Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR bij CAYC (octavia II 1.6 TDI)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • EGR bij CAYC (octavia II 1.6 TDI)

    Onlangs naar de garage gegaan voor mijn wagen aan de pc te zetten. Wagen verliest vermogen, stuttert/valt stil in 1e en 2e en uitlaat stinkt feller dan normaal. EGR waardes bleven hangen bij het indrukken van de gas. Dus waarschijnlijk zal die klep lekker vol zitten met roet. Ik dacht eerst zelf de EGR eruit te halen en te kuisen, maar ik vind nergens een goede tutorial en eerlijk gezegd schrikt het klusje me een beetje af. De EGR zit achter de motor.. Nu online vind ik vele producten die de EGR & turbo cleanen zoals die van Wynns en Bardahl. Maar ik stel me hierbij de vraag of dit uberhaupt wel van enige nut is. Misschien dat die producten goed zijn als preventief middel om alles zuiver te houden, maar nu dat de EGR het al soms laat afweten is het daarvoor waarschijnlijk te laat. Of niet?? Iemand die dit scenario al heeft voorgehad?
    Een andere vraag is, kent iemand een garage in Vlaams Brabant (liefst nabij Leuven) die de EGR bij een VAG kan cleanen en niet automatisch een nieuwe erin steekt? Het zou de factuur toch wel met een paar 100€'s verminderen..
    Alvast bedankt!
    Eric

  • #2
    Die dingen kosten toch de wereld niet op ebay te zien?
    Zoek een garage die een aftermarket one wil steken...

    Een egr is een slijtage deel moet je nu eenmaal vervangen op mijn jeep 300k al 2* gebeurd.
    https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-F...YAAOSwYwJZ6DxE
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Bel naar Vagtechniek in Eindhoven. 179EUR en je bent voorgoed van je EGR af.

      KLIK
      Mijn Skoda

      Comment


      • #4
        ik heb die bij de auto van de schoonzuster vervangen en het is een hondswerk...

        om er aan te kunnen moet je heel wat onderdelen demonteren, waaronder ook een aantal onderdelen van de turbo. Laat je het doen bij de garage dan ben je ongeveer 1000€ kwijt.

        toch eerst proberen om na demontage de egr klep eens open te doen en na te kijken of reinigen niet voldoende is, maar er zit een soort van draaiklep in en het is vaak die welke kapot gaat.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          andere optie is: naar duitsland gaan met zo'n product in de tank en eens goed gaan doorvlammen. Alles zo heet stoken dat de drab met moet loskomen.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Die producten in de tank of doormiddel van te spuiten met draaiende motor doen heel weinig. Beste is uithalen en zelf reinigen liefst van al in een ultrasoon gooien dan is hij proper na een uurke.

            Comment


            • #7
              Is dat zo geen karreke met sjoemelsoftware ? ... terugroepactie al gedaan ?

              Werd hij misschien daarom aan de PC gezet ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                Bel naar Vagtechniek in Eindhoven. 179EUR en je bent voorgoed van je EGR af.

                KLIK

                LOL, dit onderzoek blijkt nog te kloppen ook....

                https://www.autoblog.nl/archive/2008...or-je-hersenen

                https://particleandfibretoxicology.b.../1743-8977-5-4

                Comment


                • #9
                  Kheb het bij mijn Golf 1600 TDI 105 pk Bluemotion bij mijn lokale garagist laten vervangen op 180.000kms ... zat volledig vol met vuile troep... EGR was ongeveer €800 voor een gloednieuwe... Is idd een serieus werkje waar veel moet gedemonteerd worden...
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-25.600km (2005- ...) op pensioen sinds haar geboorte & erf/familie stuk

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011) rally monster

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014) het uniekste
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013) den duitse hollander
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011) 'k mis hem
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-314.000km (2010- ... ) op prepensioen
                  '10 VW GOLF 1600TDI Bluemotion 144.000-195.000km (2016-...) daily en zuinig

                  Comment


                  • #10
                    Zo'n topic met enorm veel inbreng / feedback van de TS ... 't is eens iets anders ...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                      Wat heeft dat er nu mee te maken ? Wacht nog even tot men door heeft dat direct ingespoten benzines nog slechter zijn .

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                        Wat heeft dat er nu mee te maken ?
                        Niets.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                          Niets.
                          Kort, bondig en juist

                          Comment

                          Working...
                          X