Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Santa Fe - Verbruik

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai Santa Fe - Verbruik

Hi allen,

Ik heb een Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI 4WD van oktober 2010. Prima auto die ik kocht omdat hij zo comfortabel is op lange afstanden.

Ik heb echter een probleem: het gemiddelde verbruik zou volgens Hyundai 7,1 liter / 100 km moeten bedragen, maar in de praktijk is deze 10 liter / 100 km. Dit is 40% meer dan het aangegeven verbruik.

Enkele opmerkingen:

- Ik geef bij elke tankbeurt odometer en prijs en aantal liter in op Road Smart (iPhone applicatie om je verbruik bij te houden, dus dit is zeer precies).
    - Ik doe een reset van mijn verbruiksteller op mijn dashboard bij elke tankbeurt. Het is opvallend dat deze bij elke tankbeurt exact 1 liter minder aangeeft dan het effectieve gemiddelde verbruik (doet Hyundai dit express? Zijn er nog mensen die dit hebben?)
    - Ik doe 90% lange afstanden voor mijn werk (België en onze buurlanden) en ben een eco driver. Auto is ook prima onderhouden en banden steeds goed opgeblazen tot 2.2.

Zijn er nog mensen met een Hyundai Santa Fe wiens verbruik totaal niet klopt met deze opgegeven door Hyundai?

lijkt mij veel, zeker omdat je zegt er echt wel op te letten

op sprit zitten ze aan 8.5
    http://www.spritmonitor.de/de/uebers...10&powerunit=2

mss niet exact het juiste motortype ik heb ingegven ? zijn dat allemaal 2.2 ?
    http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
    Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Tweedehands gekocht?
      Indien ja, hoeveel km's had hij toen?
      Hoeveel heeft hij nu?

Mijn pa heeft het vorige model, 2.0 automaat en zou rond de 9 liter moeten zitten. In de praktijk is dat 13-14, volgens mij omdat hij veel te weinig rijdt.
      Last edited by Mr. JN.; 30/11/2015, 13:58.
      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
      1990 Volvo 344
      1991 Mercedes W124 230CE
      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
      1980 Volkswagen Derby CLS
      1990 Mercedes W124 230CE
      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Het is toch algemeen geweten dat de aangegeven verbruikscijfers nooit kloppen.
        40% boven de opgegeven waarde kan.
        Rijstijl doet ook veel,heel veel denken dat ze er goed aan doen om traag en voorzichtig op te trekken dat is niet zuinig,vlot optrekken tot je aan de gewenste snelheid zit is veel zuiniger.

Een dikke(grote) zware auto 4X4 met en relatief kleine motor zal wal wat brandstof lusten.

Wat ik niet en nooit zal begrijpen is dat iemand een dikke auto koopt en dan constant bezig is met naar zijn verbruik te kijken.
        Op het werk wist iemand te vertellen dat zijn auto 0.3 liter/100km meer verbruikte met zijn winterbanden er op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Last edited by camaro 68 rs; 02/12/2015, 09:17.
        Groeten Jan
        THERE IS NO SUBSTITUTE FOR CUBIC INCHES
        2 LITERS IS A SOFTDRINK NOT AN ENGINE SIZE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Wat ik niet en nooit zal begrijpen is dat iemand een dikke auto koopt en dan constant bezig is met naar zijn verbruik te kijken.
          Op het werk wist iemand te vertellen dat zijn auto 0.3 liter/100km meer verbruikte met zijn winterbanden er op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          Hier ook zoiets. Maar 0.3l/100km is bijna 10% extra! Dat valt echt wel op...

Elke Hyundai verbruikt veel, helaas.

Comment

Persoonlijk vind ik 10 liter voor zo een auto helemaal niet veel hoeveel pk is dat (dacht 190) hoeveel weegt die bak en het is een 4x4 wat ook nog eens een meerverbruik geeft.
            Alle Hyundai en Kia's van dat type die ik ken staan voor een verbruik van 10 liter, dacht je soms dat die maar 6 liter zou verbruiken?
            Mijn maat heeft sinds een half jaar een Ford B Max met een 1000cc motortje een 3 cylinder en dat ding verstookt ook 8 liter naft dan nog wel.
            Wat een fabrikant opgeeft is een verbruik op een cirquit bij een constante snelheid van 90km.
            Mijn Honda CR-V van 2011 verbruikt 8 liter diesel, hij weegt meer dan 1600 kg is een 4x4 met winterbanden er op en verbruikt een halve liter minder als ik vlot kan rijden (hij houd wel wat van snelheid net als ik trouwens maar wegens de boetes niet houdbaar) onder de 150km kom ik met 8 liter toe.
            De Honda dealer zei me in der tijd dat die Santa Fee's en Kia's 10 liter verbruikte en bij navraag bleek dat ook te kloppen, ik heb mijn Honda gekocht als hij met 10 liter toekomt is het goed.

Comment

Dat er meer waren die een auto kopen wat beter in hun budget past zouden ze achteraf niet moeten klagen over hun verbruik.
              Het moet van velen groot en dik zijn tot ze naar de pomp moeten.
              Groeten Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Dat er meer waren die een auto kopen wat beter in hun budget past zouden ze achteraf niet moeten klagen over hun verbruik.
                Het moet van velen groot en dik zijn tot ze naar de pomp moeten.
                Als je auto 40% meer verbruikt dan de fabriekswaarden, mag je je toch behoorlijk bekocht voelen, vind ik persoonlijk.
                OK een liter of zelfs anderhalve liter meer, dat weet iedereen. Maar dit vind ik toch buiten proportie.
                Zeker als je er ook nog eens een eco rijstijl op na houdt.
                Het is ook iets wat je praktisch nooit kan of mag testen, tijdens een testrit natuurlijk.

Comment

Klagen over het verbruik met zo'n lage brandstofprijzen?

Comment

Tip: Koop een fiets dan hoeft ge niet te klagen over verbruik . (Ik ben die verbruikcijders zo beu!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                      Als je auto 40% meer verbruikt dan de fabriekswaarden, mag je je toch behoorlijk bekocht voelen, vind ik persoonlijk.
                      OK een liter of zelfs anderhalve liter meer, dat weet iedereen. Maar dit vind ik toch buiten proportie.
                      Zeker als je er ook nog eens een eco rijstijl op na houdt.
                      Het is ook iets wat je praktisch nooit kan of mag testen, tijdens een testrit natuurlijk.
                      Met een beetje gezond verstand weet je toch dat een grote 4x4
                      met 2.2 liter motor en een stroomlijn van een kleerkast nooit een verbruik van 7.1 liter kan halen.
                      Groeten Jan

Comment

Mijne Honda CR-V is een 2200cc van 150pk 4x4 en als ik echt zuinig zou rijden denk ik wel dat ik met 7liter toe kan komen als ik de airco uitzet (die staat bij mij heel het jaar op).
                        Ik heb nu een verbruik van 8liter en rijd vlot als ik echt grote stukken doe en sportief rijd zakt hij soms naar 7.5liter
                        Bij aankoop in 2011 hield ik rekening met een verbruik van 10liter.
                        Ik heb er geen testrit mee gemaakt anders had ik op voorhand het verbruik kunnen weten, bij een volgende aankoop ga ik dat wel doen maar ik kijk echt niet op een paar liter verbruik hoor, maar het moet wel in overeenstemming liggen met wat je koopt dus geen klein bakje met een hoog verbruik.
                        Zelf ben ik geen voorstander van kleine motoren die flink moeten werken, dan heb ik liever een grote motor die het vlotter aankan, ik vind de cylinder inhoud verkleining bij de nieuwe CR-V van 2200cc naar 1600cc spijtig ik bekijk het meer als een gechipte versie om aan hun pk te komen. En ik denk dat ze evenveel tax betalen als ik nu met mijn 2200cc
                        Last edited by Dayco; 27/01/2016, 16:56.

Comment

de mijne stookt 7 liter volgens de fabrikant...

11 volgens mijn rijstijl, da's meer dan 50% erbij, wat moet ik nu zeggen?
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Een fabrikant geloven das het zelfde als in de kerstman en sinterklaas geloven.
                            Wat u over uzelf kan zeggen is dat je een beetje naief bent, goed bedoeld hoor.

Comment

beste, u had zich beter een dacia aangeschaft, de uitmuntende motoren zijn ook effectief zuiniger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dayco Bekijk Berichten
                                Een fabrikant geloven das het zelfde als in de kerstman en sinterklaas geloven.
                                Wat u over uzelf kan zeggen is dat je een beetje naief bent, goed bedoeld hoor.
                                Dus mag een fabrikant er maar op losliegen, dat is allemaal geen probleem?

Zoals Bud Wijzer zegt, dat er verschil is, dat weet iedereen, maar wanneer het te grote proporties aanneemt, dan is dit niet acceptabel.

Comment

Mijn verbruikt op papier maar een 5.5l maar zelf verbruik ik een dikke 9l en ja als ik de kans heb trap ik hem plat uiteindelijk dient een wagen voor mee te rijden.

Comment

Maar zoals ge zegt trapt ge hem plat, dus veronderstel niet dat je verrast bent.

Comment

Heb net een Hyundai Grand Santa Fe aangeschaft... 2,2 diesel 200 pk en ben voorlopig heel tevreden. Net als de vorige die we op het bedrijf hadden , ligt het verbruik rond de 12 liter... Dat lijkt me gezien het gewicht volkomen normaal. Ben al heel blij dat het niet meer het verbruik is van mijn laatste Ford Ranger, met name 20 liter per 100 km ... een record als je het mij vraagt... heb deze dan ook na 5000 km en 3 maanden verkocht (3.2 versie).
                                      Het is wel geweten dat als je met de Santa Fe een gemiddelde van 90 km/h aanhoudt dat hij dan inderdaad rond de 8 liter schommelt... De vroegere chiptunings slaagden er ook in om 1 liter af te doen van verbruik...
                                      Daarentegen heb ik met mijn vroegere Santa Fe wel 360.000 km afgelegd zonder ernstige problemen en nog goed verkocht !
                                      Veel succes...

Comment

Een verbruik van 12 liter/100 km voor een GSF is inderdaad een gegeven waar je enorm blij kan van worden.

Comment

Working...
                                        X