Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik zou graag hebben dat mensen respecteren dat ik de snelheidslimiet rij. Niet erover, niet eronder. Dat wil niet zeggen dat ik die snelheidslimiet overal OK vind, op veel plaatsen zijn ze belachelijker dan de zee proberen leegscheppen met een emmer, maar ik vertik het om boetes te betalen zodat incompetente mensen het geld kunnen verkwisten.
    Denk dat dit voor iedereen ok is. Als ik achter iemand rij die de limieten respecteert, zit ik daar niet mee. Waar ik dan wel het viegend van krijg, bvb op de ring rond Gent, zijn mensen die willens nillens 50 blijven rijden op het 2de vak, terwijl ze perfect naar rechts kunnen. Die willen achterliggers eens een lesje leren, het is hier 50, weet je wel? Rode lap en stier verhaal. Ik ga ALTIJD aan de kant als ik een snellere wagen zie komen.
    Last edited by order66; 1 Week Geleden.
    BMW F10 535Xi N55

    BMW E46 ///M3

    BMW E34 ///M5 3.8

    Comment


    • Ik ook. En als iemand me wil inhalen op een secundaire weg hou ik mooi snelheid aan en ga rechts in mijn vak rijden. Eenmaal de achterliggende auto aan zijn inhaalbeweging begint, los ik zelfs vaak mijn gas om het inhalen te vergemakkelijken.

      Het is absoluut niet aan mij om me te moeien met andermans rijgedrag. Had ik dat gewild, dan had ik mijn verstand laten uitnemen, kepie laten opzetten en dan kon dat

      En rechtsrijden is een evidentie, uiteraard. Ik zit vaak te cruisen met een muziekje op op de snelweg tegen 100 km/h (meestal een doelloze rit of tijd met hopen), ik heb nog nooit in de weg gereden van iemand anders. Anticiperen, inhalen, wegwezen naar rechts.
      1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
      1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
      2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
      2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
      2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
      2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (39.800 km and counting)
      2013 Abarth Punto SuperSport (110.700 km and counting)
      2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (83.900 km and counting)

      2019 Abarth 595C Competizione (0 km and not counting yet)

      Comment


      • Timo for president
        BMW F10 535Xi N55

        BMW E46 ///M3

        BMW E34 ///M5 3.8

        Comment


        • Onze rijvakdiscipline is om te huilen. Ik reed vorige week op een avond van Brussel op de E40 richting kust, ter hoogte van Ternat rij ik rechts 120 (op teller, pak 115 echte kilometers).

          In geen velden of wegen een vrachtwagen te zien. 4 (!!) keer na mekaar heb ik, om legaal bezig te blijven, twee vakken naar links moeten opschuiven, inhalen, terug helemaal naar rechts.

          2 ervan hadden het door en zijn rechts gaan rijden. De andere twee rijden nu waarschijnlijk nog altijd op dat middenvak.

          Om van te huilen. De capaciteit van de weg verminderd drastisch op die manier. En NOOIT zie je de politie daar iets aan doen.
          1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
          1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
          2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
          2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
          2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
          2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (39.800 km and counting)
          2013 Abarth Punto SuperSport (110.700 km and counting)
          2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (83.900 km and counting)

          2019 Abarth 595C Competizione (0 km and not counting yet)

          Comment


          • [QUOTE=Publisher;n6391369][QUOTE=Metaxa;n6391299]Precies! Zolang er daar geen controle op is mag je je dus regelmatig verwachten aan ongevallen. Ik rij daar gewoonlijk net iets boven het aangegeven wat je mag om het gevaar van het achteropkomend verkeer een beetje op te vangen en het risico op eigen schade te verminderen, want tientallen (vrachtwagens en gewone wagens) passeren je daar inderdaad tegen 120 net of er (iets verderop) niets aan de hand is


            Tijdens de werken in Mechelen R6 - overbrugging Liersesteenweg was er toen de brug pas open ging een 50 km/uur snelheidsbegrenzing en een inhaalverbod voor vrachtwagens. Wij hebben dat traject honderden keren gedaan. Tegen exact 60 km/uur op het rechtse vak. In een geijkte wagen met de nodige meetapparatuur en camera's. Negen van de tien vrachtwagens kwamen er tegen veel hogere snelheid links voorbij gevlamd.Vooral veel NL-platen die van de veilingen van St. Kat. Waver kwamen of er naar toe reden.Reden ze richting veilingen en haalden ze de afrit niet (iets voorbij de brug rechts af gaan) dan duwden ze gewoon de auto's opzij. Tot die moesten afremmen en de vrachtwagen voorlaten zodat die de afrit kon nemen. Wij hebben tientallen beelden doorgestuurd waar elke normale mens direct zou zeggen rijbewijs kwijt en voor de politierechtbank trekken. Maar het was geen prioriteit voor de politie van Mechelen? Wij hebben dan verschillende bedrijven de beelden van hun vrachtwagen doorgestuurd. En 1 bedrijf heeft gereageerd : hij vond het goed dat zijn chauffeurs zo reden want dan waren ze tenminste overal op tijd. Of hoe er over andere personen in het verkeer gedacht wordt.

            Voor de rest van de problematiek ijveren en lobbyen wij al jaren voor : alle LV +3,5T begrenzen op 80 km/uur, inhaalverbod en automatische afstandsremmers. Alle LV -3,5T begrenzen op 100 km/uur en verbod op linkse baanvakken van autosnelwegen. Gewoon verkeer variabele snelheden van meestal 110 km/uur tot op rustige momenten 130 km/uur. Ook kilometerheffing voor alle LV en bij uitbreiding voor al het gemotoriseerd vervoer. En tenslotte overal kilometerheffing want nu wordt het vrachtvervoer op gewestwegen en in dorpskernen moordend en niet langer houdbaar. Vandaag is voor veel transportbedrijven de kilometerheffing een lotto biljet. Het wordt aan de klanten doorgerekend maar ze rijden over tolvrije gewestwegen. Een mooi voorbeeld is de as Turnhout - Herentals - Mechelen - Brussel (cargo). Meer en meer vrachtwagens vermijden zo de E313 en E19 en besparen op de kilometerheffing. Eigen metingen op een gewestweg vlakbij een dorpskern en scholen hebben aangetoond dat het vrachtvervoer op enkele jaren tijd daar met meer dan 700% (!) is gestegen. En die rijden geen 70 km/uur op die gewestwegen. Wij hebben meerdere metingen gedaan en de meesten zaten aan hun begrenzer, dus 90 km/uur.
            De politiekers en de politie (diegene die in de media komen tenminste) zijn er allemaal met pakkans vergroten dit en dat. Maar op de r6 is er geen enkele te bespeuren behalve op het stuk aan de slagerij als je van de e19 komt. Daar staan er al 2 vaste flitspalen en dan komen ze er af en toe nog eens met hun vuilbak flitsen, en ze zijn er zo fier op dat er regelmatig een rapportage in de gazet staat met meestal : wij hebben een buitenlander kunnen flitsen die maar liefst 95 km/h reed "aan" het zwarte kruispunt (wat eigenlijk geen zotte snelheid is op een 2 baansvak zonder fiets/voetpad).
            Over het stuk r6 vanaf de liersesteenweg tot in bonheiden/putte word er gezwegen. Want daar rijden de hulpdiensten zelf te snel al dan niet met gsm in de hand.
            Allemaal geen probleem voor mij alleen tijdens spitsuren want dan kunnen de rondpunten die capaciteit aan wagens niet aan.
            Gisteren nacht reden er 3 mij voorbij en ik gok aan 140-150/h ( ik weet dat het sneller is dan 120 want ze reden mij los voorbij)

            Comment


            • Zaterdagnamiddag moest ik in Merksplas zijn. Om eerlijk te zijn, nu begrijp ik waarom ze van die naaimachientjes-motoren in een auto steken.
              Wat een klucht is me dat daar. Ondanks de drukte, de ene na de ander flitspaal, het ene verkeerslicht na het andere, trajectcontrole, drempels, enz ...

              Dat is daar niet meer autorijden, maar gewoon dom en ondoordacht treintje vormen en tuffen, liefst door zo weinig mogelijk na te denken, laat staan anticiperen.
              Om in slaap te vallen en uw wagen gaat gewoon kapot door steeds te traag te moeten rijden.

              Ik was, bij de terugweg, blij terug te zijn in eigen streek om het kot eens open te gooien.

              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

              Comment


              • Ja af en toe nog eens naar duitsland werkt helend. Effe kot open en zonder zorgen planche gaan allez tot de volgende bocht of voorligger dan planche op de rem maar dan zijn die ook eens gekuist! Soms kan ik het niet geloven dat het daar zo maar mag 300 en meer in het gewone verkeer het is eigenlijk bijna surrealistisch en op dezelfde weg 5 km verder en een douanekantoor voorbij, krijg je daarvoor verzeker levenslang rijverbod. Alles is relatief he!

                Comment


                • Ja, inderdaad een raar gevoel soms. En er zijn echt nog mooie stukken waar je echt dan alles geven. Twee banen die ik recent deed en waar doorduwen echt lukte voor langere stukken: van de Nurburgring naar Luxemburg, en van de Nederlandse grens op weg/terug naar/van Denemarken tot je Bremen/Hamburg nadert (of voorbij bent).

                  Elke auto ik al gehad heb, heb ik getest op topsnelheid

                  Even alles eruit laten, dan is het nog zo makkelijk om me nadien aan onze belachelijke snelheden te houden en onze overheid geen cent extra te gunnen.
                  1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-2012
                  1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-2008
                  2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-2016
                  2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-2014
                  2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-2017
                  2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (39.800 km and counting)
                  2013 Abarth Punto SuperSport (110.700 km and counting)
                  2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (83.900 km and counting)

                  2019 Abarth 595C Competizione (0 km and not counting yet)

                  Comment

                  Working...
                  X