Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer met motorswap invoer NL -> BE

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimer met motorswap invoer NL -> BE

Allen,

Ik zou een (NL) BMW E30 325i, die omgezet is naar een 4.4L V8 willen aankopen,invoeren,keuren en inschrijven in Belgie.
    De ombouw is legaal en RDW gekeurd in Nederland, staat allemaal netjes op papier.
    Ik snap en ken de procedures om een -normale- oldtimer in te voeren.

Ik zit met volgende vragen, onduidelijkheden en tegenstrijdigheden:
    - Men zegt mij dat dit totaal niet mogelijk is?
    - Dan zie ik op verschillende sites(2ehands), facebookgroepen, etc. verschillende motorswaps gekeurd en/of te koop staan (in Belgie).
    - Ik heb in pdf-bestand een Europees arrest van een onderzoekscomissie die BE op de vingers tikt voor het niet aanvaarden van (technische controle) goedgekeurde voertuigen uit andere EU landen. Maar toch worden meeste van deze dingen in de wind geslagen door BE
    - Attest van vervangen motor 1968/oldtimer is hier nutteloos neem ik aan, aangezien de wagen van 1990 is?

Welke stappen moet ik ondernemen om dit project -legaal- de baan op te krijgen?
    Het kan niet onmogelijk zijn!

Alvast erg bedankt voor jullie hulp.
    Previous;
    '08 BMW E90 M3 - '14 BMW 335D - '06 BMW Z4 COUPE - '16 BMW 420i - '00 MG F - '06 BMW 116D.

Geen... Motorswap en België gaat gewoon niet samen. En België wordt voor zoveel op de vingers getikt maar dat trekken ze zich niet aan.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

Niets is onmogelijk ... neem eens contact op met IDC Cars : http://www.idc-cars.be/homologeren/

Comment

Namaz;
        Zie dit voorbeeld: Op 2ehands "BMW E30 V8" - zoeken, eerste auto die erop staat.
        Het is dus mogelijk, ik zeg niet dat het makkelijk is... Maar waar een wil (en kennis) is, is een weg!

Packard;
        Will do! Bedankt.
        Last edited by M62B44; 16/02/2018, 21:02.
        Previous;
        '08 BMW E90 M3 - '14 BMW 335D - '06 BMW Z4 COUPE - '16 BMW 420i - '00 MG F - '06 BMW 116D.

Comment

Collega van t'werk heeft een Jetta uit '91 met VR6 motor 2.9 liter in Nederland gekocht en is hier gekeurd als oldtimer.
          It's not about miles per gallon it's about smiles per gallon!

Comment

En, hoever staat het ondertussen met je projectje ?

Comment

Working...
            X