Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1995 Peugeot 106 pakking motor

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1995 Peugeot 106 pakking motor

Mijn 106 verliest bovenaan de motor wat olie. Het is niet echt veel maar ik zou dit toch graag oplossen. Nu heb ik hierover twee vragen:

- vervang je het beste de pakking of dicht je gewoon alles af met silicone die ze speciaal hiervoor verkopen?

- Zal ik dit zelf kunnen wetende dat mijn ervaring zich momenteel beperkt tot het vervangen van olie en filters ... of zoek je hiervoor beter professionele hulp?

Oorspronkelijk geplaatst door T.O.M. Bekijk Berichten
    Mijn 106 verliest bovenaan de motor wat olie. Het is niet echt veel maar ik zou dit toch graag oplossen. Nu heb ik hierover twee vragen:

- vervang je het beste de pakking of dicht je gewoon alles af met silicone die ze speciaal hiervoor verkopen?

- Zal ik dit zelf kunnen wetende dat mijn ervaring zich momenteel beperkt tot het vervangen van olie en filters ... of zoek je hiervoor beter professionele hulp?

Is het het kleppendeksel of de culasse die lekt ?
    Kleppendeksel is gemakkelijk zelf te vervangen, als de join culasse lekt kan je beter professionele hulp zoeken als je dit nog nooit hebt gedaan...

Comment

Het is het kleppendeksel. Ik zal er vanavond aan beginnen en hoop dat ik morgen niet met de tram moet gaan werken ...

Comment

Meestal is dit afgedicht met een pakking die je kan bestellen bij ofwel de dealer ofwel een autozaak.

Wel oppassen, sommige kleppendeksels moet je op een specifieke manier vastzetten met een voorgeschreven moment (de mijne bijvoorbeeld, maar volledig ander type auto).
        Ik weet niet of dit bij jou het geval is, maar er zal wel een forum bestaan voor dat type auto (nederlanders ) en daar kan je misschien iets meer te weten komen.

Kijk dan ook eens naar eventuele afzetting op je deksel. Wat benzine en een borsteltje kunnen wonderen doen!

Succes ermee!
        Klapt West-Vlams gelik de reste van de weirld

Station desje

Comment

Merci voor de tip.

Er is inderdaad wel een en ander over te lezen op nederlandse site. Het is blijkbaar ook een typische 106-kwaal.

Comment

mijn zus haar vriend die mecanicien is heeft de pakking gisteren vervangen. Het houdt inderdaad weinig in. Oude pakking was broos geworden en op verschillende plaatsen gekraakt. Voor de rest zag het er binnenin het blok en op het deksel goed uit. Geen smurrie te bespeuren.

Ik hoop dat het olielek hiermee verholpen is.

Comment

Working...
            X