Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 134

Onderwerp: piaggio mp3, revolutionair ?

  1. #61
    Senior Member bobo's Avatar
    Ingeschreven
    04/2004
    Locatie
    kapellen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    60.383
    vespa t5
    smart cdi
    slk 200 k

  2. #62
    CSL
    Guest

    Standaard

    Tot zover de droom...

    Ik had er anders wel eens over nagedacht, zo'n 400

  3. #63
    Senior Member knight-rider's Avatar
    Ingeschreven
    04/2003
    Locatie
    Sint-Truiden
    Leeftijd
    31
    Berichten
    14.210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    schouppe zegt neen
    in belgie met a rijbewijs en op moto-plaat
    Schouppe is eenen uil!
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    CitroŽn Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (VERKOCHT: augustus 2010)
    CitroŽn C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010

  4. #64
    Senior Member bobo's Avatar
    Ingeschreven
    04/2004
    Locatie
    kapellen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    60.383

    Standaard

    ik vind het spijtig dat ik het moet zeggen, maar de zeikerd heeft een punt

    al vind ik dat europa iets beslist, de lidstaten moeten aanvaarden
    vespa t5
    smart cdi
    slk 200 k

  5. #65
    Senior Member TurboBoost's Avatar
    Ingeschreven
    07/2003
    Berichten
    2.187
    BelgiŽ , waar taxen astronomisch hoog zijn , de verkeersdrempels hoog en de meeste wegen slecht onderhouden , waar niks mag behalve veel betalen .

  6. #66
    CSL
    Guest

    Standaard

    Jammer dat het niet mag in BelgiŽ

    Ik zou anders wel eens met zo'n 400 willen rijden.

  7. #67
    Senior Member TurboBoost's Avatar
    Ingeschreven
    07/2003
    Berichten
    2.187

    Standaard

    Piaggio MP3 LT: goedkeuring voor rijbewijs B :

    Geschreven door Ed Smits

    zondag 09 november 2008

    "Als de berg niet naar Mohammed komt, gaat Mohammed maar naar de berg," moet vast en zeker de achterliggende gedachte zijn geweest toen Piaggio de MP3 LT ontwikkelde.

    Meest belangrijke vernieuwing? Hij is toegankelijk voor rijbewijs B.


    Je zou haast denken dat ze 't speciaal hebben gedaan om onze koppige regering een hak te zetten. Piaggio heeft namelijk de MP3 scooterreeks uitgebreid met een nieuwe LT-versie. Grootste verschil tussen de standaard MP3 en de LT zit 'm in de grotere spoorbreedte van 465 mm en het gecombineerde remsysteem met extra rempedaal, waarvoor geen motorrijbewijs meer vereist is.



    Automobilisten met een B-rijbewijs mogen en kunnen deze ultramoderne motorscooter dus ook besturen. En dat is dan ineens een heel erg creatieve oplossing om weersbarstige wetgevers te omzeilen en toch die verstokte automobilist op een motorscooter te krijgen.



    En om te voorkomen dat we worden vervuild door massa's onkundige motorscooter-rijders, biedt Piaggio Benelux kopers van de MP3 LT Ė zonder kosten Ė een eendaagse rijtraining aan, die wordt verzorgd door professionele instructeurs onder auspiciŽn van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging.
    Machiel Spiering, Sales Manager van Piaggio Benelux:
    De belangstelling in Nederland voor de motorscooter neemt enorm toe. De hedendaagse verkeersdeelnemer heeft, zeker in het drukke woon-werkverkeer en met de alsmaar groeiende filevorming, behoefte aan individuele mobiliteit en een efficiŽnte reistijd. Zonder daarbij tijd te verliezen in een stagnerende verkeersstroom. De motorscooter biedt daarvoor als geen enkel ander vervoermiddel de ideale oplossing.
    De scooter is comfortabel en gemakkelijk in het gebruik, is onderhoudsvriendelijk en uitermate praktisch en gaat zuinig met brandstof om. Een ander groot voordeel van de motorscooter is dat er voor de berijder geen parkeerprobleem bestaat.

    De nieuwe MP3 LT is afgeleid van de revolutionaire Piaggio MP3 modelreeks en beschikt over dezelfde unieke en geavanceerde eigenschappen. Door de dubbele voorwielen heeft de Piaggio MP3 nieuwe normen gesteld op het gebied van dynamische stabiliteit en zorgt deze opvallende motorscooter voor een opmerkelijke rijervaring.

    De twee voorwielen zijn onafhankelijk opgehangen, waardoor de stabiliteit in bochten aanzienlijk hoger is ten opzichte van een conventionele motorscooter of motorfiets. De voordelen van de configuratie met drie wielen komen ook nadrukkelijk tot uiting wanneer het wegdek nat of glad is.





    De Piaggio MP3 LT is leverbaar met twee motoren: 250 cc en 400 cc. Beide motoren zijn viertaktmotoren met vier kleppen en vloeistofkoeling die aan de Euro3 emissienormen voldoen. De Piaggio MP3 LT met 250 cc motor heeft elektronische brandstofinjectie en levert 22,5 pk/16,5 kW.


    De Master 400 vormt de top in de MP3-reeks met een motorvermogen van 34 pk bij 7.600 tpm en levert een koppel van 37,6 Nm bij 5.500 tpm.



    Machiel Spiering:
    De Piaggio MP3 LT heeft ook nog eens een fraai, futuristisch design waardoor deze motorscooter naadloos aansluit op een dynamische, moderne levensstijl.

    Er is een aantal accessoires leverbaar waardoor het gebruiksgemak nog verder wordt vergroot, zoals een topkoffer met plaats voor twee helmen, winterbanden en beencovers. Met de MP3 verwachten wij een belangrijke doorbraak te genereren voor met het name het drukke woon-werkverkeer. Voor automobilisten is er nu een zeer interessant alternatief!
    Na overleg afgelopen week tussen de Bovag, het Ministerie van Verkeer & Waterstaat en het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie over de vraag of de Piaggio MP3 LT motorscooter net als tweewielige motorfietsen tussen de file door mag rijden heeft men de motorscooter groen licht gegeven.



    De Piaggio MP3, een driewielige scooter waarvoor alleen een autorijbewijs noodzakelijk is, mag bij file stapvoets tussen de auto's door rijden, net als motorfietsen.

    Na goed overleg tussen BOVAG, het ministerie van Verkeer en het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) is vast komen te staan dat het berijders van deze autoscooter is toegestaan om tussen de auto's door te rijden in geval van file.

    De berijder dient zich daarbij aan dezelfde gedragscode te houden als de motorrijder. Hij mag dus geen gevaar vormen voor andere weggebruikers en het snelheidsverschil mag niet meer bedragen dan tien km/h.
    De Piaggio MP3 LT is met onmiddellijke ingang leverbaar. De MP3 LT 250cc is er vanaf Ä 7.789,-, de 400cc variant heeft een vanafprijs van Ä 8.889,-.





    Bron : http://www.motorfreaks.nl/index.php?...t+voor+uw+stem!
    BelgiŽ , waar taxen astronomisch hoog zijn , de verkeersdrempels hoog en de meeste wegen slecht onderhouden , waar niks mag behalve veel betalen .

  8. #68
    Senior Member bobo's Avatar
    Ingeschreven
    04/2004
    Locatie
    kapellen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    60.383

    Standaard

    goed voor onze buren, nu schouppe nog overtuigen
    die krokodil wil hier en daar nog wat wapenfeiten op zijn conto
    vespa t5
    smart cdi
    slk 200 k

  9. #69
    CSL
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    goed voor onze buren, nu schouppe nog overtuigen
    die krokodil wil hier en daar nog wat wapenfeiten op zijn conto
    Den onnozelaar.

    Ik zou zeggen, bij aankoop van deze MP3 een verplichte bijgevoegde rij-kursus en goedkeuren in BelgiŽ !

  10. #70
    Senior Member Dawud's Avatar
    Ingeschreven
    04/2004
    Locatie
    Boom
    Leeftijd
    28
    Berichten
    3.802

    Standaard

    Parijs zit er vol mee

  11. #71
    Senior Member bobo's Avatar
    Ingeschreven
    04/2004
    Locatie
    kapellen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    60.383

    Standaard

    hybride mp3 40 gram co≤, 2 liter/100 km

    http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/...-CF0D2A2BB14A}
    vespa t5
    smart cdi
    slk 200 k

  12. #72
    Senior Member TurboBoost's Avatar
    Ingeschreven
    07/2003
    Berichten
    2.187

    Standaard

    Volgens de folder mogen de MP3 250LT en MP3 400LT (die met autorijbewijs bestuurd mogen worden ) NIET op autostrade .

    De MP3 125 RL MC + MP3 250 RL MC ie + MP3 400 RL MC ie (waar je dus vanaf de 250cc motor rijbewijs moet voor hebben) wel
    BelgiŽ , waar taxen astronomisch hoog zijn , de verkeersdrempels hoog en de meeste wegen slecht onderhouden , waar niks mag behalve veel betalen .

  13. #73
    Senior Member ///NFSThunder's Avatar
    Ingeschreven
    01/2006
    Leeftijd
    29
    Berichten
    3.105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
    Volgens de folder mogen de MP3 250LT en MP3 400LT (die met autorijbewijs bestuurd mogen worden ) NIET op autostrade .

    De MP3 125 RL MC + MP3 250 RL MC ie + MP3 400 RL MC ie (waar je dus vanaf de 250cc motor rijbewijs moet voor hebben) wel
    wa ne zever. dan koopt ge zo iets en dan moogt ge er nog niet eens op de autostrade.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

  14. #74
    Member Deadly_Joske's Avatar
    Ingeschreven
    09/2008
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    27
    Berichten
    544

    Standaard

    wat zou de reden zijn dat ge niet op de autostrade moogt?
    Honda Hornet (BJ: 2000)
    Honda CBR 125
    (BJ: 2006) Verkocht

    What is it about driving cars that makes you all such assholes?

  15. #75
    Senior Member wisali's Avatar
    Ingeschreven
    12/2008
    Locatie
    ergens
    Leeftijd
    36
    Berichten
    10.920

    Standaard

    te weinig koppel misschien?
    de 400LT heeft een top van slechts 130km/u
    wimoptiek.be op

  16. #76
    Senior Member TurboBoost's Avatar
    Ingeschreven
    07/2003
    Berichten
    2.187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
    te weinig koppel misschien?
    de 400LT heeft een top van slechts 130km/u
    En de versie waar je motorrijbewijs moet voor hebben heeft dat wel zeker met de 125cc of 250cc of 400cc motor ?

    Denk dat het iets is dat die LT-versies als trike ingeschreven zijn om met autorijbewijs te mogen bestuurd worden , trike's & quads mogen normaal niet op de snelweg .
    BelgiŽ , waar taxen astronomisch hoog zijn , de verkeersdrempels hoog en de meeste wegen slecht onderhouden , waar niks mag behalve veel betalen .

  17. #77
    Member Deadly_Joske's Avatar
    Ingeschreven
    09/2008
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    27
    Berichten
    544

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
    En de versie waar je motorrijbewijs moet voor hebben heeft dat wel zeker met de 125cc of 250cc of 400cc motor ?

    Denk dat het iets is dat die LT-versies als trike ingeschreven zijn om met autorijbewijs te mogen bestuurd worden , trike's & quads mogen normaal niet op de snelweg .
    Dat klinkt inderdaad de meest aannemelijke uitleg.

    @wisali Ik mocht met mijn 125cc ook op de autostrade en die reed maar 110 (je kon er meer uit persen, maar dan had je wind in de rug nodig )
    Honda Hornet (BJ: 2000)
    Honda CBR 125
    (BJ: 2006) Verkocht

    What is it about driving cars that makes you all such assholes?

  18. #78
    Senior Member binnenmuisarchitekt's Avatar
    Ingeschreven
    12/2008
    Locatie
    Tielt
    Berichten
    9.480

    Standaard

    Wat een belachelijk land is dit toch...

    Het is dezelfde machine, alleen heeft de bestuurder
    een moto-rijbewijs.

    Autosnelweg is rechtdoor...Dat is volgens de wet dus moeilijker dan deelnemen aan het gewone verkeer...



    Zit er eigenlijk wel verstand in Brussel ?

  19. #79
    Senior Member wisali's Avatar
    Ingeschreven
    12/2008
    Locatie
    ergens
    Leeftijd
    36
    Berichten
    10.920

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
    En de versie waar je motorrijbewijs moet voor hebben heeft dat wel zeker met de 125cc of 250cc of 400cc motor ?

    Denk dat het iets is dat die LT-versies als trike ingeschreven zijn om met autorijbewijs te mogen bestuurd worden , trike's & quads mogen normaal niet op de snelweg .
    daar zou het aan kunnen liggen. maar dan is de vraag. wie gaat dat ooit controleren. want op beide hangt een motorplaat.
    en mag je met een trike wel meer dan 125cc besturen met een autorijbewijs? wist ik niet.
    wimoptiek.be op

  20. #80
    Senior Member TurboBoost's Avatar
    Ingeschreven
    07/2003
    Berichten
    2.187
    BelgiŽ , waar taxen astronomisch hoog zijn , de verkeersdrempels hoog en de meeste wegen slecht onderhouden , waar niks mag behalve veel betalen .

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  



Metriweb