Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik had ook gehoord dat dat een verplichting ging worden, maar ik zie nog altijd nieuwe auto's die het niet hebben.
    Tuurlijk hebben niet alle auto's dat. Is ook niet verplicht. Mijne is een nieuwe en enkele vooraan DRL's.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Statistics

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand

Comment

• Ik Ben deze winter al effectief 3 keer gestopt of langs een jonge fietser gaan rijden om om hem er op te wijzen dat zijn licht niet brandde.

Vanmorgen heb ik dezelfde gast dus voor de 2 de keer aangemaand.
      Was een Hollander van een jaar of 14, met een grote klep. Maar heb hem toch eens flink de levieten gelezen.
      Snapt dus écht niet dat hij amper zichtbaar is, op zo'n binnenbaantje, zonder licht bij schemerdonker.
      Last edited by Bud Wijzer; 4 Dagen Geleden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Uwe auto gaat daar niet dood van hoor dat die lichten branden. Ga dan ergens langs de straat staan, dan hebt ge er minder last van
        Ik zit rustig in mijn garage, waarom zou ik dan mijn auto uitrijden en langs straat gaan staan. De auto kan dat niet veel maken maar de batterij wel, hoewel nu met die LED verlichting dat ook al zo erg niet meer is.

Maja, ieder zijn voorkeur hé en trouwens, bij de meeste merken kun je ze wel nog altijd uitschakelen. Maar zoals gezegd, na 4 jaar ben ik het stilaan gewoon
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          De auto kan dat niet veel maken maar de batterij wel, hoewel nu met die LED verlichting dat ook al zo erg niet meer is.
          mijn ouders zijn ook zo (ikzelf trouwens ook zuinig opgevoed maar had tot voor 2 jaar geen garage ), hun auto lichten staan ook altijd af omdat ze hun garage inrijden en de lichten opspringen, als ik of mijn broer met hun auto vertrekken hebben we het altijd aan onze rekker dat we zonder lichten rijden

dan de realiteit, de eerste batterij van mijn auto is na 6 jaar (productiedatum 2011) vervangen, start/stop staat nooit af en rond en door antwerpen ligt de auto door de files - in tijd - enorm veel stil met de verwarming, verwarmde zetels ev, lichten, radio, allemaal ingeschakeld...omdat ik een hond heb die overal mee naar toe gaat gebruik ik in de winter altijd de restverwarming omdat ik dat beest niet in de kou wil zetten als er moet gesupermarkt worden
          ik vind 6 jaar niet voortijdig, ze is preventief gewisseld

jij wisselt na 4 jaar een kwasi nieuwe auto in, pffft...heeft de gla ooit een nieuwe batt gezien?
          http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
          Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Ik Ben deze winter al effectief 3 keer gestopt of langs een jonge fietser gaan rijden om om hem er op te wijzen dat zij licht niet brand.

Vanmorgen heb ik dezelfde gast dus voor de 2 de keer aangemaand.
            Was een Hollander van een jaar of 14, met een grote klep. Maar heb hem toch eens flink de levieten gelezen.
            Snapt dus écht niet dat hij amper zichtbaar is, op zo'n binnenbaantje, zonder licht bij schemerdonker.
            nu met al die nieuwe spedelecs en het opbod van om ter krachtigste verlichting op hun velo's vallen gewone fietsers met een dynamo en hun erg flauwe lampjes helemaal in het niet

in het begin van het koude seizoen zag ik 1 fietser met een integraalhelm, vond dat een raar...maar wel slim en warm zicht...nu zijn we een maand verder en dat blijkt dus een nieuwe en veilige rage te zijn, tegen 45 zullen uw ogen bij koude serieus tranen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Tuurlijk hebben niet alle auto's dat. Is ook niet verplicht. Mijne is een nieuwe en enkele vooraan DRL's.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
              M'n E91 had voor- en achteraan DRL. M'n F31 nu, enkel vooraan.

My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

Comment

• edit!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

mijn ouders zijn ook zo (ikzelf trouwens ook zuinig opgevoed maar had tot voor 2 jaar geen garage ), hun auto lichten staan ook altijd af omdat ze hun garage inrijden en de lichten opspringen, als ik of mijn broer met hun auto vertrekken hebben we het altijd aan onze rekker dat we zonder lichten rijden

dan de realiteit, de eerste batterij van mijn auto is na 6 jaar (productiedatum 2011) vervangen, start/stop staat nooit af en rond en door antwerpen ligt de auto door de files - in tijd - enorm veel stil met de verwarming, verwarmde zetels ev, lichten, radio, allemaal ingeschakeld...omdat ik een hond heb die overal mee naar toe gaat gebruik ik in de winter altijd de restverwarming omdat ik dat beest niet in de kou wil zetten als er moet gesupermarkt worden
                  ik vind 6 jaar niet voortijdig, ze is preventief gewisseld

jij wisselt na 4 jaar een kwasi nieuwe auto in, pffft...heeft de gla ooit een nieuwe batt gezien?
                  Neen, geen nieuwe batterij gezien. Maar vermits ik mijn auto's voor een mooie prijs meestal aan familie of vrienden verkoop, net zoals de GLA, heb ik toch belang erbij dat alles nog een tijdje ok blijft. Ik zou het anders snel mogen horen

Ach, zoveel gedoe over een aan/uit knoppeke. Niemand is trouwens verplicht om dat uit te zetten hé maar er kunnen altijd uitzonderingen zijn, dus laten ze het er beter opstaan. Ook in garages waar auto's hersteld en vaak moeten gestart worden. Verspilling is in deze tijden toch zonde blijkbaar

Comment

nu met al die nieuwe spedelecs en het opbod van om ter krachtigste verlichting op hun velo's vallen gewone fietsers met een dynamo en hun erg flauwe lampjes helemaal in het niet

in het begin van het koude seizoen zag ik 1 fietser met een integraalhelm, vond dat een raar...maar wel slim en warm zicht...nu zijn we een maand verder en dat blijkt dus een nieuwe en veilige rage te zijn, tegen 45 zullen uw ogen bij koude serieus tranen
                    Die lampjes kunnen inderdaad ook behoorlijk verblinden, als ze niet op de juiste hoogte staan.

Een flauw lampje is nog altijd beter dan helemaal geen hé? In dit geval was de kerel in kwestie dan ook nog's helemaal in't zwart gekleed.
                    Het baantje daar is redelijk smal, dus moest ik daar op dat moment een tegenligger gehad hebben, ik had hem waarschijnlijk mee geschept. Ik zag hem écht pas op het allerlaatste moment.

Comment

• jaja, beter een flauwe lamp als 0...maar ik zou mezelf in de ochtendspits op een velo niet meer durven voortbewegen zonder deftige verlichting...en een geel hesje

Comment

Ik merk dat er 2 soorten fietsverlichting de ronde doen: het lichtje op 1,5v batterij waarmee je kan zeggen tegen meneer de agent: "ik heb toch een licht!" en het ik brand je ogen uit licht.

Uiteindelijk, op een bromfiets is een integraalhelm toch geen raar zicht? En een honda camino bijvoorbeeld is niet veel meer dan een fiets met motor. Solex is zelfs gewoon een fiets met een motor op het voorwiel.

Comment

• ik ben intussen al gewoon aan dat zicht, maar ik kom nog uit een tijd dat er weerzin was tegen alles wat veilig was, dat was belachelijk en voor onzekere mensen...nu is veiligheid hip, liever blode jan dan dode jan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Ik merk dat er 2 soorten fietsverlichting de ronde doen: het lichtje op 1,5v batterij waarmee je kan zeggen tegen meneer de agent: "ik heb toch een licht!" en het ik brand je ogen uit licht.

Uiteindelijk, op een bromfiets is een integraalhelm toch geen raar zicht? En een honda camino bijvoorbeeld is niet veel meer dan een fiets met motor. Solex is zelfs gewoon een fiets met een motor op het voorwiel.

3 soorten. De 2 die gij opnoemt, en degene die ik thuis in de kast heb liggen van een paar 1000 lumen (volgens de chinese fabrikant 20000 lumen, maar zal eerder 6000 lumen zijn) Maar deze lampen dienen dan ook voor 's nachts in het bos te gaan fietsen en zijn onverantwoord op de openbare weg. Ik had er eens eentje op mijn vrouw hare racefiets gezet toen ze met een 5-tal dames gingen fietsen. Gewoon in het geval ze de weg kwijt zouden zijn en in het donker moesten terug komen. En was ook zo. Zij was de enige met licht op de fiets. Ze heeft de hele rit naar huis achteraan gereden en zelfs de eerste had er nog genoeg licht van. Enkel de automobilisten die ze tegen kwamen, waren minder enthousiast
                            Volkswagen Tiguan 2.0TDI DSG - 2016

Comment

Working...
                            X