Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mondeo MK4 koppeling?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mondeo MK4 koppeling?

    Gegroet!

    Ik schets even de situatie; mijn Mondeo mk4 van 2007 (210k kms) ging vorige week de garage in voor een piepend geluid bij het optrekken, bleek de spanner te zijn. Spanner vervangen,ik ga de auto ophalen en het gepiep is verdwenen dus dat is prima. Ik kom thuis en hoor bij stationair draaien wanneer ik stilsta een "kloppend" geluid ter hoogte van de koppeling. Vandaag rij ik een lange afstand voor mijn job, ik kom aan op de locatie en het kloppend geluid is veranderd in een rammelend kabaal dat ik enkel hoor wanneer ik stil sta, de motor stationair draait en ik de koppeling NIET indruk. Van zodra ik de koppeling indruk verdwijnt het geluid. De auto rijdt verder prima, ik merk geen verlies in vermogen en hij schakelt gewoon normaal. Het geluid is er ook niet altijd, op de terugweg (ik moest tenslotte thuis geraken, de auto bougeert nu wel niet meer, enkel om naar de garage te gaan) was het verdwenen en bij aankomst thuis was het er opnieuw.

    Ik heb de garage direct gemaild vandaag (het is zondag, telefonisch onbereikbaar) voor een afspraak. Nu is mijn vraag de volgende; waaraan kan dit liggen? Ik dacht aan een druklager? Ik vrees een beetje dat heel mijn koppeling vervangen een beter idee is aangezien het zootje dan toch uit elkaar moet... Heeft er iemand een idee van de kosten die daaraan verbonden zijn? Ik ga naar een officiele ford-garage dus ik verheug me al op een hoge factuur.
    Verder; is de garage bij het vervangen van de spanner van de riem in de buurt geweest van de koppeling? Zou het kunnen dat zij daar iets mee te maken hebben? Het kloppend geluid was voordien sowieso niet hoorbaar, het is mij pas opgevallen van zodra ik de garage uit reed...

  • #2
    Allicht dubbel massa vliegwiel en /of drukgroep stuk…

    Kostprijs zal tss € 1500 en € 2000 liggen.

    Met uw Km stand is dit niet uitzonderlijk (MK4 1.8 tdci van familie was al na +/- 80000 km /6 jaar stuk…)

    Heeft wel niets met spanner van de riem te maken…

    Comment


    • #3
      Is de butee lager die versleten is. Laten vervangen samen met de disq en drukgroep. Is een set.

      Comment


      • #4
        Dit is ongeveer de prijs van de onderdelen ,alles wat Ford meer rekent is kassa kassa kassa .

        https://www.autodoc.be/auto-onderdel...32387-1-8-tdci
        It's not about miles per gallon it's about smiles per gallon!

        Comment


        • #5
          Hmpf, net bij de garage geweest. Inderdaad vliegwiel, dus koppeling er meteen bij. Zou zo'n 1500 euro kosten bij officiele forddealer, dus is wat ik verwacht had en wat hier al werd aangegeven. Hoe merkbaar is die wissel in het rijgedrag van de auto?

          Comment


          • #6
            Geen getril in u koppelingspedaal , geen ratelend geluid en een koppeling die rapper pakt..
            Vrij normaal op dat km stand.

            Comment


            • #7
              Bij mijn 2.2 TDCi van 2004 zijn vliegwiel en koppeling vervangen na 235000 km.
              Ondertussen zijn we alweer 75000 km verder.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

              Comment

              Working...
              X