Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bij Heinz betaald voor chiptuning "op maat", 195pk was het doel.
    gemiddelde waarde zat daar ook ergens rond.

    wagen bleek echter constant in noodloop te gaan dus ben ik teruggegaan
    ze hadden het zogezegd opgelost, maar op de uitdraai van de testbankrun stond 184pk, de waarde van het "standaard" programma dus. Uiteraard heb ik daar wat over gezegd, gezien ik extra betaald had voor de verdere tuning die meer pk's opleverde.

    Hun antwoord was dat ik die pk's wel had, maar dat ze per vergissing de wagen op de bank gezet hadden met de airco aan, en dat die daarom plots 10pk "kwijt" was. Onzin uiteraard. In mijn naïviteit heb ik dat dan maar geloofd (had toen ook lang niet zoveel technische bagage als nu)

    Een hele tijd later is de auto ergens anders op de bank geweest en inderdaad, nog steeds die 184pk.

    Ze hebben me het duurdere programma laten betalen en toen ze het probleem niet konden/wilden fixen hebben ze gewoon een standaardprogramma eropgezet. Pure oplichterij. Hoogstwaarschijnlijk (om niet te zeggen dat het zeker is) ging de wagen in noodloop omdat ze wel de boost en dergelijke verhoogd hebben, maar de veiligheidswaarden niet deftig aangepast hebben, waardoor de wagen in noodloop ging.

    Dan maar in colère de wagenergens anders laten remappen en mijn kat gestuurd naar Heinz toen ik 2 weken later een afspraak had.
    (remap om rekening te houden met mods die intussen uitgevoerd waren)

    Comment


    • Ik heb onlangs een informatie aanvraag geplaatst bij een bedrijf dat toch een redelijke reputatie geniet en kreeg op mijn vraag het volgende antwoord:

      - Onze tuning gaat de fabrieksmarges nooit overschrijden
      - Uiteraard is er een verhoogde belasting, deze blijft echter binnen een aanvaardbare norm waardoor de extra slijtage onmeetbaar is
      - Je kan met een gerust hart ten volle genieten van het extra vermogen, ook op langere afstanden, de veiligheidsmarges (temperatuur begrenzing etc) blijven intact.
      - De roetuitstoot blijft quasi gelijk

      (Ik denk niet dat ik de vragen er moet bij zetten, lijkt toch wel duidelijk.)

      Wat mijn probleem nu is met dit antwoord, niet echt veel (het is namelijk allemaal positief getint) alleen lijk het TE commercieel?

      Het komt over alsof er geen enkel nadeel is aan chippen (rekeninghoudende met warm rijden en laten afkoelen)...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk Berichten
        Ik heb onlangs een informatie aanvraag geplaatst bij een bedrijf dat toch een redelijke reputatie geniet en kreeg op mijn vraag het volgende antwoord:

        - Onze tuning gaat de fabrieksmarges nooit overschrijden
        - Uiteraard is er een verhoogde belasting, deze blijft echter binnen een aanvaardbare norm waardoor de extra slijtage onmeetbaar is
        - Je kan met een gerust hart ten volle genieten van het extra vermogen, ook op langere afstanden, de veiligheidsmarges (temperatuur begrenzing etc) blijven intact.
        - De roetuitstoot blijft quasi gelijk

        (Ik denk niet dat ik de vragen er moet bij zetten, lijkt toch wel duidelijk.)

        Wat mijn probleem nu is met dit antwoord, niet echt veel (het is namelijk allemaal positief getint) alleen lijk het TE commercieel?

        Het komt over alsof er geen enkel nadeel is aan chippen (rekeninghoudende met warm rijden en laten afkoelen)...
        dit antwoord kan van hen allemaal komen hoor
        zeg dan toch ineens waar je hebt geinformeerd
        Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
        Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
        Audi A8L 3.0 tdi 2015
        Mercedes GL 350 cdi 2011
        Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
        BMW gran coupe 650i xdrive 2012
        Aston Martin vantage volante 1987

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          dit antwoord kan van hen allemaal komen hoor
          zeg dan toch ineens waar je hebt geinformeerd
          En de meerwaarde hiervan is..? Buiten dat dan heel het forum weer kan zeggen of deze goed zijn of niet. Tevreden klanten en ontevreden klanten heb je overal, alleen zijn de problemen bij de ene groter dan bij de andere.

          Ik heb reeds menige topics gelezen met meningen over de meest gekende, en met het antwoord dat ik van hun kreeg wordt mijn vermoeden bevestigd (commerciële kant).

          Vandaar dat ik eens wil weten wat andere mensen denken over het antwoord.

          Comment


          • Tuning is a Leap of Faith .

            Sommige bedrijven hebben een zeer goede reputatie door de manier waarmee ze met hun klanten omgaan en de eerlijkheid waarmee ze hun produkten beschrijven. En natuurlijk ga ik ook geen namen noemen.
            Midlife sucks !!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk Berichten
              En de meerwaarde hiervan is..? Buiten dat dan heel het forum weer kan zeggen of deze goed zijn of niet. Tevreden klanten en ontevreden klanten heb je overal, alleen zijn de problemen bij de ene groter dan bij de andere.

              Ik heb reeds menige topics gelezen met meningen over de meest gekende, en met het antwoord dat ik van hun kreeg wordt mijn vermoeden bevestigd (commerciële kant).

              Vandaar dat ik eens wil weten wat andere mensen denken over het antwoord.
              dat antwoord is uiteraard commercieel.
              maar geen enkele tuner zal tegen zijn winkel praten he.

              ik heb zelf ervaring bij Heinz, Shiftech en BR performance.
              Ben bij hen alle drie perfect behandeld.
              Meer kan ik niet zeggen
              Opel Corsa D 1.2 easytronic 2013
              Skoda Octavia combi 2.0 crtdi 2013
              Audi A8L 3.0 tdi 2015
              Mercedes GL 350 cdi 2011
              Range Rover autobiography tdv8 3.6 2010
              BMW gran coupe 650i xdrive 2012
              Aston Martin vantage volante 1987

              Comment


              • Me vader is vandaag naar APEC geweest met zij camper FIAT ducato 3.0 diesel van het jaar 2010

                ik schrok toen ik het blaadje kreeg met de testbank reslutaten, is dit niet teveel van het goede graag had ik jullie meening hier over gehad.

                oude motor gegevens volgens tetbank:
                152PK
                350nm

                Nieuw motor gegevens volgens tetbank:
                218pk
                490nm

                mvg valen.
                2001 Mercedes-Benz 220 CDI (w203) / parelmoer paars / Avantgarde

                Comment


                • ik ben verre van een Fiat kenner, laat staan zulke voertuigen. Maar wat je moet doen is eens nagaan of datzelfde motorblok in andere wagens niet gebruikt wordt met een hoger aantal PK.
                  Een ander mogelijk probleem zou kunnen zitten bij de koppeling, maar ik ken er niet genoeg van om je hierover te informeren.

                  Maar ik veronderstel dat APEC (die hier toch een goede reputatie heeft) deze tuning niet zou doen indien ze 'onverantwoord' was.

                  Comment


                  • Je kan al eens beginnen met te vragen aan de tuner in kwestie zelf. APEC zal hierbij wel de nodige info aan uw vader hebben gegeven hoor.

                    En zoals BWS schrijft, komt dit vaker en vaker voor dat m'n gedowntunede (ECU) modellen verkoopt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door valen Bekijk Berichten
                      Me vader is vandaag naar APEC geweest met zij camper FIAT ducato 3.0 diesel van het jaar 2010

                      ik schrok toen ik het blaadje kreeg met de testbank reslutaten, is dit niet teveel van het goede graag had ik jullie meening hier over gehad.

                      oude motor gegevens volgens tetbank:
                      152PK
                      350nm

                      Nieuw motor gegevens volgens tetbank:
                      218pk
                      490nm

                      mvg valen.
                      Is normaal, zelfde waarden als mijn Ducato 3.0
                      Is eigenlijk een Iveco motor die er in ligt.
                      So far 233 rondjes op dé ring

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                        Is normaal, zelfde waarden als mijn Ducato 3.0
                        Is eigenlijk een Iveco motor die er in ligt.
                        Is het niet omgekeerd? Iveco die met Fiat motor zit ;-)

                        Comment


                        • Als je een auto laat chippen (in november is hij 1 jaar oud), heeft dit invloed op de verkoopwaarde als je hem later wilt doorverkopen?

                          Comment


                          • Ik rij met een peugeot 406 2liter diesel denk de 90pk versie 1900cc motor zeker kweet niet juist kzou 's moeten kijken.
                            Zou dit een groot verschil maken / zijn geld waard zijn bij een wagen van deze leeftijd... ?
                            Nu rookt die verschrikkelijk zwart aan 3000 toeren en verbruikt hij zeer veel.
                            BMW E21 320/6

                            Comment


                            • Heb de vraag al eens gesteld, ga het nog eens doen.

                              Motor van mijn auto heeft 150 pk in Duitsland, 136 pk in België omwille van de BIV. Dit is volledig dezelfde motor.
                              Op de websites van tuners worden beide motoren vaak verschillend gechipped respectievelijk naar 180 pk en 170 pk.

                              Als ik dit lees dan kan ik alleen maar veronderstellen dat men niets over deze motoren weet en zomaar wat cijfers op de website zet. Enkel daarom durf ik niet chippen. Hoe kan je dan vertrouwen hebben?
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Mijn wagen is gechipt en het verbruik is bij normale rijstijl gedaald maar bij spotieve rijstijl zuigt hij opmerkelijk meer brandstof. Acceleratie en topsnelheid zijn opmerkelijk beter.

                                Van dat aangeven bij de verzekeringsmaatschappij en de fiscus vind ik dikke zever, we zouden geen Belgen zijn mochten we alles zo volgens de regeltjes doen en de meerderheid geeft het volgens mij ook niet aan. Dat is nou net dikwijls de bedoeling van chiptunen: meer vermogen verkrijgen zonder er extra belastingen en verzekering te moeten betalen. En als je een ongeval hebt dan zal het ten eerste al zeer ernstig moeten zijn met bvb zeer overdreven snelheid alvorens er een onderzoek komt en zal men moeten bewijzen dat de oorzaak van het ongeval te wijten is aan het chippen.
                                En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

                                Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

                                1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

                                2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

                                3) keuring. Extra keuring, joepie...

                                Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                                  En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

                                  Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

                                  1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

                                  2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

                                  3) keuring. Extra keuring, joepie...

                                  Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.
                                  Lovenswaardig.

                                  Overigens zit er wel weinig nuance in het woord Anarchie.

                                  Er zijn enkele honderduizenden in België welke überhaupt niet verzekerd rondrijden. Dan is verzekerd rondrijden met een afwijkend vermogen nog het minste van de zorgen van de maatschappij lijkt me

                                  Comment


                                  • +1 Precies.

                                    @Aquino: En de moraalridder uithangen over dit onderwerp is echt zwaar overdreven, alleen al met de wetenschap dat verzekeringsmaatschappijen en de overheid met onze auto's enorme winsten maken.
                                    En laten we het dan maar niet hebben of zij hun tarieven en belastingen al dan niet op een eerlijke wijze aan ons doorrekenen want dan zakt je moraalverhaal zowiezo als een pudding in mekaar..Speel jij maar de eerlijkerd..tjongejonge.
                                    Last edited by Hozee; 16/12/2011, 14:27.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                                      En vind jij dat verantwoord? Die neiging tot anarchie is niet iets waar we trots op moeten zijn.

                                      Ik zit er ook aan te denken de nieuwe wagen na een tijdje te laten tunen, maar wil wel in orde zijn met alles. Dus:

                                      1) fiscus. Aangezien die onder de "groene" BIV zal vallen, is enkel de CO2 uitstoot van belang, niet meer het vermogen. Verandert deze door te tunen?

                                      2) verzekering. Het is evident dat je vermogen verandert.

                                      3) keuring. Extra keuring, joepie...

                                      Tunen is goedkoop, voor €500 ben je er al vaak, maar al deze formaliteiten horen ook bij de prijs die je moet betalen. Wil of kan je dat niet, blijf er dan vanaf. En dus weet ik nog niet zeker of ik de nieuwe wagen zal laten tunen. Maar als ik dat wel doe, zal ik mijn verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij opnemen, ook al vinden sommigen dat een vies woord.
                                      Grote woorden zeg!

                                      Wel grappig dat bepaalde politieauto's ook getuned zijn (weet ik uit betrouwbare bron, ttz gehoord van een officiële dealer), denk je dat hun verzekeringspapierke/gelijkvormigheidsattest aangepast is ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                        Lovenswaardig.

                                        Overigens zit er wel weinig nuance in het woord Anarchie.

                                        Er zijn enkele honderduizenden in België welke überhaupt niet verzekerd rondrijden. Dan is verzekerd rondrijden met een afwijkend vermogen nog het minste van de zorgen van de maatschappij lijkt me
                                        Tja, dat is ook waar natuurlijk. Zonder verzekering is ronduit crimineel. En daar is het ontbreken van de nuance wel degelijk bedoeld in dat woord "crimineel".

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                          +1 Precies.

                                          @Aquino: En de moraalridder uithangen over dit onderwerp is echt zwaar overdreven, alleen al met de wetenschap dat verzekeringsmaatschappijen en de overheid met onze auto's enorme winsten maken.
                                          En laten we het dan maar niet hebben of zij hun tarieven en belastingen al dan niet op een eerlijke wijze aan ons doorrekenen want dan zakt je moraalverhaal zowiezo als een pudding in mekaar..Speel jij maar de eerlijkerd..tjongejonge.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X