Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptunen diesel

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Misschien hier los van, kan een compressor? Of is dat enkel voor de i'tjes?
    2015 VOLVO V40 D2

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Grappig? Gelieve een deskundige uitleg te verschaffen, en zodoende deftig te beargumenteren...
      Hier wil ik ook wel een antwoord op horen.


      hoewel ik me dan afvraag in hoeverre dit antwoord 'correct' is. No offence.

      Als er hier iemand van Heinz zou zitten, die zou lachen met kempower. Kempower zou dan weer lachen met Heinz...

      Tam lacht met beide


      Wie is dan de goeie of de slechte hé...
      2001 BMW E39 540i Touring
      2000 Suzuki GSX-F 600

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
        Hier wil ik ook wel een antwoord op horen.


        hoewel ik me dan afvraag in hoeverre dit antwoord 'correct' is. No offence.

        Als er hier iemand van Heinz zou zitten, die zou lachen met kempower. Kempower zou dan weer lachen met Heinz...

        Tam lacht met beide


        Wie is dan de goeie of de slechte hé...


        Ja uiteraard.

        Maar zomaar 'een stelling' plaatsen (weliswaar onder de vorm van smileys, maar het was duidelijk genoeg...), zonder verdere argumenten vind ik nogal... tja..

        Zeker voor iemand in haar 'positie'..

        Ökologisch
        und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
          Hier wil ik ook wel een antwoord op horen.


          hoewel ik me dan afvraag in hoeverre dit antwoord 'correct' is. No offence.

          Als er hier iemand van Heinz zou zitten, die zou lachen met kempower. Kempower zou dan weer lachen met Heinz...

          Tam lacht met beide


          Wie is dan de goeie of de slechte hé...
          Ik ken momenteel maar een tuner die me een uitleg tot IN DE PUNTEN geeft op zijn website, en die weigert over bepaalde vermogenswaarden te gaan en dat is Squadra.

          Al de rest loopt graag te koop met flashy sites en nummertjes;
          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter
          LIFE = MODDING
          MODDING = LIFE
          LIFE = BMW
          BMW = BIMMERLIFE

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
            Ik ken momenteel maar een tuner die me een uitleg tot IN DE PUNTEN geeft op zijn website, en die weigert over bepaalde vermogenswaarden te gaan en dat is Squadra.

            Al de rest loopt graag te koop met flashy sites en nummertjes;

            Jup, voor Alfa is Squadra de absolute top!

            Ökologisch
            und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



            Comment


            • #26
              Iedereen weet dat Avantus de beste TDI tuner is
              2001 BMW E39 540i Touring
              2000 Suzuki GSX-F 600

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                Iedereen weet dat Avantus de beste TDI tuner is

                Avantus is gewoon de beste Tjoener.

                Ökologisch
                und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



                Comment


                • #28
                  zoals ik hier lees zou ik alleen best bij duitse opel-tuners hem laten chipen.
                  Ik kwam daarjuist dit tegen:
                  http://www.kitpower.com/indenl.php
                  leek me ook wel iets goed, maar blijkbaar niet te betrouwen dan?
                  greetz

                  Comment


                  • #29
                    Ik weet dat ik mezelf hier in een "moeilijke" positie stel.

                    Mijn uitleg:

                    Het is heel simpel om met een vermogen te goochelen. Stel een verkeerde luchttemperatuur in en het vermogen is volledig verkeerd.

                    Indien men wil "tunen", of het nu op een benzine- of een dieselmotor gaat, mag men 1 principe niet uit het oog verliezen: AIR/FUEL ratio.

                    Dit principe wordt door niet veel zaken gehanteerd, wat toch héél essentieel is voor het vermogen en voor de levensduur van de wagen.

                    Ik ga hier geen bevindingen posten van andere zaken, maar ik weet er het mijne over.

                    Vaak betaal je een naam en wordt je bedrogen waar je bijstaat.

                    Ik heb steeds mijn twijfels als er gesmeten wordt met enorme vermogenswinsten.

                    Soms zijn deze inderdaad haalbaar, maar dan vraag ik mij af: wat is de levensduur van de motor/turbo.

                    Hier ligt ook een beetje de fout bij de eigenaar van de wagen.
                    Het is immers leuker om uit te pakken met 50 pk-winst dan met 30 pk-winst.
                    En dan vraag ik mij ook af of het werkelijke pk's zijn en niet bedrog.
                    Co-pilote Suzuki Swift 3H Rally van de Suikerstreek

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
                      zoals ik hier lees zou ik alleen best bij duitse opel-tuners hem laten chipen.
                      Ik kwam daarjuist dit tegen:
                      http://www.kitpower.com/indenl.php
                      leek me ook wel iets goed, maar blijkbaar niet te betrouwen dan?
                      greetz

                      Nouja... dat is een chiptuner zoals er 13 in een dozijn zijn hé.

                      Pas op, ik zeg NIET dat die slecht zijn, aangezien ik geen enkele ervaring met ze heb.
                      Maar alleen al van deze uitlegskes krijg ik het schijt :

                      ITPOWER Classic:
                      voor motoren die met elektronische brandstofinspuitpompen van Bosch of Lucas zijn uitgerust. Om tot een hoger vermogen te komen, wordt het retrosignaal van de brandstofinspuitpomp bij de oorspronkelijke kast zodanig herberekend dat de activering van de pomp wordt gecorrigeerd. De verhoging van het vermogen komt met andere woorden tot stand door een indirecte activering.

                      KITPOWER Can:
                      voor motoren die met de brandstofinspuitpomp VP 44 van Bosch zijn uitgerust (bv. Audi V6 2.5 TDI, BMW 320 D, Opel DTI, Saab,…). Bij dit systeem wordt de numerieke gegevensbus (CAN-bus) zodanig gewijzigd dat een directe activering van de brandstofinspuitpomp extra vermogen oplevert.

                      KITPOWER CR:
                      voor motoren die met het injectiesysteem COMMON RAIL van Bosch of Siemens zijn uitgerust (bv. MERCEDES CDI, PEUGEOT HDI, RENAULT DCI, BMW 330D,…). Bij dit systeem worden de numerieke gegevens zodanig gewijzigd dat een directe activering van de brandstofinspuitpomp extra vermogen oplevert.




                      Wat een hoop bladvulling.

                      Ökologisch
                      und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Powerbox, CHIPtuning of softwaretuning... het KAN allemaal wél goed functioneren.... Alleen hangt het er inderdaad, zoals je zegt, van af WIE het installeert.


                        Wij hebben een 'powerboxje' van Brabus in onze auto, en zijn daar supertevreden over.
                        Avantus van hier op't forum heeft in hun A4 TDI 90 een Powerboxje van 70 euro steken, gemaakt door 'TDI-know-howers-slash-junkies', en dat werkt ongelooflijk harmonieus.

                        Is het eerste wat ik hiervan hoor. Op andere fora roep je soms de banvloek over je af als je het woord powerbox durft te typen. Ik sprak een tijd geleden met een kerel die een PSI box in z'n tdi had zitten en hij beweerde er zeer tevreden over te zijn ondanks dat er om de haverklap lichtjes begonnen te branden in zijn dash waarmee ze in de garage geen raad wisten. Ik vond zijn motor maar voddig draaien ook in vergelijking met de mijne, juist dezelfde: een TDI 110 verstuiverpomp.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door TAM CARWORKS Belgium Bekijk Berichten
                          Ik weet dat ik mezelf hier in een "moeilijke" positie stel.

                          Mijn uitleg:

                          Indien men wil "tunen", of het nu op een benzine- of een dieselmotor gaat, mag men 1 principe niet uit het oog verliezen: AIR/FUEL ratio.
                          Als je zo'n zaken vertelt dan stel je jezelf idd in een moeilijke positie, mocht een motor op water en brood draaien dan was het veel simpeler



                          Vaak betaal je een naam en wordt je bedrogen waar je bijstaat.
                          Hier kan ik wel inkomen, als je veelal de tekstjes leest op die websites of folders dan lijken ze zo uit de pen van een gewiekste marketeer te komen. Een mooie verpakking en weinig inhoud.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Dia Bekijk Berichten
                            Als je zo'n zaken vertelt dan stel je jezelf idd in een moeilijke positie, mocht een motor op water en brood draaien dan was het veel simpeler

                            Of mss net niet!


                            Bepaal maar eens de optimale mengselverhouding tussen water en brood, met bijbehorend brand- en vlampunt!

                            Méér brood = tuning




                            Ökologisch
                            und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Of mss net niet!


                              Bepaal maar eens de optimale mengselverhouding tussen water en brood, met bijbehorend brand- en vlampunt!

                              Méér brood = tuning



                              en dan zou je van de regering mss zelfs niet op meergranenbrood mogen rijden , en heinz zou dan waarschijnlijk nutella noemen ...
                              Sommigen vinden MB voor ouwe zakken, maar wat is er mis met een gebruikte zak?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                                en dan zou je van de regering mss zelfs niet op meergranenbrood mogen rijden


                                Stel je voor. Dat zou écht vooruitgaan ze, van dat héél donker roggebrood. Fok man!



                                TBI = Turbo Bread Injection

                                Ökologisch
                                und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                                  en heinz zou dan waarschijnlijk nutella noemen ...



                                  Ökologisch
                                  und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

                                    TBI = Turbo Bread Injection


                                    TCBI = Turbo Corn Bread Injection

                                    Sommigen vinden MB voor ouwe zakken, maar wat is er mis met een gebruikte zak?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Stel je voor. Dat zou écht vooruitgaan ze, van dat héél donker roggebrood. Fok man!



                                      TBI = Turbo Bread Injection

                                      Dude, kent gij nu echt niks van tunen? Dan krijgde weer nen hoop roet...
                                      2001 BMW E39 540i Touring
                                      2000 Suzuki GSX-F 600

                                      Comment


                                      • #39
                                        nuja, we gaan nogal offtopic


                                        on topic:

                                        illegale dingen horen niet thuis op dit forum, en domme dingen eigenlijk ook niet
                                        Sommigen vinden MB voor ouwe zakken, maar wat is er mis met een gebruikte zak?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten


                                          TCBI = Turbo Corn Bread Injection




                                          Ökologisch
                                          und ökonomisch Auto fahren mit reinem Pflanzenöl



                                          Comment

                                          Working...
                                          X