Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inschrijvingstaks

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• inschrijvingstaks

Hallo

Ik heb vorig jaar in augustus een Opel Vectra gekocht.
    Het is een 2.0 benzine en heeft 136 PK. Hij is van het jaar 1998 dus toen was hij nog 9 jaar.
    Ik heb voor mijn inschrijvingstaks 521,47 euro betaald.
    Ik vraag mij af dat dat wel klopt.
    Weet er dat van jullie iemand soms ?

Dat lijkt niet te kloppen maar ben je wel zeker dat dat enkel de inschrijftaks was? Het zou kunnen dat in dat bedrag de wegbelasting voor één jaar zat, dan zou het wel kunnen kloppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Dat lijkt niet te kloppen maar ben je wel zeker dat dat enkel de inschrijftaks was? Het zou kunnen dat in dat bedrag de wegbelasting voor één jaar zat, dan zou het wel kunnen kloppen.

hoe bedoel je ?

Comment

hoe bedoel je ?

Comment

Je moet een bepaald bedrag inschrijvingstaks betalen en daar komt dan de jaarlijkse taks bij
          Bijvoorbeeld

521 betalen
          =200 inschrijving en 321 jaarlijkse taks

De details staan altijd boven op de brief die je krijgt
          Het Chinese teken voor Ford

Comment

Ik ben net even naar die brief gaan kijken en inderdaat ik heb 173 euro betaald voor inverkeerststelling, 31 Voor gemeente en 316 ero jaarlijkse belasting.
            Maar wat ik mij afvraag, stel dat ik juist dezelfde auto koop met evenveel pk's maar een diesel, betaal ik dan evenveel belasting ? of is een benzine/diesel duurder ?

Comment

Er word gezien naar Kilowatt en naar Paardenkracht het hoogste cijfer geldt

Dus
              Benzine 150 KW 8 PK
              Diesel 150 KW 9 PK

Diesel is duurder omdat hij negen PK is

of
              Benzine 150 KW 8 PK
              Diesel 140 KW 8 PK
              Benzine is duurder om hogere KW
              Je verzekeringsagent heeft een boekje met alle cijfers

Comment

leuk topic.

Comment

1) Autogids.be
                  2) Info & Service
                  3) Belastingen en Boetes

en daar vind je alles terug =)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten
                    Je verzekeringsagent heeft een boekje met alle cijfers
                    welkom in de 21ste eeuw. de tijd van boekjes om iets in op te zoeken is zo goed als gedaan. brieven schrijven met een ganzenveer gebeurt ook niet veel meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      welkom in de 21ste eeuw. de tijd van boekjes om iets in op te zoeken is zo goed als gedaan. brieven schrijven met een ganzenveer gebeurt ook niet veel meer.
                      Jij zit mischien in de 21 ste eeuw maar de staat zit nog in de 19 de hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Groupie Bekijk Berichten
                        Jij zit mischien in de 21 ste eeuw maar de staat zit nog in de 19 de hoor
                        ze zijn aan een inhaalbeweging begonnen en lopen nog maar een jaar of 5 achter.

Comment

Working...
                        X