Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra Sports Tourer Diesel: Plots ketting oliepomp en distributie kapot

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Astra Sports Tourer Diesel: Plots ketting oliepomp en distributie kapot

    We hebben sinds bijna 3 jaar een Opel Astra Sports Tourer Diesel met ongeveer 75.000 km op de teller.

    Vandaag is mijn vrouw zonder aanleiding in panne gevallen. Volgens de garage zou "de ketting die de oliepomp aandrijft gebroken zijn waardoor dan ook de ketting van de distributie kapot gegaan is" (ik ken niet veel van auto's, en mijn vrouw nog minder, dus mogelijk is dit niet helemaal accuraat verwoord), kostprijs rond de 1750 euro ... De display zei iets van "oliedruk weggevallen, motor onmiddelijk stilleggen". Ik heb haar aangeraden om de auto niet meer in gang te steken (gelukkig volgens de garage anders ging de schade nog groter zijn).

    Wat zou dit kunnen veroorzaakt hebben? Dit is toch niet normaal? Of is dit gewoon brute pech?

    De garage ging bekijken of Opel een deel van die kost op zich wou nemen (?). Zou hier sprake zijn van een fabricagefout of iets dergelijks?

    Alle info is welkom! Alvast bedankt voor uw bijdrage.

  • #2
    Goed dat uw vrouw onmiddellijk de motor stilgelegd heeft. Als de wagen zijn regulier onderhoud heeft gekregen is dit niet normaal. Dat Opel hier gaat tussenkomen lijkt me niet meer dan normaal en naar mijn mening mochten ze de hele kost op zich nemen.

    Comment


    • #3
      Als de ketting van de distributie kapot gegaan is kan de motor niet meer draaien.
      It's not about miles per gallon it's about smiles per gallon!

      Comment


      • #4
        Ondertussen meer nieuws van de garage. De herstelkost is 1700 euro. Hiervan will de garage er 800 zelf dragen en Opel 100. Dus nog 800 voor ons. Dit is een officiele Opel dealer. Oorzaak nog steeds onbekend.

        ik vind dit persoonlijk maar een rare zaak. Ofwel valt dit onder garantie (bv. fabricagefout of fout garage vorig onderhoud) en betalen ze alles, ofwel hebben wij brute pech en betalen wij alles.

        Ik heb hier niet echt een goed gevoel bij. Maar Ken niets van wagens en ondertussen hebben we er geen her beschikking. Ik lijk geen andere keus te hebben dan hierin mee te gaan? Heeft iemand raad of advies?

        Camaro: motor draaide idd nog maar maakte "een heel raar geluid". Ik was er jammer genoeg niet bij ...

        Comment


        • #5
          Naar garantie kunt ge fluiten met hun 2 jaartjes ocharme. Opel (de invoerder wsl) neemt 100€ voor zijn rekening? Da's toch belachelijk.

          Comment


          • #6
            het zou mij verbazen als er in de motor geen andere schade ontstaan is.
            ik had met de mijne (2,5 jaar oud en 64.000 km, officieel dus buiten garantie) ooit een raar geluid en vermogensverlies, bleek dat de oliedruk ook was weggevallen (volgens de garage, kreeg geen melding op het dashboard) met daardoor was er schade aan de motor en is die volledig vervangen. gelukkig quasi volledig vergoed door BMW...
            nu let wel mijn motor was niet volledig om zeep maar het volledig herstellen van de schade is meer werk dan er gewoon een ander blok in leggen, arbeidsuren zijn duur en nieuwe motoren rollen continu van de quasi volautomatische band.
            Last edited by sunking; 01/03/2018, 18:22.
            VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

            Comment


            • #7
              Dit zou niet mogen. Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om dit te bespreken met de eventuele rechtsbijstand van de verzekering om een expert te laten aanstellen?

              Comment


              • #8
                Ik heb ondertussen Opel zelf gecontacteerd, in de hoop dat zij deze zaak even kunnen bekijken.

                De enige andere optie die ik zie is een onafhankelijke expert aanspreken ter bepaling van de oorzaak. Als deze al kan bepaald worden en als deze kan toegeschreven worden aan bv. een fabricatefout of een fout bij een onderhoud dan zouden we eventueel de garage en/of Opel kunnen verantwoordelijk stellen (en eventueel gebruik maken van rechtsbijstand). Zeer veel alsen, veronderstellingen en bijkomende kosten, dit alles lijkt mij eerlijk gezegd niet de moeite te zijn voor 800 euro. Vandaar bovenvermelde piste.

                Ik laat weten hoe het loopt.

                Comment


                • #9
                  Een ketting van een oliepomp die op dergelijke km-stand breekt dat ruikt naar een slecht ontwerp.zijn er op een opel-forum geen mensen te vinden die hetzelfde voorhadden?

                  Comment


                  • #10
                    Problemcar.nl al eens gecheckt ?

                    Comment

                    Working...
                    X