Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over retourbrandstof

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vraag over retourbrandstof

    Goedenavond iedereen,

    Ik heb een vraag ivm retourbrandstof van Common rail systeem.
    Wordt er bij vollast van de motor minder brandstof teruggevoerd van de verstuivers naar de tank dan bij stationair draaien van de motor?

  • #2
    Ja.
    Logisch hé, voor vollast heb je meer brandstof nodig per omwenteling dan voor ralenti.

    Comment


    • #3
      De hoeveelheid retourbrandstof is het grootst wanneer er op de motor wordt afgeremd.

      Comment


      • #4
        http://www.tiepie-automotive.com/nl/...400Measurement

        Toch zie ik bij deze debietmeting van de RSF400 sensor dat bij verhoogd toerental meer brandstof wordt teruggevoerd dan bij stationair toerental.

        Comment


        • #5
          Dat werd hierboven ook nergens tegengesproken.

          Comment


          • #6
            Ik heb dat ooit zo geleerd , bij ralenti 2 plunjers en bij hogere snelheid/hoge motorbelasting/vollast gaat de 3° plunjer ook in werking van de radial jet pomp. Omdat de injectors elektrisch zijn zal het niet via hun retours gaan maar via drukregelaar common railbuis. (Meeste retour zal er zijn bij gas loslaten)
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              De hoeveelheid retourbrandstof is het grootst wanneer er op de motor wordt afgeremd.
              Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
              Meeste retour zal er zijn bij gas loslaten
              Ahzo ...

              Comment


              • #8
                Bij remmen op de motor wil nog niet zeggen het gas volledig lossen, gewoon gas minderen om snelheid te minderen.
                Op de radial jet pomp zit ook een retour ,door die hoge drukken zal daar de meeste retour ziiten.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  Moet hier echt een topic voor open . Dat is gewoon gezond verstand .

                  Comment


                  • #10
                    Remmen op de motor = gas loslaten Schele !

                    Comment


                    • #11
                      Gij rijdt als een ouw peke zeker ,om te remmen op de motor en iets te minderen in snelheid minder je het gas iets .
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                        Gij rijdt als een ouw peke zeker ,om te remmen op de motor en iets te minderen in snelheid minder je het gas iets .
                        Gij rijdt dan als een snotaap zeker? Gas geven tot de laatste seconde en dan vol in de remmen?
                        "Kakkerlakken denken dat keukens gemaakt worden om kakkerlakken een gerieflijke verblijfplaats te verschaffen."
                        "Het leven is een soep en wij zijn de balletjes."

                        Comment


                        • #13

                          Comment

                          Working...
                          X