Bekijk Poll Resultaten: Wat kies jij?

Stemmers
51. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Standaard Radio

41 80,39%
  • Aftermarket Radio (Alpîne, ...)

7 13,73%
  • Ik heb een veel beter idee voor uw probleem!

3 5,88%
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 96

Onderwerp: BMW 118D: Standaard Radio vs. After market radio

Senior Member Caractere's Avatar
    Ingeschreven
    01/2006

Standaard BMW 118D: Standaard Radio vs. After market radio

Beste medeforummers,

De kogel is door de kerk de BMW is besteld als volgt:

BMW 118D 5-deurs 136 pk
    Option line
    Cruise Control
    Gespoten aanbouwdelen

Nu zit ik met het volgende dilemma. Ik vind de standaard radio zeer slecht spelen (en de dure upgrades zijn al niet veel beter), ik wil naar mijn ipod luisteren en ik wil een bluetooth carkit.

Optie 1: Standaard radio behouden, een parrot carkit laten installeren (300 euro) en een adoptor kopen voor mijn ipod (20 euro) en de ipod laten spelen via de ingang in de middenconsole (geen USB).

Optie2: Standaard radio vervangen door een ander exemplaar, met ipod link in voorbereid en carkit op aangesloten (al dan niet standaard in toestel). Nadeel is hier dat de homogeneiteit van het dashboard doorbroken wordt.

Graag even jullie mening en bemerkingen.
    VW Golf Plus 1.9 TDI Spring Edition - 104.000 km
    Renault Grand Scenic 1.6 DCI Bose - 30.000 km

Zero2
    Guest

Standaard

De Pro is toch wel goed, neen ? Voor mij volstaat ie in ieder geval

Bij die Ipod moet je checken dat het geluid iets meer kan versterkt worden, softwarematig, anders heb je kwaliteit die dient voor oordopjes, en dat dan op een slechte radio

Ingeschreven
    01/2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten

Bij die Ipod moet je checken dat het geluid iets meer kan versterkt worden, softwarematig, anders heb je kwaliteit die dient voor oordopjes, en dat dan op een slechte radio
    Daar vreesde ik al voor. Is een FM-transmitter een beter oplossing, of is die kwaliteit ook bedroevend. Voor 100 euro heeft mijn collega iets in Nederland gekocht die rechtstreeks aan te sluiten is op de BMW radio. Nadeel is dat het niet meer werkt in een volgende auto en enkel voor de radio in een BMW 1.

Member StreetRod's Avatar
    Ingeschreven
    03/2005
    Leeftijd
    28

Standaard

Hoe of met welke software kan je je ipod geluid dan versterken ? Want ik speel ook altijd alles af via mijn i pod, maar vind juist dat het betere kwaliteit is dan via de cd speler of radio vermits de mp3's niet verkleind zijn...

Ingeschreven
    01/2006

Standaard

Foto's van een dashboard van BMW waar een aftermarket radio in is ingebouwd zijn bovendien ook altijd welkom!

Zero2
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
    Daar vreesde ik al voor. Is een FM-transmitter een beter oplossing, of is die kwaliteit ook bedroevend. Voor 100 euro heeft mijn collega iets in Nederland gekocht die rechtstreeks aan te sluiten is op de BMW radio. Nadeel is dat het niet meer werkt in een volgende auto en enkel voor de radio in een BMW 1.
    Die FM-dingen zijn pure bagger, maar dat wat je zegt daarna, lijkt me beter. Is dat met besturing via radio dan ? 'k zou me der niks van aantrekken dat dat bij die wagen moet blijven.

Zero2
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
    Hoe of met welke software kan je je ipod geluid dan versterken ? Want ik speel ook altijd alles af via mijn i pod, maar vind juist dat het betere kwaliteit is dan via de cd speler of radio vermits de mp3's niet verkleind zijn...
    Wa zijn da, niet verkleinde mp3's ?

Voor die fix moet je eens kijken op i-net

Ingeschreven
    01/2006

Standaard

Die FM-dingen zijn pure bagger, maar dat wat je zegt daarna, lijkt me beter. Is dat met besturing via radio dan ? 'k zou me der niks van aantrekken dat dat bij die wagen moet blijven.
    Tis een interface die je op de radio moet plaatsen, daarna moet je de ipod in een houdertje op je dashboard zetten. Als je radio op aux staat kun je de ipod bedienen en speelt de ipod.

Member StreetRod's Avatar
    Ingeschreven
    03/2005
    Leeftijd
    28

Standaard

Wa zijn da, niet verkleinde mp3's ?

Voor die fix moet je eens kijken op i-net

Ik bedoel gewoon dat als je naar een cd schrijft de kwaliteit minder is dan wanneer je ze gewoon rechtstreeks afspeelt van je computer of i pod. Zijn gewoon niet gecomprimeerd, kwaliteit is dus optimaal.

Member bossche_mpc478's Avatar
    Ingeschreven
    06/2004
    Leeftijd
    25

Standaard

Ik heb onlangs in een 1 serie gezeten, met een standaard radio. Ik vond die nog goed spelen. Biedt het sounsystem dan geen oplossing? Ik verkies toch een standaar radio (optie 1 dus) omdat ik vind dat dit het interieur afmaakt. Een aftermarket radio past gewoon niet.
    Golf III Cabriolet 1.9 TDI 1997-> VW EOS 1.4 TSI 2008

Senior Member Kartfreak's Avatar
    Ingeschreven
    09/2003
    Leeftijd
    28

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk Berichten
    Ik verkies toch een standaar radio (optie 1 dus) omdat ik vind dat dit het interieur afmaakt. Een aftermarket radio past gewoon niet.
    Helemaal mee eens!

Een AM-radio in een BMW trekt op geen zak!

Senior Member sibi's Avatar
    Ingeschreven
    01/2004

Standaard

Foto's van een dashboard van BMW waar een aftermarket radio in is ingebouwd zijn bovendien ook altijd welkom!
    http://img310.imageshack.us/img310/9...2006511cx6.jpg

Ik vind dat nog niet zo lelijk eigenlijk; deze radio nu toevallig wel, maar een Alpine IDA-X100 (BT, i-Pod, USB) met rode toetsenverlichting zou bvb. wel te pruimen zijn, denk ik. Als 't écht een boost geeft in geluidskwaliteit, dan zou ik 't dus zéker overwegen.

-edit-
    http://www.bmw-e82.com/photos/large/339.jpg --> de airco zit ook maar gewoon in een pasvormpje of wat ?
    Wat maakt 't dan eigenlijk uit of die radio dan ook in eentje zit, zolang die radio maar iet of wat past bij de rest van het interieur ?
    Laatst gewijzigd door sibi; 24-05-08 om 19:18.
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk

Ingeschreven
    01/2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    http://img310.imageshack.us/img310/9...2006511cx6.jpg

Ik vind dat nog niet zo lelijk eigenlijk; deze radio nu toevallig wel, maar een Alpine IDA-X100 (BT, i-Pod, USB) met rode toetsenverlichting zou bvb. wel te pruimen zijn, denk ik. Als 't écht een boost geeft in geluidskwaliteit, dan zou ik 't dus zéker overwegen.
    Volgens de car audi winkel (ARC Oostende) zouden de boxen redelijk goed zijn en zou een after market radio dus voor een aanzienlijke verbetering van het geluid zorgen ...

Moderator wooter's Avatar
    Ingeschreven
    02/2003
    Leeftijd
    34

Standaard

Optie 1. Ik heb de business radio, en in combinatie met een mp3 speler via de line-in aansluiting bolt dit goed genoeg. In de OEM radio kan je nl. het inkomend volume ook bijregelen, dus zit dat qua kwaliteit wel snor, en alleszins beter dan een FM zender.

Ook uit m'n vrouwtje haar Ipod komt het geluid klaar en luid binnen.

Zero2
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
    Ik bedoel gewoon dat als je naar een cd schrijft de kwaliteit minder is dan
    wanneer je ze gewoon rechtstreeks afspeelt van je computer of i pod.
    Met welke hardware speel je die gebrande CD's dan, want dan scheelt daar iets mee

Zijn gewoon niet gecomprimeerd, kwaliteit is dus optimaal.
    Alle mp3's zijn gecomprimeerd ... wat bedoel je precies ?

Niet gecomprimeerde muziek, is die die je koopt in de winkel

Zero2
    Guest

Standaard

Tis een interface die je op de radio moet plaatsen, daarna moet je de ipod in een houdertje op je dashboard zetten. Als je radio op aux staat kun je de ipod bedienen en speelt de ipod.
    Is dat niet die aansluiting op de ingang die normaal gebruikt wordt voor de CD-lader ?

Senior Member Beta's Avatar
    Ingeschreven
    11/2004
    Leeftijd
    35

Standaard

Dus je wil de iPod aansluiten via de hoofdtelefoonaansluiting? Ik zou dat eerlijk gezegd niet doen. Je moet het volume al elke keer op het maximum zetten om het een beetje goed te laten klinken, en dna nog kan het zijn dat er vervormingen komen. Bovendien is zo'n uitgang niet gemaak voor externe versterkers. En ik dacht niet dat er een line-out op een iPod zat. Een line-out is veel beter geschikt voor externe versterkers. Ik heb een MP3-speler (iAudio) en een aantal MiniDisc-walkmans die dat wel hebben, en je merkt toch dat dat veel beter geschikt is.
    M.a.w. ik zou de iPod aansluiten via een USB-kabel. Kan sowieso geen probleem zijn met een actuele aftermarket-autoradio.
    Wel nog nooit een recente Bimmer met aftermarket-radio erin gezien, dus ideaal zal het wel niet zijn. Mss beter direct een Radio Professional met Hifi bijbestellen. Ik heb wel geen ervaring met deze audio-systemen, dus veel uitleg kan ik er niet over geven. gTa is wel positief over de Professional-audio-toepassingen van BMW.

Senior Member sibi's Avatar
    Ingeschreven
    01/2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Optie 1. Ik heb de business radio, en in combinatie met een mp3 speler via de line-in aansluiting bolt dit goed genoeg. In de OEM radio kan je nl. het inkomend volume ook bijregelen, dus zit dat qua kwaliteit wel snor, en alleszins beter dan een FM zender.

Ook uit m'n vrouwtje haar Ipod komt het geluid klaar en luid binnen.
    De navigatie doorheen uw mappenstructuur gebeurt dan nog altijd via de MP3-speler zelf ?
    Aftermarket oogt misschien niet zo homogeen als OEM, da's juist, maar een losliggende i-Pod oogt toch ook niet zo netjes ?
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk

Senior Member
    Ingeschreven
    05/2007
    Leeftijd
    23

Standaard

Standaard radio! Mooi geďntegreerd en neem betere luidsprekers als je een betere klank wilt.

Senior Member Odan.be's Avatar
    Ingeschreven
    06/2007
    Leeftijd
    32

Standaard

Ik heb de gewone bussiness radio in men eendje, en vind dat goed genoeg spelen...
    Ok als ge dat spel opendraait, om alle straatgenoten te laten meegenieten van u schijfje dat opligt.. dan begint dat systeem idd te vervormen...
    Maar een auto is dan ook geen openbare discotheek...

Maar ik ben dan geenszins een audiofiel, en dat verschil in toonhoogtes en of dat nu 20 dB lager kan spelen interesseerd me geen zier...

Ik weet wel dat zo een aftermarket radio met 20.000 verschillende kleurendisplays enorm de rust in u middenconsole verstoren...
    beter investeren in het professional of Hifi systeem dan
    PPE POWER INSIDE

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten