Mededeling

Collapse
No announcement yet.

watertemperatuur opel vectra break 19cdti

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • watertemperatuur opel vectra break 19cdti

    hallo

    ik heb juist een vectra gekocht van 2005 en 70.000 km

    ik vraag mij af hoe hoog de temperatuur mag gaan van de auto (radiator)

    mijn wijzerke komt niet boven de 80 graden zelfs goed er onder is dat normaal??

    wat zijn nog de min puntjes van opel vactra??

  • #2
    is er echt niemand dat weet wat de temperatuur van de auto mag zijn??

    Comment


    • #3
      zou me meer zorgen maken als het ver over de 80 gaat.

      mijne astra doet er ook wel lang over om op temperatuur te komen vind ik

      Comment


      • #4
        Dat is zeker niet erg. Moest je wijzertje gewoon beneden blijven staan zou het een probleem met thermostaat of die wijzer zijn. Maar als het steeds mooi naar 80 à 90° gaat is dat dik in orde.
        I'm not crazy you know, I've been tested... but I cheated

        Comment


        • #5
          dat is juist het probleem 80 haald hij niet mijn max is 70°

          EDIT: gister eens 160kmh gereden en die kwam in verder als 70° ......
          Last edited by Geurk; 14/02/2009, 14:50.

          Comment


          • #6
            Geen idee of het normaal is of niet...heb wel net hetzelfde met mijn Signum dus kan wel normaal zijn...lijkt mij persoonlijk ook wel weinig

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Geurk Bekijk Berichten
              is er echt niemand dat weet wat de temperatuur van de auto mag zijn??
              De handleiding van uw wagen misschien ?


              Een risicovrij antwoord : als het aan 100 is, zet uw motor af

              Comment


              • #8
                Bij mijn Vectra blijft hij bij warme motor toch altijd tussen 80-90°c hangen hoor. Daaronder lijkt me echt weinig Hoger dan 90 nog nooit gezien.
                Trackday? www.trackaddix.be

                Comment


                • #9
                  'k Zal er straks eens op letten, maar ik denk dat ik ook rond de 80° zit.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

                  Comment


                  • #10
                    Heb ik ook gehad in mijn golf. Is de thermostaatklep die te vroeg zijn warmte afgeeft aan de radiator. Schadelijk? Ja en neen. Veel visies over, maar volgens mijn bescheiden mening heeft het gevolgen voor slijtage van de motor. In die zin dat deze nooit op optimale temperatuur komt. En een hoger verbruik van je wagen .

                    Kan je de temperatuur van je koelwater laten uitlezen in de garage? Via VAG kan dit op volkswagen, weet niet dat dit bestaat voor uw wagen. Dan kan je al uitsluiten dat je sensor van je dashbord al dan niet defect is.. Zoniet zou ik de thermostaatklep vervangen.

                    Comment


                    • #11
                      mijn vectra gaat van juist boven de 80 tot 95 afhankelijk rijoöstandigheden

                      je kan je koelwatertemp checken via een aantal settings

                      stuur maar pm hiervoor
                      Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
                      Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
                      Audi A8L 3.0 tdi 2015
                      Mercedes GL 350 cdi 2011
                      Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
                      BMW gran coupe 650i xdrive 2012
                      Aston Martin vantage volante 1987

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                        De handleiding van uw wagen misschien ?


                        Een risicovrij antwoord : als het aan 100 is, zet uw motor af
                        bij gm is het zo dat de ventilator vaak pas in gang schiet bij overdruk ( 108 graden bij mij).
                        de originele thermostaat is zelfs een 90 graden thermostaat.


                        anyway, de snelheid dat u water warm wordt heeft te maken met u motorisatie en hoeveel water er in dat type motor zit.
                        een grote motor met weinig water zal sneller op bedrijfstemperatuur zijn dan een klein motortje met veel water.

                        en natuurlijk van de thermostaat die erin zit.
                        openingstemperatuur van thermostaat is het makkelijkste te checken op de snelweg.
                        gewoon tegen 120km/u snelwegcruisen voor een goeie 30km.
                        de temperatuur dat die dan op blijft hangen is over het algemeen de openingstemparatuur van de thermostaat.

                        Comment


                        • #13
                          motor temperatuur

                          geachte heren,

                          heb zojuist een tijdje geleden opel vectra 2.0dti 16v gekocht.

                          Heb 2 vragen en hopend hierbij meer informatie te weten.

                          1ste vraag: de temperatuur van de motor staat bij mij gemakkelijk tot 100 graden en de ventilators werken perfect en als ik airco aanzet dan kan het ook tot iets 110 graden gaan , is dat normaal. Heb tot heden nog geen motor temperatuur gehad van deze wagen dat tot 90 graden bleef.

                          2de vraag: de rijprestatie: ik heb hiervoor een volkswagen passat gehad van 1992 een 1600turbodiesel.
                          en de wagen dat ik nu heb is een opel vectra 2.0dti 16v 100pk en als ik nu de verschil moet maken tussen deze twee wagens is het alsof dat mijn vorige wagen volkswagen passat het beter presteerde kwa rijgedrag.
                          de vorige wagen trok beter op als deze , wat kan hiervan de reden zijn.

                          hoop hierop een oplossing te vinden.
                          kunt u me helpen gelieve dan op mijn email te reageren mrchaba@hotmail.com of zal proberen eens hier dan de reacties te zien.

                          dank voor jullie aandacht.

                          moussa

                          Comment


                          • #14
                            @ beide probleemgevallen :

                            De temperatuur die je afleest , is dat wel de correcte temperatuur ? Meten is weten , het zal niet de eerste keer zijn dat iemand z'n wagen binnenste buitenkeert, zotte kosten doet, omdat z'n temperatuurmeter niet meer helemaal correct funtioneert. Meten is weten , en daar zijn verschillende manieren voor, ik gebruik bv. een thermokoppeltje met digitale uitlezing, of de IR-meter die vrijwel juist is als je de belangrijkste gebruiksregels hanteert.

                            Voorts zijn " Rijprestaties " hier een nogal subjectief gegeven : mijn nieuwe Peugeot moet het ook afleggen tegen mijn oude Capri ... is de Ford daarom beter ? PK's met PK's vergelijken gaat nie zomaar, je moet de sprint naar 100 km/u timen , de kilometersprint ... daar kun je mee vergelijken om te kunnen zeggen welke wagen beter optrekt.

                            Comment

                            Working...
                            X