouden jullie bereid zijn meer te betalen voor een service via TNT, DPD of UPS ?

Graag jullie input !

Senior Member ekreteiP's Avatar
    Ingeschreven
    06/2003
    Leeftijd
    27

Standaard

Ik zou gewoon naast mijn brievenbus gaan zitten de volgende keer..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    cc

Member Koentjes007's Avatar
    Ingeschreven
    04/2009
    Leeftijd
    24

Standaard

Ik bestelde vaak dingen via internet, DPD kwam deze leveren en er waren nooit klachten van mijn zijde uit. Ik wist hoelang de levering ongeveer duurde en paste me aan.

Ik heb dan x-aantal maanden geleden eens iets besteld dat met de Post geleverd zou worden, ik dacht: "Geen probleem". Nu de dag van levering was er in de namiddag nog steeds geen levering gebeurd, normaal rond 10.30h tot 11h. Ik vond het raar, maar ok mss dag nadien dacht ik. Mijn moeder vertrok en belde om te zeggen dat ik eens naar de brievenbus moest gaan kijken. Nu daar lag mijn pakje van US Postal gwn op de grond naast de brievenbus. IEDEREEN kon eraan! Dat pakje was wel wat geld waard, en ik kon duidelijk zien aan de verpakking dat de postbode eerst geprobeerd heeft om het in de gleuf van de brievenbus te proppen, maar omdat dat niet lukte heeft hij het pakje gwn er naast gelegd!

Voor nabestellingen bij leveringen bij ons doen wij ook beroep op de Post (regio Oostkamp) en daar heb ik weinig klachten over. Ik heb weet van 2 gevallen in anderhalf jaar tijd waar de klant ons belde om te vragen wat er met het pakje gebeurd is. Dwz geknoei van De Post of van de postbode...
    BMW E89 Z4 **i
    2007 BMW E87 118d => Sold |2001 Opel Speedster 2.2i => Sold |2002 Opel Zafira 2.2 dti => Sold | 2004 VW Golf IV Variant => Sold

Senior Member
    Ingeschreven
    03/2004

Standaard

Ook hier al meermaals meegemaakt met pakjes en aangetekende brieven.
    Hun briefjes zijn voorgedrukt en ze duwen die gewoon in de bus. Hun ronde is sneller gedaan en jij kan je stukken gaan halen de volgende dag na 11 uur in een postpunt ver van huis.

Ik heb zo de postbode eens achterna gelopen. Ik hoorde het brommertje komen. Brievenbus open, post erin (met voorgderukt briefje en weg...). Die kerel wist niet wat zeggen.
    Ik heb klacht ingediend bij de Post. De postbode moet het dan maar weten als hij van zijn oversten ook nog eens op zijn dak krijgt.
    Dat zijn gewoon geen manieren.

Senior Member
    Ingeschreven
    12/2008
    Leeftijd
    27

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten

Er was gezorgd dat de hele dag iemand thuis was zodat het pakketje ontvangen kon worden. Normaal is die postbestelling in de voormiddag rond 11 uur. So far, so good ... rond 12 uur nog steeds niemand aan de deur gehad, of toch ... dat dachten we.
    Na het ledigen van de brievenbus vonden we een papiertje in de brievenbus met de melding dat er om 11 uur iemand aan de deur was geweest, maar dat er niemand thuis was. Ik kan u verzekeren, er was wel degelijk iemand thuis en het was oerstil, aangezien mijn broer moet studeren voor herexamens. Even gecheckt of onze bel nog werkte, en jawel hoor die deed het.

Dat heb ik ook al een paar keer voorgehad.
    Die schrijven dat op voorhand op het postkantoor denk ik.

Senior Member BeFour's Avatar
    Ingeschreven
    09/2003

Standaard

Als ik al mijn negatieve ervaringen over de Post hier moet neerpennen ben ik over een jaar nog bezig. Ondertussen ken ik wel zo goed als heel de klantendienst.
    Think.Feel.Drive - ZoomZoom - Shift - Freude am Fahren - Fantastic Moments - Vorsprung durch Technik - Go Beyond - Simply Clever - and many more ...

Member Gunther112's Avatar
    Ingeschreven
    01/2007

Standaard

Zelfde hier...100 % zeker dat de secretaresse aanwezig was en toch een briefje in de bus...
    Tevens al 2 keer een bestelling gedaan bij Bert die nooit is aangekomen. Pakje spoorloos verdwenen. Ik vermoed dat er daar bij de post een paar met een wreed propere auto rondrijden....

Member De Fille's Avatar
    Ingeschreven
    01/2007
    Leeftijd
    30

Standaard

Zou iedereen die dezelfde praktijk al eens heeft voorgehad, me kunnen PM'en met daarin volgende gegevens:

* welk postkantoor (regio) ?
    * waarde van het postpakket ?
    * tijdstip wanneer dit gebeurde ?

Kan ik al deze "ervaringen" bundelen in m'n briefje :-)

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten