Bekijk Poll Resultaten: VW Golf V 1.4 TSi of 2.0 TDi

Stemmers
87. Je mag niet op deze poll stemmen
  • VW Golf V 1.4 TSi

    42 48,28%
  • VW Golf V 2.0 TDi

    45 51,72%
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 96

Onderwerp: Benzine of diesel: VW Golf V 1.4 TSi of 2.0 TDi

  1. #1
    Moderator BMWMB's Avatar
    Ingeschreven
    01/2005
    Locatie
    ergens in Limburg
    Leeftijd
    43
    Berichten
    27.930

    Standaard Benzine of diesel: VW Golf V 1.4 TSi of 2.0 TDi

    De situatie is als volgt. Je hebt een budget van om en bij de €25000 en je bent gevallen voor de lijnen van de Golf V. Je doet 20.000km per jaar en hebt graag een performante motor in het vooronder.

    In dit geval biedt VW je 2 mogelijkheden. Welke motor kies je?

    VW Golf V 1.4 TSi

    Motor: 1390cc benzine turbo
    Vermogen: 125kW/170Pk bij 6000 t/min
    Koppel: 240Nm bij 1750 t/min

    Prestaties gemeten door de Autogids:

    0-100km/uur: 7,1 sec
    0-1000m: 28,6 sec
    60-90 in 4e: 4,9 sec
    90-120 in 5e: 6,5 sec

    Topsnelheid: 218 km/uur

    Gemiddeld testverbruik: 9,2 liter

    Kostprijs GT: €23510


    VW Golf V 2.0 TDi

    Motor: 1968cc diesel turbo
    Vermogen: 125kW/170Pk bij 4200 t/min
    Koppel: 350Nm bij 1750 t/min

    Prestaties gemeten door de Autogids:

    0-100km/uur: 7,3 sec
    0-1000m: 28,6 sec
    60-90 in 4e: 3,9 sec
    90-120 in 5e: 5,1 sec

    Topsnelheid: 216 km/uur

    Gemiddeld testverbruik: 7,5 liter

    Kostprijs GT: €25320
    Laatst gewijzigd door BMWMB; 17-12-06 om 22:30.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

  2. #2
    Dastof
    Guest

    Standaard

    Zelfde redenering als bij de bmws:

    20.000km -> benzine!

  3. #3
    Member alcaTRES's Avatar
    Ingeschreven
    02/2005
    Locatie
    tielrode
    Leeftijd
    31
    Berichten
    802

    Standaard

    Ik opteer voor de diesel. Als je de pk's beu bent kan je hem nog steeds laten chippen. Die 1.4 Tsi lijkt me al meer dan genoeg opgefokt... Of zie ik dit verkeerd.


    Anyway, ik ben zelf ook voorstander van benzine maar in dit geval neem ik de diesel

  4. #4
    Senior Member Carlito's Avatar
    Ingeschreven
    01/2004
    Locatie
    Oud-Turnhout
    Leeftijd
    29
    Berichten
    59.971

    Standaard

    TSI

    Alles behalve TDI.
    Komt nog bij dat dat TSI een prachtig systeem is!
    - 1968 Mercedes-Benz 280 SL
    - 1968 Mercedes-Benz 280 SL
    - 1969 Jaguar E-type 4.2 OTS
    - 1970 Mercedes-Benz 280 SEL
    - 1972 Jaguar E-type V12 Roadster
    - 1974 Volkswagen Kever 1303 Cabriolet
    - 2013 Mercedes-Benz A 200 CDI

  5. #5
    Senior Member Octa+'s Avatar
    Ingeschreven
    03/2005
    Berichten
    5.205

    Standaard

    De TDI aub. Al zou een benzine nog verantwoord zijn tot 20000 km/jaar.
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI
    Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI)

    Previous:
    VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992 - memories

  6. #6
    Senior Member Avantus's Avatar
    Ingeschreven
    08/2005
    Locatie
    OVL
    Berichten
    30.607

    Standaard

    Ik ben wild over de TSI techniek, en het moet super rijden... maar ik zou toch absoluut de TDI kiezen. En zeker als je in gedachten houdt wat ik er nog mee zou doen -> Ze chippen die 170's doodweg naar 220pk zonder roeten, en kunnen zelfs tot 230 gaan

    Laat ze dan maar komen
    Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

  7. #7
    Senior Member 911turbo's Avatar
    Ingeschreven
    05/2004
    Berichten
    8.939

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Ik ben wild over de TSI techniek, en het moet super rijden... maar ik zou toch absoluut de TDI kiezen. En zeker als je in gedachten houdt wat ik er nog mee zou doen -> Ze chippen die 170's doodweg naar 220pk zonder roeten, en kunnen zelfs tot 230 gaan

    Laat ze dan maar komen
    Ik wil het wel eens zien, een 2.0 TDI met 220 pk en zonder roet .
    A Twist of the Wrist

  8. #8
    Senior Member Avantus's Avatar
    Ingeschreven
    08/2005
    Locatie
    OVL
    Berichten
    30.607

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Ik wil het wel eens zien, een 2.0 TDI met 220 pk en zonder roet .
    ik ook ze... maar als de mannen op tdiclub.nl dit beweren, volgens ervaring van JD (één van dé tuners), dan geloof ik wel in enige waarheid. En onder roeten versta ik niet complete afwezigheid van rook. Een kleine waas achterlaten vind ik compleet normaal. Zolang het maar geen zwarte wolk is.
    Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

  9. #9
    Bralo20
    Guest

    Standaard

    De TDI...
    Zelfde vermogen maar zoveel hoger koppel...
    Maar wel irritiant geluid


    Toch de diesel...

  10. #10
    Mr Proper tsmetjen's Avatar
    Ingeschreven
    03/2003
    Locatie
    Erembodegem
    Leeftijd
    50
    Berichten
    15.010

    Standaard

    ik kan hier niet kiezen,
    een diesel zegt mij sowieso al niks , zeker niet voor 20000km per jaar te bollen, maar een 1.4 boosten naar 170pk en dat in een vrij zwaar koetswerk is volgens mij ook om problemen vragen, zeker als je er een 'sportieve' rijstijl zou op nahouden.
    2012 MINI Cooper D
    2007 Honda CBR 1000 Fireblade
    Tegen de stroom ingaan is vermoeiend, maar het is de enige manier om de bron te bereiken


  11. #11
    Senior Member Lwe's Avatar
    Ingeschreven
    12/2002
    Locatie
    Antwerpen Zuidrand
    Leeftijd
    31
    Berichten
    9.681

    Standaard

    TSI

    Lekkere techniek en 't zou naar 't schijnt (zelf geen ervaring) erg leuk rijden, zonder al teveel te verbruiken.

  12. #12
    Senior Member Alexanderr's Avatar
    Ingeschreven
    10/2002
    Locatie
    de; v -s voor een bep. doel uitgezocht terrein
    Leeftijd
    29
    Berichten
    6.839

    Standaard

    doe maar de diesel ... die 1.4 zal wel vlot zijn maar ik heb liever wat meer "ademruimte''


  13. #13
    Senior Member Beta's Avatar
    Ingeschreven
    11/2004
    Locatie
    Oudenaarde
    Leeftijd
    36
    Berichten
    27.857

    Standaard

    De TDI is rationeler als je 20.000 km per jaar doet, dus kies ik die. Nog een argument: een 1.4 is en blijft toch een kleine motor.
    Een rationele motor in een rationele auto dus. Moest ik minder rationeel denken, dan zou ik eerder een Golf GTI of een Mini Cooper S kopen.

  14. #14
    Senior Member Carlito's Avatar
    Ingeschreven
    01/2004
    Locatie
    Oud-Turnhout
    Leeftijd
    29
    Berichten
    59.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    Ik ben wild over de TSI techniek, en het moet super rijden... maar ik zou toch absoluut de TDI kiezen. En zeker als je in gedachten houdt wat ik er nog mee zou doen -> Ze chippen die 170's doodweg naar 220pk zonder roeten, en kunnen zelfs tot 230 gaan

    Laat ze dan maar komen
    De TSI tunen ze ook tot 240pk hoor

    http://www.bb-automobiltechnik.de/bb...lf_v_14tsi.php
    - 1968 Mercedes-Benz 280 SL
    - 1968 Mercedes-Benz 280 SL
    - 1969 Jaguar E-type 4.2 OTS
    - 1970 Mercedes-Benz 280 SEL
    - 1972 Jaguar E-type V12 Roadster
    - 1974 Volkswagen Kever 1303 Cabriolet
    - 2013 Mercedes-Benz A 200 CDI

  15. #15
    Junior Member
    Ingeschreven
    12/2006
    Leeftijd
    41
    Berichten
    15

    Standaard

    Ik heb voor de Tsi gekozen.

    Heb er trouwens een tijdje geleden ook nog over nagedacht, maar vond de beiden uiteindelijk iets te duur...

    Pro TSI : lichter en lichtvoetiger, motor is levendiger, lage taksen, relatief laag verbruik bij kalme rijstijl, (pak) goedkoper
    Pro TDi : beter koppel, laag verbruik, (pak) betere herverkoopwaarde dis wss het aankoopverschil opvangt.

    Btw : heb de 170pk motor testgereden in een Passat 4d met DSG : fantastische motor imo.

  16. #16
    Senior Member Avantus's Avatar
    Ingeschreven
    08/2005
    Locatie
    OVL
    Berichten
    30.607

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    tuurlijk dat, maar die stage zal bij B&B ook wel al zo'n 3-4000€ schatten denk ik
    Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

  17. #17
    Senior Member Carlito's Avatar
    Ingeschreven
    01/2004
    Locatie
    Oud-Turnhout
    Leeftijd
    29
    Berichten
    59.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    tuurlijk dat, maar die stage zal bij B&B ook wel al zo'n 3-4000€ schatten denk ik
    das 2000€ meer dan chiptuning van die diesel, maar dat heb ik er wel voor over eigenlijik...
    - 1968 Mercedes-Benz 280 SL
    - 1968 Mercedes-Benz 280 SL
    - 1969 Jaguar E-type 4.2 OTS
    - 1970 Mercedes-Benz 280 SEL
    - 1972 Jaguar E-type V12 Roadster
    - 1974 Volkswagen Kever 1303 Cabriolet
    - 2013 Mercedes-Benz A 200 CDI

  18. #18
    Senior Member 911turbo's Avatar
    Ingeschreven
    05/2004
    Berichten
    8.939

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    ik ook ze... maar als de mannen op tdiclub.nl dit beweren, volgens ervaring van JD (één van dé tuners), dan geloof ik wel in enige waarheid. En onder roeten versta ik niet complete afwezigheid van rook. Een kleine waas achterlaten vind ik compleet normaal. Zolang het maar geen zwarte wolk is.
    Kan evengoed b*llsh*t zijn, ik heb al genoeg tuning-zever gehoord op fora...


    Ik wil het wel eens met mijn eigen ogen zien.
    A Twist of the Wrist

  19. #19
    Senior Member F430's Avatar
    Ingeschreven
    12/2004
    Locatie
    Sint-Truiden / Leuven
    Leeftijd
    28
    Berichten
    5.820

    Standaard

    TDI = tractor
    TSi dus Zeker als je maar 20.000 km's doet per jaar.

  20. #20
    Senior Member Avantus's Avatar
    Ingeschreven
    08/2005
    Locatie
    OVL
    Berichten
    30.607

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Kan evengoed b*llsh*t zijn, ik heb al genoeg tuning-zever gehoord op fora...


    Ik wil het wel eens met mijn eigen ogen zien.
    hmm, op tdiclub.nl zit echt wel wat kennis hoor Dat is niet zomaar een auto forum, maar specifiek TDI. En als JD dit beweert, dan geloof ik dat goed. Dat is één van de tuners die ik wel zou vertrouwen. Ohja, en het is geen gewone chip hoor, maar eentje op maat waar echt wel wat werk in gestoken wordt.

    @ carlito, dan is het wel al een dure chiptuning, want hier een lijstje wat ze doen om tot 240pk te komen bij b&b. Dus het zal zeker richting 4000€ gaan.

    B&B Spezialturbolader mit geändertem Abgaskrümmer
    Einbau eines geänderten Luftansaugsystems
    optimierte Ladeluftkühlung
    B&B Sportabgasanlage für geringeren Abgasgegendruck
    angepasste Elektronik/Steuergerätänderung
    Optimierung der Ansaugwege und Luftführungen
    Modifikation der Zünd- und Einspritzanlage
    Motorabstimmung

    en F430... TDI=tractor is een heel antieke stelling hoor Rij maar eens met eentje
    Laatst gewijzigd door Avantus; 18-12-06 om 18:51.
    Ich arbeite nur unter Druck, Ladedruck.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  



Metriweb