Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Ik heb net antwoord gehad van een fabrikant die ook kleefvernis maakt:

    Dat zal afhankelijk zijn van de samenstelling van het product.
    Maar als het op basis is van bitumen zou men het eventueel kunnen proberen te verwijderen met een Sopracleaner.


    http://www.soprema.co.uk/en/product/...257EF5004EC079

    Dus geen idee of het dus werkelijk werkt.

    Alvast bedankt voor de info! Gyeon heeft ook een tar remover en daar kunt ge da er ook mee afkrijgen.
    Heb geluk dat de lak er niet teveel van heeft, de wax zal daar wel zijn werk gedaan hebben, maar op het raam was het veel, maar is er ondertussen ook al af.
    In oktober gaat de wagen binnen voor een detailbeurt en de detailer heeft reeds gezegd dat het wel in orde komt.

    Diegene die daar aant spuiten was lette ni echt op en spoot gewoon in het rond, zoiets breng je best toch van dichtbij aan ipv in het rond te spuiten. Er stonden daar nog wagens langs de werken geparkeerd, ik wil niet weten hoe die eraan toe zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten


      Diegene die daar aant spuiten was lette ni echt op en spoot gewoon in het rond, zoiets breng je best toch van dichtbij aan ipv in het rond te spuiten. Er stonden daar nog wagens langs de werken geparkeerd, ik wil niet weten hoe die eraan toe zijn.
      Als slachtoffer bekijkt ge het zo, maar die mens is wss even graag op zijn werk zoals de meeste andere en trekt zich daar niet altijd evenveel van aan. Als ge zo iemand na de schade aanspreekt, dan antwoord die van: 'Ga daar in de keet maar tegen die dikbetaalde met zijne witte helm klagen, want die denkt toch alles te weten omdat m lang naar school is geweest'.


      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Als slachtoffer bekijkt ge het zo, maar die mens is wss even graag op zijn werk zoals de meeste andere en trekt zich daar niet altijd evenveel van aan. Als ge zo iemand na de schade aanspreekt, dan antwoord die van: 'Ga daar in de keet maar tegen die dikbetaalde met zijne witte helm klagen, want die denkt toch alles te weten omdat m lang naar school is geweest'.

        Maakt ni uit. Ge weet toch waarmee je aan het werken bent en vooral wat de risico’s zijn, ook voor zijn eigen gezondheid, maar daar trok em zich blijkbaar ook niets van aan...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

          Maakt ni uit. Ge weet toch waarmee je aan het werken bent en vooral wat de risico’s zijn, ook voor zijn eigen gezondheid, maar daar trok em zich blijkbaar ook niets van aan...
          Ik geef u daar volkomen gelijk in, maar zo is de werkelijkheid. Ik werk al 22jaar in de bouw en zo heb ik het altijd gezien. 80% neemt het serieus, maar die 20% niet. Zo plaatsen wij meestal kleefvernis met de verfrol, maar op grote werven wordt deze gespoten. Met de wind dus ook al meegemaakt dat er auto's spikkeltjes hadden. De meeste arbeiders letten daarop, maar we hebben er hier ook werken die zelfs het besef niet hebben.


          Comment


          • Heb het ook eens voorgehad, bij het spuiten van lijnen waar ik geparkeerd stond. Je kan hiervoor klacht neerleggen en laten vaststellen. Ik had toen wel geen zin in dat gezeik, en heb de wagen laten detailen bij http://protech.mc/nl/spa-auto/gent/ En een coating op de lak laten leggen. Zeer tevreden van geweest, is wel geleden van 2006.
            BMW F10 535Xi N55

            BMW E46 ///M3

            BMW E34 ///M5 3.8

            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Heb het ook eens voorgehad, bij het spuiten van lijnen waar ik geparkeerd stond. Je kan hiervoor klacht neerleggen en laten vaststellen. Ik had toen wel geen zin in dat gezeik, en heb de wagen laten detailen bij http://protech.mc/nl/spa-auto/gent/ En een coating op de lak laten leggen. Zeer tevreden van geweest, is wel geleden van 2006.
              Awel net wat ik ook dacht. Totaal geen zin in al dat gezeik en eer alles dan in orde is + ge moet da daar dan laten ophangen voor de expert enzo. Die van mij gaat ook binnen voor een coating, lag eigenlijk al vast voor het voorval. Toch is even langs geweest om te horen of het mij niet meer gaat kosten en das niet het geval. Moet toch gepolierd worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Als slachtoffer bekijkt ge het zo, maar die mens is wss even graag op zijn werk zoals de meeste andere en trekt zich daar niet altijd evenveel van aan. Als ge zo iemand na de schade aanspreekt, dan antwoord die van: 'Ga daar in de keet maar tegen die dikbetaalde met zijne witte helm klagen, want die denkt toch alles te weten omdat m lang naar school is geweest'.

                Da's zever he. Als ik tegen een auto zou rijden, ga ik ook niet zeggen tegen de eigenaar: "ga maar tegen mijn baas klagen, die verdient meer". Als je op zo'n manier te werk gaat met die mentaliteit, moet je gewoon ander werk zoeken.

                Comment


                • Gij doet dat niet, maar een aantal van die mannen wel . En tegen een auto aanrijden of wat te kort langs de auto’s met kleefvernis spuiten is een vergelijking die op niets slaat. Appelen met appelen vergelijken.

                  Maar doe de test zou ik zeggen

                  Bij ons op het werk kolt er ook wel eens een camionet of camion in aanraking met een ander voertuig, brievenbus of iets dergelijks. Dan gaat ook de telefoon en kan er iemans van kantoor naar daar rijden om het op te lossen. Die mannen lossen dat zelf niet op.
                  Zo is het ook al voorgekomen dat onze mannen kleefvernis op een arduinen dorpel of een raam smodderden. Wat denkt ge dat die mannen daarmee doen? ‘Sorry, maar hier is de nummer van mijne chef’. Gelukkig vallen die frequenties mee, maar jaarlijks toch ne keer of 3 wat goed meevalt op de 250 werven die we jaarlijks doen .

                  Hoe ge het draait of keert, die mannen nemen nooit verantwoordelijkheid, want als ze 1 ding heel goed kennen uit de arbeidswetgeving, is dat de werkgever verantwoordelijk is voor de fouten van zijn werknemers, tenzij het om moedwillige fouten of fraude gaat.

                  Comment


                  • Het was hier gisteren weer eens feest!

                    Comment


                    • Als je mensen op de snelweg observeert kan het ook niet anders dan fout gaan.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Alweer heeft dit niets met snelheid te maken, maar met geen aandacht hebben voor autorijden. Maar onze overheid dommelt rustig verder en laat ondertussen liever gewoon de kassa rinkelen.
                        BMW F10 535Xi N55

                        BMW E46 ///M3

                        BMW E34 ///M5 3.8

                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

                        Comment


                        • En toch ben ik er van overtuigd dat je overdag op weekdagen vanaf pakweg Herentals West richting Antwerpen er 70 per uur van zou maken, dat het aantal ongevallen drastisch zouden dalen. Ik rijd er dikwijls, dat is echt een jungle.






                          Comment


                          • Snelheid naar omlaag zal altijd de risicos verminderen idd. Maar zo kunnen we naar the Matrix slomo gaan, mss gebeuren dan helemaal geen ongevallen meer. Er moeten andere initiatieven komen om de aandacht van bestuurders erbij te houden. Mss verdient de mensheid gewoon de zelfrijzende auto wegens zelf niet capabel wat dan weer jammer zou zijn voor de mensen die op een donororgaan wachten.
                            BMW F10 535Xi N55

                            BMW E46 ///M3

                            BMW E34 ///M5 3.8

                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Snelheid naar omlaag zal altijd de risicos verminderen idd. Maar zo kunnen we naar the Matrix slomo gaan, mss gebeuren dan helemaal geen ongevallen meer. Er moeten andere initiatieven komen om de aandacht van bestuurders erbij te houden. Mss verdient de mensheid gewoon de zelfrijzende auto wegens zelf niet capabel wat dan weer jammer zou zijn voor de mensen die op een donororgaan wachten.
                              Meer controle op de baan en al die smartphone idioten is van de baan halen! Ben het ook kotsbeu aant worden, nergens geraak je nog deftig vooruit.

                              Voor sommige zou het idd beter zijn dat de wagen met hun rijdt!

                              De snelheid minderen lost niets op, liggen ze juist nog meer te slapen in de wagen. Valt me zelf ook op, als ik 50 aan het rijden ben ja, pff who cares, wat kan er gebeuren? Terwijl als ik wat sneller mag rijden, toch alerter ben.
                              Last edited by Geert; 05/10/2018, 06:55.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Snelheid naar omlaag zal altijd de risicos verminderen idd. Maar zo kunnen we naar the Matrix slomo gaan, mss gebeuren dan helemaal geen ongevallen meer.
                                En wat denk je dat met de dagelijkse ongevallen zoal de gemiddelde snelheid is?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

                                  De snelheid minderen lost niets op,
                                  Zeker weten van wel.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                    En wat denk je dat met de dagelijkse ongevallen zoal de gemiddelde snelheid is?
                                    Jij kan het ons vast vertellen.
                                    BMW F10 535Xi N55

                                    BMW E46 ///M3

                                    BMW E34 ///M5 3.8

                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                      Zeker weten van wel.
                                      Ma ba nee. Ipv snelheid telkens weer opnieuw te verlagen, terwijl nieuwe auto's net vragen om harder te rijden, gewoon strenger optreden, de klojo's van de baan halen. Ja dat de ongevallen minder erg zijn als je traag rijdt das logisch, maar een echte oplossing kan je dit toch niet noemen. Bij elke rit erger ik mij gewoon dood door de belachelijke snelheid die ik mag rijden. Bij mij gaat het allemaal veel te traag.

                                      Ik zie dagelijks vrachtwagenchauffeurs met de smartphone bezig, of aant bellen, die mogen ze van mij direct van de baan halen! Doodrijders zijn het!

                                      Comment


                                      • Veel te veel politiekers, veel te veel regels, maar amper volk om al die regels te controleren, overal zie ik dit terug, op het werk, in het verkeer,... De goei moeten het altijd bekopen met de slechte, altijd al geweest. Veel blabla verkopen en voor de rest...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                          Zeker weten van wel.
                                          Ja, onomtegensprekelijk.

                                          Ik durf er zelfs mijn hand voor in het vuur steken dat als de maximumsnelheid 5 km/h is, er geen doden meer vallen.

                                          Willen we dat?

                                          Mijn inziens zijn we al een paar stappen te ver qua absurde snelheidslimieten op bepaalde plekken.
                                          1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-12
                                          1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-08
                                          2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-16
                                          2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-14
                                          2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-17
                                          2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km)
                                          2013 Abarth Punto SuperSport (112.500 km)
                                          2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (92.800 km)

                                          2019 Abarth 595C Competizione (0 km)
                                          2019 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (0 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X