Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Medihummer Bekijk Berichten
    Ja voor volvorijders is da inderdaad nie slecht een strenge maximum limiet alleen rijden ze dan verzeker nog meer in de weg. Misschien da volvo gewoon nie meer op de snelweg kan,zou nog veiliger zijn...zal es een mailke doen naar volvo


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Schattig

    Ik hoop dat als ik er aan kom gereden in mijn volvoke je snel uit de weg gaat of dat je zo’n typisch vooroordelende linkrijder bent.
    Last edited by kefkie; 2 Weken Geleden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Ben het eens met de stap van Volvo. Anyhow, zelfs op de duitse autostrade rij je echt niet zo dikwijls meer dan 180, en zeker niet echt lang tenzij je midden in de nacht gaat rijden.

      Er kan inderdaad wat bespaard worden als je bv geen banden meer nodig hebt die de 240 km/h aan kunnen omdat je auto 200pk heeft.
      ik denk dat jij niet goed weet waar "snelheidsindex" op banden voor staat
      een auto met 200+ pk zal NOOIT op goedkope, met lage snelheidsindex bandjes staan :-(

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

        ik denk dat jij niet goed weet waar "snelheidsindex" op banden voor staat
        een auto met 200+ pk zal NOOIT op goedkope, met lage snelheidsindex bandjes staan :-(
        Ik weet dat wel.
        Kijk maar eens naar de prijsverschillen voor banden met dezelfde afmetingen maar met een verschillende snelheidsindex.
        Daar zit een merkelijk verschil op, zeker als je boven de 240km/h moet gaan.

        Je kan je niet voorstellen welke kostenbesparingen je kan realiseren door de snelheid te beperken.
        Een paar dingen zijn al aangehaald.

        Maar denk eens aan het koelsysteem.
        Om 180 km/h continu op een vlakke weg te rijden heb je een vermogen van ca 100 pk nodig.
        Dus als je de snelheid begrensd, dan kan je bv het koelsysteem berekenen en dimensioneren op bv 150pk continu ipv op bv 250pk. (beetje reserve inbouwen)
        Dat sprintje van 10s lukt dan probleemloos (met 250pk zit je dan al aan 180 km/h). En voor de rest van je rit hou je de motor wel koel.

        Dat is trouwens wat Tesla doet. Als je daarmee langere tijd vol doortrekt, dan begrensd die gewoon zijn vermogen, en ga je vanzelf trager rijden.
        Het heeft geen zin om de koeling van de motoren en batterijen te voorzien op 600pk continu, dat is toch onbruikbaar, tenzij je 250 km/h en sneller wil gaan rijden.

        Dus... kleinere radiator, kleinere waterpomp, kleinere (of geen) oliekoeler etc. Spaart allemaal geld EN gewicht, en is bovendien goed voor de aerodynamica.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Ja de LEZ, nog zoiets

          In Antwerpen een LEZ zetten maar wel uitzondering voor de grote cruiseschepen en de haven die erlangs ligt

          Het moet idd realistisch zijn. En dat lukt nog geen enkele partij om iets realistisch/betaalbaar/leefbaar op tafel te leggen.

          Volgens de linkse kant is het de schuld van de auto’s en rijken en volgens de rechtse kant is het de schuld van de buitenlanders
          Binnenkort LEZ in Gent. Ik heb een mail geschreven naar schepen Tine Heyse, stad Gent, Schepen van Milieu, Klimaat, over hoe het zit met oldtimers. Heb een antwoord gekregen dat compleet naast de kwestie gaat. Typisch politiek, de paraplu stond blijkbaar al klaar wat had ik anders ook verwacht.
          Last edited by order66; 2 Weken Geleden.
          BMW F10 535Xi N55

          BMW E46 ///M3

          BMW E34 ///M5 3.8

          Comment


          • Een roemeense/bulgaarse plaat lijkt me aangewezen of kunnen die camera's daar al mee overweg tegenwoordig?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Een roemeense/bulgaarse plaat lijkt me aangewezen
              Hiermee krijg je sowieso geld bij in Gent
              BMW F10 535Xi N55

              BMW E46 ///M3

              BMW E34 ///M5 3.8

              Comment


              • Wat mij persoonlijk betreft, ik heb met onze oude Partner 1 keer getest wat z'n topsnelheid was. Dat tikte toen op een lichte bergaf net de 170 aan.
                Met onze huidige partner heb ik het nog niet geprobeerd.
                Met m'n moto (een Yamah Xj 600N, 61pk)idem. Eén keer de 180 aangetikt. (En ik waaide er toen al bijna af).

                Sneller heb ik me nog nooit voortbewogen in een auto en ik heb er ook helemaal geen behoefte aan.
                Ik ben me er bewust van dat ik op een autoforum zit en hier veel 'sportieve' rijders zitten, maar het plezier van rijden hangt bij mij niet af van snelheid, piepende banden,...
                Ik kan met m'n 206'je ook leuk rijden en bochtjes snel nemen. Ik hou van het rijden an sich, schakelen, anticiperen,... Ik kan genieten van een bochtige weg in Frankrijk met zich op kloven, bergen, mooie natuur. Dan wil ik daar relaxed doorrijden.

                Dus wat mij betreft mogen auto's begrensd worden op 150. Sneller heeft eigenlijk geen zin. Ordediensten en enkele speciale sectoren zouden nog een uitzondering kunnen krijgen, maar zelfs dan.

                (en nu snel achter een grote rots wegduiken)
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • Ik kan je wel volgen. Zeer zelden duw ik eens door, dat is dan meestal om taffelaars op een klaverblad te vermijden, of een andere gevaarlijke toestand, maar dan gaat het toch weer naar beneden. Ooit eens 280 gereden met een getunde racemotor die ik toen had, maar dat moet 1993 ofzo geweest zijn. Mijn vrouw tikte op mijn schouder, omdat de onderkant van haar helm op haar neus zat van de luchtdruk
                  Maar snelheden boeien mij ook niet. Bochtenwerk is the shit
                  Toch ben ik tegen het begrenzen, gewoon omdat al die bepampering en het vingertje in de lucht mijn voeten uithangt.
                  BMW F10 535Xi N55

                  BMW E46 ///M3

                  BMW E34 ///M5 3.8

                  Comment


                  • Ik kan jullie daar ook volledig in volgen, iedereen kan snel rechtdoor rijden. Als ik er het geld voor heb mag het wa meer zijn, maar als ik het niet heb, kan ik evengoed genieten van een goedkopere minder snelle wagen. Ik rij gewoon graag auto en dan mag da zijn wat het wil, elk type heeft wel zijn voor en nadelen.

                    Die snelheid begrenzen ja, pfff ben het ook wa beu aant worden, de goei moeten het altijd weer bekopen met de slechte, haal die slechte van de baan en het zal voor iedereen aangenamer, niet alleen rijden, maar ook leven zijn! Kan er mij ook serieus in opwinden, maar het is nu ni anders.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Ik kan je wel volgen. Zeer zelden duw ik eens door, dat is dan meestal om taffelaars op een klaverblad te vermijden, of een andere gevaarlijke toestand, maar dan gaat het toch weer naar beneden. Ooit eens 280 gereden met een getunde racemotor die ik toen had, maar dat moet 1993 ofzo geweest zijn. Mijn vrouw tikte op mijn schouder, omdat de onderkant van haar helm op haar neus zat van de luchtdruk
                      Maar snelheden boeien mij ook niet. Bochtenwerk is the shit
                      Toch ben ik tegen het begrenzen, gewoon omdat al die bepampering en het vingertje in de lucht mijn voeten uithangt.
                      straffe madam, ze durfde dus 1 arm loslaten aan die snelheid om je op de schouder te tikken
                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2017:http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...-v60-d-rdesign

                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Toyota Aygo voor mijn vrouwke en Audi A3 voor de dochter

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

                        straffe madam, ze durfde dus 1 arm loslaten aan die snelheid om je op de schouder te tikken
                        Ik heb brede schouders, daarachter is het windstil
                        BMW F10 535Xi N55

                        BMW E46 ///M3

                        BMW E34 ///M5 3.8

                        Comment


                        • Als ze de auto's willen begrenzen, doe maar. Ik durf het sowieso niet meer, veel sneller dan toegelaten te rijden. Boven de 150 kom ik nog amper met de auto. Echt geen zin om vadertje staat nog eens extra te gaan sponsoren, ik sponser ze al genoeg. Met de moto durf ik wel eens af en toe 220/230 aantikken, voor heel even dan toch. Daar zit je ook veel sneller aan zo'n hoge snelheid.
                          _________________________________

                          My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                          Comment


                          • misschien ligt het snelheidsprobleem bij het feit dat mensen meer schrik hebben van gepakt te worden (en bijgevolg toch het gaspedaal door de vloer stampen als ze overtuigd zijn dat ze niet gepakt zullen worden) dan van te crashen? (en ook dat al met een L op de achterruit 70 in bebouwde kom word gereden terwijl ze al moeite hebben om de flauwe bocht voor de bebouwde kom te nemen)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                              Ik weet dat wel.
                              Kijk maar eens naar de prijsverschillen voor banden met dezelfde afmetingen maar met een verschillende snelheidsindex.
                              Daar zit een merkelijk verschil op, zeker als je boven de 240km/h moet gaan.

                              Je kan je niet voorstellen welke kostenbesparingen je kan realiseren door de snelheid te beperken.
                              Een paar dingen zijn al aangehaald.

                              Maar denk eens aan het koelsysteem.
                              Om 180 km/h continu op een vlakke weg te rijden heb je een vermogen van ca 100 pk nodig.
                              Dus als je de snelheid begrensd, dan kan je bv het koelsysteem berekenen en dimensioneren op bv 150pk continu ipv op bv 250pk. (beetje reserve inbouwen)
                              Dat sprintje van 10s lukt dan probleemloos (met 250pk zit je dan al aan 180 km/h). En voor de rest van je rit hou je de motor wel koel.

                              Dat is trouwens wat Tesla doet. Als je daarmee langere tijd vol doortrekt, dan begrensd die gewoon zijn vermogen, en ga je vanzelf trager rijden.
                              Het heeft geen zin om de koeling van de motoren en batterijen te voorzien op 600pk continu, dat is toch onbruikbaar, tenzij je 250 km/h en sneller wil gaan rijden.

                              Dus... kleinere radiator, kleinere waterpomp, kleinere (of geen) oliekoeler etc. Spaart allemaal geld EN gewicht, en is bovendien goed voor de aerodynamica.
                              snelheidsindex is ook gewicht, krachten bij optrekken en afremmen, ... die in rekening gebracht worden.
                              je gaat toch vermogen niet beperken? zodat we ook geen sprintjes meer kunnen trekken?
                              dan is de lol er helemaal af :-(

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

                                snelheidsindex is ook gewicht, krachten bij optrekken en afremmen, ... die in rekening gebracht worden.
                                je gaat toch vermogen niet beperken? zodat we ook geen sprintjes meer kunnen trekken?
                                dan is de lol er helemaal af :-(
                                Snelheids index heeft niks met gewicht te maken, daar is een andere indicator voor.
                                Krachten bij optrekken... elke band kan er tegen dat je die eens laat doorslippen, dus dat is geen factor.

                                Comment


                                • Afgelopen zondag nog eens de beentjes gaan strekken van den boot in DE.


                                  Het valt toch op dat degene die in het midden rijden toch vooral Belgische nummerplaten hebben

                                  Of zich zonder pinkers gewoon naar links smijten met hun familiebus omdat ze ook eens 170 halen.

                                  Comment


                                  • De tijd is gekomen om terug te gaan dieselen en SUV's buiten te gooien!

                                    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...-niet-moeilij/
                                    _________________________________

                                    My Dacia Logan 1.0 SCe '335 Look'

                                    Comment


                                    • binnen 10 jaar zal men in België beseffen dat men zou moeten doen zoals Nederland nu doet

                                      Comment


                                      • Op welk vlak bedoel je?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          De tijd is gekomen om terug te gaan dieselen en SUV's buiten te gooien!

                                          https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...-niet-moeilij/
                                          Sevens komen ze nog af met extra taxen voor auto’s hoger dan 1m80

                                          Comment

                                          Working...
                                          X