Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • pietbanaan
    started a topic Chiptuning

    Chiptuning

    Iemand ervaring met chiptuning. Op websites vindt je toename van vermogen en koppel tot 30 à 40%. Dit lijkt mij straf gezien men enkel het motormanagement aanpast.
    Kostprijs is rond de 500 à 700 EUR wat best goedkoop is.

    Nu is mijn vraag of dit boeltje wel te vertrouwen is? Ik heb geen zin om mijn karreke na enkele maanden binnen te brengen met een opgeblazen motor. Zelf ben ik geen mototmaniak en drijf mijn mercedes nooit tot het uiterste, maar wat meer koppel uit mijn 2.2 CDI halen kan van de andere kant nooit kwaad gezien ik nogal schakellui bent.

    Dus indien hier leden zijn die ervarling hebben met het chippen mogen steeds hun ervaring/commentaar hier neerpennen.

    Thanks.

  • Hozee
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    de staat verzekert zichtzelf, dus die doen waar ze zin in hebben
    net de reden waarom sommige van hun wagens na afschrijving in de scrapper belanden en niet op de privé markt: niet meer gehomologeerd
    Ja inderdaad, maar blijkbaar snapt die prins carnaval dat niet.
    Straks ga ik em nog bezien als een "Don quijote" en ga ik em begrijpen.
    Last edited by Hozee; 17/12/2011, 17:20.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Grote woorden zeg!

    Wel grappig dat bepaalde politieauto's ook getuned zijn (weet ik uit betrouwbare bron, ttz gehoord van een officiële dealer), denk je dat hun verzekeringspapierke/gelijkvormigheidsattest aangepast is ?
    de staat verzekert zichtzelf, dus die doen waar ze zin in hebben
    net de reden waarom sommige van hun wagens na afschrijving in de scrapper belanden en niet op de privé markt: niet meer gehomologeerd

    Leave a comment:


  • Hozee
    replied
    Ja uiteraard, wat dacht je van het gezegde "vraatzuchtige haaien"...en in verzekeringstermen: die nooit verzadigd raken.
    En die dombo's op facebook kunnen inderdaad eventueel in de val lopen maar dacht jij nu echt dat jij de hoofdvogel in dit verhaal hebt afgeschoten met je opmerkingen, PRINS CARNAVAL?
    Last edited by Hozee; 17/12/2011, 01:36.

    Leave a comment:


  • Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Eigenlijk is je avatar te vergelijken met bovenstaande, wat je dus niet netjes vind...
    Ik vind fora altijd een verrijking. Zeker als ze van alle soorten mensen bevatten. Zo leer ik nu eens mensen kennen die ik normaal nooit zou ontmoeten. En zo kom ik tot nieuwe inzichten.

    Bv. Begrijp ik nu perfect waarom verzekeringsmaatschappijen Facebook beginnen af te schuimen.

    Leave a comment:


  • Hozee
    replied
    D' as een goeie..

    Leave a comment:


  • AdriH
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
    En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

    Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

    1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

    2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

    3) keuring. Extra keuring, joepie...

    Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.
    Jij klinkt als koning karnaval.

    Leave a comment:


  • Dimitri-BRP
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    Heb de vraag al eens gesteld, ga het nog eens doen.

    Motor van mijn auto heeft 150 pk in Duitsland, 136 pk in België omwille van de BIV. Dit is volledig dezelfde motor.
    Op de websites van tuners worden beide motoren vaak verschillend gechipped respectievelijk naar 180 pk en 170 pk.

    Als ik dit lees dan kan ik alleen maar veronderstellen dat men niets over deze motoren weet en zomaar wat cijfers op de website zet. Enkel daarom durf ik niet chippen. Hoe kan je dan vertrouwen hebben?

    Beste Gere,

    170/180/... is eigenlijk niet zo raar als je weet hoe we eraan komen. Software wordt ontwikkeld op een bepaalde motor en de resultaten kunnen vaak schommelen. Sommige tuners verkiezen de lagere waarden op te geven. (Exceeding expectations), andere tuners kiezen dan weer om hun hoogste gemiddelde waarden mee te geven. Toleranties kunnen enorm variëren, vandaar dat je op de meeste plaatsen andere waarden zult terugvinden.

    mvg
    Team BR-Performance

    Leave a comment:


  • Hozee
    replied
    Eigenlijk is je avatar te vergelijken met bovenstaande, wat je dus niet netjes vind...

    Leave a comment:


  • Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Moet dat de politieagent voorstellen met zijn getunede maar niet geregulariseerde wagen die u uitlacht wanneer je als excuus zegt dat zijn wagen ook getuned is? En u vervolgens een dikke bon uitschrijft?

    Sorry, maar dit vind ik niet netjes.

    Leave a comment:


  • Wouter
    replied

    Leave a comment:


  • Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Moet ik er een tekeningetje bij maken ?
    Dat mag.

    Leave a comment:


  • Wouter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
    Geen idee, weet jij het?

    Moet ik er een tekeningetje bij maken ?

    Leave a comment:


  • Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Grote woorden zeg!

    Wel grappig dat bepaalde politieauto's ook getuned zijn (weet ik uit betrouwbare bron, ttz gehoord van een officiële dealer), denk je dat hun verzekeringspapierke/gelijkvormigheidsattest aangepast is ?
    Geen idee, weet jij het?

    Leave a comment:


  • Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    +1 Precies.

    @Aquino: En de moraalridder uithangen over dit onderwerp is echt zwaar overdreven, alleen al met de wetenschap dat verzekeringsmaatschappijen en de overheid met onze auto's enorme winsten maken.
    En laten we het dan maar niet hebben of zij hun tarieven en belastingen al dan niet op een eerlijke wijze aan ons doorrekenen want dan zakt je moraalverhaal zowiezo als een pudding in mekaar..Speel jij maar de eerlijkerd..tjongejonge.

    Leave a comment:


  • Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Lovenswaardig.

    Overigens zit er wel weinig nuance in het woord Anarchie.

    Er zijn enkele honderduizenden in België welke überhaupt niet verzekerd rondrijden. Dan is verzekerd rondrijden met een afwijkend vermogen nog het minste van de zorgen van de maatschappij lijkt me
    Tja, dat is ook waar natuurlijk. Zonder verzekering is ronduit crimineel. En daar is het ontbreken van de nuance wel degelijk bedoeld in dat woord "crimineel".

    Leave a comment:


  • Wouter
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
    En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

    Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

    1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

    2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

    3) keuring. Extra keuring, joepie...

    Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.
    Grote woorden zeg!

    Wel grappig dat bepaalde politieauto's ook getuned zijn (weet ik uit betrouwbare bron, ttz gehoord van een officiële dealer), denk je dat hun verzekeringspapierke/gelijkvormigheidsattest aangepast is ?

    Leave a comment:


  • Hozee
    replied
    +1 Precies.

    @Aquino: En de moraalridder uithangen over dit onderwerp is echt zwaar overdreven, alleen al met de wetenschap dat verzekeringsmaatschappijen en de overheid met onze auto's enorme winsten maken.
    En laten we het dan maar niet hebben of zij hun tarieven en belastingen al dan niet op een eerlijke wijze aan ons doorrekenen want dan zakt je moraalverhaal zowiezo als een pudding in mekaar..Speel jij maar de eerlijkerd..tjongejonge.
    Last edited by Hozee; 16/12/2011, 15:27.

    Leave a comment:


  • msxx
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
    En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

    Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

    1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

    2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

    3) keuring. Extra keuring, joepie...

    Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.
    Lovenswaardig.

    Overigens zit er wel weinig nuance in het woord Anarchie.

    Er zijn enkele honderduizenden in België welke überhaupt niet verzekerd rondrijden. Dan is verzekerd rondrijden met een afwijkend vermogen nog het minste van de zorgen van de maatschappij lijkt me

    Leave a comment:


  • Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Mijn wagen is gechipt en het verbruik is bij normale rijstijl gedaald maar bij spotieve rijstijl zuigt hij opmerkelijk meer brandstof. Acceleratie en topsnelheid zijn opmerkelijk beter.

    Van dat aangeven bij de verzekeringsmaatschappij en de fiscus vind ik dikke zever, we zouden geen Belgen zijn mochten we alles zo volgens de regeltjes doen en de meerderheid geeft het volgens mij ook niet aan. Dat is nou net dikwijls de bedoeling van chiptunen: meer vermogen verkrijgen zonder er extra belastingen en verzekering te moeten betalen. En als je een ongeval hebt dan zal het ten eerste al zeer ernstig moeten zijn met bvb zeer overdreven snelheid alvorens er een onderzoek komt en zal men moeten bewijzen dat de oorzaak van het ongeval te wijten is aan het chippen.
    En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

    Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

    1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

    2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

    3) keuring. Extra keuring, joepie...

    Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.

    Leave a comment:

Working...
X